Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان‌باختگان ناشی از بیماری کروناویروس را در کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ چهارشنبه ششم بهمن‌ماه _ اعلام کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۱۱ هزار و ۸۵۱ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به شش میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون شش میلیون و ۸۸ هزار و ۳۶۷ نفر بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون ۱۳۲ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

از شمار مبتلایان شناسایی شده، ۶۹۷ نفر بستری‌های بیمارستان به شمار می‌روند و یک هزار و ۲۶۷ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کد خبر 551427

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در ایران آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران وضعیت کرونا در ایران ویروس کرونا در ایران واکسیناسیون کرونا در ایران واکسن کرونا در ایران آمار کرونا در ایران آخرین وضعیت کرونا در ایران آخرین رنگ بندی کرونا در ایران میزان واکسیناسیون کرونا در ایران امار کرونا در ایران افزایش کرونا در ایران واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران شیوع کرونا در ایران موج پنجم کرونا در ایران نقشه وضعیت کرونا در ایران فوت شدگان کرونا در ایران کنترل کرونا در ایران موج چهارم کرونا در ایران سیر نزولی کرونا در ایران همه گیری کرونا در ایران علائم کرونا در ایران درمان کرونا در ایران عوارض واکسن کرونا در ایران بهبودیافتگان کرونا در ایران وضعیت قرمز کرونا در ایران افزایش شیوع کرونا در ایران وضعیت وخیم کرونا در ایران آمار جان باختگان کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد

بر اساس اعلام مسئولان مربوطه، در بازه زمانی بیست‌وپنجم اسفند تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هر سال با توجه به افزایش سفرها در ایام نوروز به منظور افزایش رفاه مسافران و امدادرسانی مؤثر، دستگاه‌های امدادی نسبت به اجرای طرح نوروزی اقدام می‌کنند و پس از طی شدن این ایام شاهد اعلام آمارهای متعدد در خصوص امدادرسانی‌ها و حوادث رخ داده هستیم.

سال جاری نیز طرح نوروزی پلیس از تاریخ بیست‌وپنجم اسفند آغاز شد و تا پانزدهم فروردین ادامه داشت و بر اساس گزارش‌های تحلیل شده، در این مدت شاهد جان باختن ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی نوروزی ۱۴۰۳ بودیم که این آمار حکایت از کاهش ۹.۴ درصدی دارد.

سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از بیست‌وپنجم اسفند آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ادامه پیدا کرد و در این مدت ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، افزود: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

سردار حسینی ادامه داد: شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت: در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

سردار حسینی درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال اضافه کرد: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و بیست‌وهشتم اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است؛ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ ،۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر است، گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی حدود ۴ درصد مواجه بودیم؛ حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، لازم است تمام دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند، امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها می‌خواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

فوت ۱۱۷۵ نفر در تصادفات نوروزی

پیش از این نیز عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747454

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران