Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@08:15:59 GMT

«متری شیش و نیم» نامزد اسکار سینمای فرانسه شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۷۶۲۰

«متری شیش و نیم» نامزد اسکار سینمای فرانسه شد

فهرست نامزدهای چهل و هفتمین دوره جوایز سینمایی سزار، موسوم به اسکار سینمای فرانسه با حضور فیلم «متری شیش و نیم» در شاخه بهترین فیلم خارجی اعلام شد.

به گزارش ایمنا، آکادمی فنون و هنرهای سینمایی فرانسه فهرست نامزدهای جوایز سالانه سزار را اعلام کرد و فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی در شاخه بهترین فیلم خارجی (غیر فرانسوی زبان) این رویداد معتبر، نامزد دریافت جایزه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«متری شیش و نیم» در کنار فیلم‌های «کوپه شماره ۶» ساخته «یوهو کاسمانن»، «ماشین منو بران» ساخته «ریوسوکه هاماگوچی»، «اولاین گاو» از «کلی رایکارد»، «بدترین آدم دنیا» به کارگردانی «یوآخیم تریه»، «مادران موازی» ساخته «پدرو آمادوار» و «پدر» از «فلورین زلر» برای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سزار ۲۰۲۲ رقابت می‌کنند.

«متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی از تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۱ در فرانسه اکران شد و با استقبال خوب منتقدان و مخاطبان فرانسوی به فروش ۱.۳ میلیون دلاری در این کشور دست یافت.

مراسم اعطای جوایز چهل و هفتمین دوره جوایز سینمایی سزار روز ۲۵ فوریه (ششم اسفند) در پاریس برگزار می‌شود.

سینمای ایران پیش از این یک بار در سال ۲۰۱۲ با فیلم «جدایی» موفق به دریافت جایزه سزار بهترین فیلم خارجی شده است. همچنین داریوش خنجی برای فیلمبرداری «شهر کودکان گمشده» ساخته «ژان-پیر ژونه» و «مارک راکو» در سال ۱۹۹۶ و فیلم‌برداری «عشق» ساخته «میشل هانکه» در سال ۲۰۱۳ نامزد کسب این جایزه شد.

فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی نیز در سال ۲۰۱۴ در دو شاخه بهترین کارگردانی و فیلمنامه، نامزد جایزه سزار بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 551431

منبع: ایمنا

کلیدواژه: متری شیش و نیم اسکار سینمای فرانسه فیلم متری شیش و نیم فیلم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهترین فیلم خارجی متری شیش و نیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه نخستین جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» اعلام کرد جوایز این دوره از جشنواره مذکور به ۴ میلیون دینار عراق افزایش یافته است.

این جشنواره با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق و در دو بخش شعر فصیح و شعر شعبی برگزار می‌شود.

همچنین به بهترین شاعر در هر بخش دو میلیون دینار عراقی و دیپلم افتخار و در هر دو بخش به دو نفر به ترتیب مبلغ ۷۰۰ هزار و ۵۰۰ هزار دینار عراقی اهدا می‌شود.

بنا بر اعلام دبیرخانه، داورانی از کشورهای عراق، عمان، سوریه، لبنان، فلسطین و ایران به بررسی و داوری آثار ارسالی می‌پردازند.

علاقمندان به مشارکت در این جشنواره و مسابقه می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ ماه مبارک رمضان به نشانی الکترونیکی daftaresher.h@gmali.com ارسال کنند.

متن کامل فراخوان از طریق این پیوند قابل مشاهده است.

کد خبر 6063347 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • عکس| گلزن استقلال جایزه جنجالی را گرفت!
  • رییس فدراسیون فوتبال فرانسه: زیدان؟ دشان بهترین سرمربی فوتبال فرانسه است
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • «شوهر ایران خانم» موفق به کسب دو جایزه از جشنواره فیلم فرایبورگ شد
  • بهترین فیلم‌های ژاپنی سال 2024 تا امروز (+عکس)