Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود آتشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه سی‌تی اسکن جدید جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن کشور است که با پیگیری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و توافق وزارت بهداشت خریداری و تحویل این بیمارستان شده‌ است.

وی ادامه داد: دستگاه قبلی سی تی اسکن موجود در بیمارستان قدیمی و ۲ اسلایدی بوده که با اضافه شدن این دستگاه و راه‌اندازی آن نیاز بیماران به این تجهیزات رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: با راه اندازی این دستگاه آموزش پرسنل و کارکنان بیمارستان نیز توسط مختصصان امر آغاز شده و امید است استقرار این دستگاه مشکلات درمانی سردشت را کمتر کند.

آتشی بیان کرد: هم اکنون دستگاه های پیشرفته پزشکی از "ام آر آی" به دلیل موقعیت جغرافیایی سردشت و همچنین بعد مسافت و وجود بیمارهای شیمایی جزو نیازهای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است که امیدواریم به مرور خریداری و در اختیار این بیمارستان قرار داده شود.

به گزارش ایرنا، سی‌تی اِسکَن، روشی نوین است که در علوم تشخیصی در فیزیک پزشکی کاربرد تحقیقاتی و درمانی فراوانی دارد.

در این روش، کالبد انسان یا دیگر جانوران به صورت لایه‌ به‌ لایه برانداز (اسکن) می‌شود و بر این اساس بخش‌های درونی بدن نیز برای پزشکان قابل رویت می‌شود.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سردشت دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سردشت دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی سردشت دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جنایت اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء در غزه و آسیب وارد شده به سلامت روان مردم دنیا، از سازمان بهداشت جهانی خواست تا ضمن اعلان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، عضویت رژیم صهیونیستی در این سازمان را هرچه سریع‌تر معلق و حتی در صورت لزوم لغو کند.

دکتر محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء در غزه، اظهار کرد: از دستگاه‌های دیپلماسی و معاونت بین‌الملل وحقوق بشر قوه قضائیه درخواست کرده‌ایم که باتوجه به تعرضات غیرانسانی که مجدد به بیمارستان شفا صورت گرفته و مجروحان را به قتل رسانده‌اند، نیاز است واکنش درخور شأنی از سوی جامعه پزشکی دنیا انجام گیرد.

وی ادامه داد: البته انتظاری هم از این رژیم نیست و آنها خلاف همه معاهدات بین‌المللی و به ویژه کنوانسیون بین‌المللی ژنو عمل کرده‌اند، اما درخواست ما این است که باتوجه به فجایع رژیم صهیونیستی که در حق زنان، کودکان و غیرنظامیان در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آمبولانس‌ها و مجروحان مرتکب شده‌اند و با توجه به تعرض شنیعی که اخیرا درحق بیمارستان شفا صورت گرفته است، هم دستگاه دیپلماسی و هم معاونت حقوق بشر قوه قضائیه درخواست ما را پیگیری کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در این راستا از سازمان بهداشت جهانی خواست تا عضویت رژیم صهیونیستی در این سازمان هرچه سریع‌تر معلق شود و حتی در صورت لزوم عضویت این رژیم در سازمان جهانی بهداشت لغو شود.

رئیس‌زاده با بیان اینکه این رژیم در عین جنایت در حق زنان و کودکان و بیماران به سلامت روان مردم در دنیا آسیب وارد کرده است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم سازمان جهانی بهداشت ارتقاء سلامت مردم دنیاست و یکی از مولفه‌های ارتقاء سلامت، بحث سلامت روانی است.

وی تصریح کرد: جنایت بی‌سابقه‌ای که رژیم صهیونیستی انجام داده و تصاویر و فیلم آنها در دنیا منتشر شده به سلامت روحی و روانی مردم در سراسر جهان ضربه زده و این درحالیست که یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین عوامل مخدوش‌کننده سلامت روان مردم، جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است که می‌توان گفت کرونای روانی را به سلامت روان مردم دنیا تحمیل کرده است. اگر بهداشت روان نیز به اندازه سلامت جسمی و حتی بیش از آن اهمیت دارد باید توجه کنیم که اکنون فاجعه‌ای درخصوص سلامت روان مردم دنیا رخ داده است. از همین رو سازمان بهداشت جهانی در ابتدا باید وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام و در عین حال نیز عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انفجار مین در سردشت ۲ زخمی برجا گذاشت
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • انفجار مین در سردشت با دو زخمی
  • انفجار مین در سردشت دو زخمی برجای گذاشت
  • انفجار مین در سردشت دوزخمی برجای گذاشت
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • آغاز عملیات نصب و راه اندازی دستگاه ماموگرافی بیمارستان کیش
  • دومین دستگاه سونوگرافی پرتابل در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته