Web Analytics Made Easy - Statcounter

این ساعت و این تاریخ را باید به خاطر سپرد شاید این نقطه عطفی برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی باشد، صدها بلکه هزاران قلاده یوزپلنگ آسیایی در کشورهای مختلف از قبیل هند، پاکستان و ایران در طول تاریخ از طرف انسان اهلی شدند، ولی اگر این اتفاق می‌افتاد ،الان وضعیت این گونه‌ها در جهان به لبه پرتگاه انقراض نمی‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر عبدوس، مدیرکل محیط زیست استان سمنان اعلام کرد: ساعت هفت روز شنبه دوم بهمن با مشاهده علائم  فحلی در یوز ماده (ایران) در پای ارتباط دالان عشق یوز نر (فیروز) باز شد.

وی ادامه داد: بر اساس دانسته‌های حاصل از تجربیات تکثیر یوزپلنگ‌های آفریقایی، ۷۲ ساعت زمان معرفی این آشنایی ادامه یافت؛ طی این مدت دوربین‌های تحقیقاتی این مرکز ۱۷ بار در ساعات مختلف شبانه‌روز که اغلب در اول شب و ساعات اولیه صبح هستند، تلاش این دو یوزپلنگ را برای انجام عمل لقاح ثبت کردند.

وی نقش‌آفرینی یوز جوان طبیعت توران را در کمک به عمل جفت‌گیری یوزها موفق دانست و گفت:‌ خبرهای خوبی که منتظرش بودیم، هم در راه است.

گفتنی‌ست ایران، پوزپلنگ ماده سه ساله‌ای بود که اواسط فروردین سال ۱۳۹۹ از پارک پردیسان تهران به پایگاه پشتیبان ۷۰۰ هکتاری در پارک ملی توران در شهرستان شاهرود استان سمنان منتقل شد.

یوزپلنگ نر با نام فیروز سال ۱۳۹۱ در منطقه توران شناسایی و نامگذاری شده بود و در آن زمان فیروز یوز بالغ بوده و در حدود ۲.۵ سال سن داشته و اکنون در سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۱.۵ سال سن دارد که فروردین ماه امسال در پارک ملی توران شاهرود استان سمنان با هماهنگی سازمان حفاظت محیط‌ زیست و معاونت طبیعی سازمان با روش‌های استاندارد جهانی زنده‌گیری شد.

بیشتر بخوانید: پلنگ باغ وحش ارم در جدال با مرگ و زندگی/ عکس قیمت باور نکردنی الاغ، شتر لاما و اسب در آگهی فروش

۴۷۲۳۳

کد خبر 1596575

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حیات وحش یوزپلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین + پخش آنلاین

پخش زنده بازی الهلال و العین در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ امشب آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های الهلال و العین امشب _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز الهلال و العین

لیگ قهرمانان آسیا (الهلال - العین) ساعت ۲۱:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 747115

دیگر خبرها

  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لوریان + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و اورتون + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد +پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران: زودتر برگردید!
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین + پخش آنلاین
  • آغاز اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال انتظار