Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به کشته شدن ۱۵ هزار نفر از ایرانیان در تصادفات جاده‌ای سال گذشته خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت از کیفیت خودوری ایرانی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشورمان در نرخ فوت حوادث رانندگی وضعیت وخیمی دارد و هم‌ردیف با کشورهای عقب افتاده جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم کاهش سفرها، تنها در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار از هموطنانمان به کام مرگ رفتند. کیفیت نازل خودروها سهم عمده‌ای در خلق این تراژدی تأسف‌آور دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در مورد تصادف زنجیره‌ای اخیر جاده بهبهان گفت: خون‌های ریخته شده پای خودروهای بی‌کیفیت و بزک شده داخلی در جاده بهبهان، گواه عریان و عذاب آور ادعای فوق است. چرا کسی جلودار ارابه‌های مرگ نیست؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از قرعه‌کشی خودروسازان ایرانی انتقاد کرد و گفت: در فضای انحصاری و غیررقابتی در واردات خودرو را تخته کرده‌اند و برای مشتریان دست به نقد لاتاری راه انداخته‌اند و به نام حمایت از تولید داخلی حیات و ممات میلیون‌ها ایرانی را به بازی گرفته‌اند.

بدری خطاب به وزیر صمت گفت: شما با انفعال در اتخاذ سیاست روشن و موثر در قبال بازار خودرو، جاده صاف‌کن خودروسازانی شده‌اید که داد مردم مظلوم و بی‌پناه را درآورده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کیفیت خودروی ایرانی آزادسازی واردات خودرو صدیف بدری ايران خودرو سايپا خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی در این مراسم که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد (ع) این وزارتخانه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوان شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی بود.

وی به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشته‌ایم.

سردار حسینی، وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متأسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران مؤثر ارزیابی و عنوان کرد: مؤلفه‌های مؤثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضائی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

سردار حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تأمین سلامت مردم مؤثر باشد.

کد خبر 6086588

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است