Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان با تاکید بر توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور افزایش بهره‌وری تولید در استان زنجان گفت: در کلان سرمایه‌گذاری‌ها باید به سمتی حرکت کنیم که دانش‌بنیان بوده و مرز دانش در تولید کلان و ایجاد و فروش دانش در گام تغییر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن افشارچی امروز در آیین افتتاح خط تولید پارچه کیسه هوا (ایربگ) در کارخانه نخ تایر زنجان اظهار کرد: دولت به حکمران‌های محلی اعتماد می‌کند که قبلاً اینطور نبوده و چون پول نفت بوده و توان دولت، مستقل از بخش خصوصی بوده ما سالیان سال فقط چند پروژه و سرمایه‌گذاری دولتی را افتتاح می‌کردیم تا در همین مسیر بتوانیم حال مردم را خوب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشارچی با اشاره به برنامه‌ریزی رشد اقتصادی 8 درصدی برای کشور و تکلیف رشد 8.7 درصدی به استان زنجان در سال 1401 افزود: رسیدن به این هدفگذاری، بستگی به تلاش‌ها و پیگیری‌های ما و کمک مجموعه‌هایی مانند شستا و نخ تایر دارد.

استاندار زنجان گفت: حکمرانان محلی هم تلاش می‌کنند و باید مجموعه‌ای تسهیلگر، کارگشا و همراه در مجموعه دولتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بنابراین تلاش می‌کنیم که به رشد اقتصادی 8.7 درصدی در استان برسیم، ابراز کرد: نیاز به 35 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال آینده در استان زنجان داریم که بخشی از این سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، بخشی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بخش دیگری نیز از مجموعه شستا و نخ تایر قول می‌گیریم که در سال آینده به ما کمک کنند تا پروژه‌هایی که امروز قولش را از مجموعه می‌گیریم در چهارچوب و پازل بزرگ ذهنی ما در مجموعه مدیریتی کلان استان قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه نگاه متفاوتی به شستا داریم، گفت: خوشبختانه حرکت سرمایه‌گذار از سمت تهران به سمت ما بوده و با توجه به اینکه زنجان در کریدور شرقی و غربی کشور قرار گرفته و ویژگی‌های مثبتی دارد، نگاه ما به شستا علاوه بر سرمایه‌گذاری، افزایش بهره‌وری است.

وی اظهار داشت: مجموعه‌هایی مثل شستا که ضریب ریسک بالایی دارند باید به این سمت حرکت کنند که چقدر بتوانیم کمتر منبع بگذاریم و بیشتر درآمد داشته باشیم.

افشارچی تصریح کرد: باید در کلان سرمایه‌گذاری‌ها هم به این شکل نگاه کنیم و به سمتی حرکت کنیم که دانش‌بنیان باشد و مرز دانش در تولید کلان و ایجاد و فروش دانش در گام تغییر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجان متعهد به این هستیم و باید فعالیت در این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در جهت تسهیلگری همراه فعالین این حوزه خواهیم بود.

استاندار زنجان گفت: به دنبال این هستیم که برای بهره‌وری به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان برویم تا کمتر انرژی مصرف کنیم و آورده بیشتری برای استان داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار زنجان سرمایه گذاری استان زنجان دانش بنیان بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی صبح پنج شنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان سمنان و بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان با بیان اینکه پنجاه درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است، ابراز داشت: با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و علوم و تکنولوژی‌های جدید به دنبال تولید مواد اولیه در داخل کشور هستیم.

وی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ تولید دارو در کشور وجود دارد، افزود: نمونه بارز آن تولید چند دارو کمیاب و تخصصی در شهرک صنعتی سمنان است.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه شرکت‌های فناوری و دانش بنیان بسیار در حوزه تولید دارو می‌توانند کمک کنند، ابراز داشت: هم اکنون ۹۹ درصد تولید دارو در داخل کشور کشور انجام می‌شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه این شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ضمن تولید دارو به حوزه تأمین مواد اولیه دارو در داخل کشور هم بپردازند، تصریح کرد: خوشبختانه استان سمنان به لحاظ معادن می‌تواند ظرفیت استفاده خوبی به این منظور باشد.

وی از افزایش فعالیت‌های پژوهشی حوزه پزشکی و دارویی در کشور خبر داد و افزود: امیدواریم با این‌گونه اقدامات بتوانیم در راستای تأمین نیازهای اساسی کشور گام‌های مؤثری برداریم.

کد خبر 6081724

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است