Web Analytics Made Easy - Statcounter

این یک واقعیت است که امکان دارد پروژه ها با شکست رو به رو شوند، ما می توانیم از شکست درس بگیریم و یا آنها را مجدد تکرار کنیم. سوالی که ممکن است در ذهن شما شکل گیرد این است که چگونه مشکلات پروژه را پیدا کنیم و به صورت ریز بررسی کنیم؟

به گزارش ایسنا بنابر اعلام مانامنت، ابزار های زیادی جهت تحلیل و بررسی پروژه ها وجود دارند ولی با استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه مانامنت می توانید به زبان فارسی پروژه ها را تحلیل و بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظر داشته باشید بدون استفاده از نرم افزار های مدیریت پروژه ما زمانی متوجه اشتباهات خود می شویم که آنها تبدیل به عوامل اصلی شکست ما شدند و این چنین پروژه های شکست خورده انرژی، زمان، منابع مالی و انسانی ما را به شدت تلف می کنند.

نداشتن آمادگی

هر فردی قبل از شروع پروژه می بایست یک تصویر واضح از آنچه که می خواهد انجام دهد داشته باشد. اگر بدین شکل نباشد، ممکن است با شکست مواجه شود. همواره باید این مسئله را مدنظر قرار دهید که یک پروژه موفق در آغاز به چه صورتی است و هیچگاه تمرکز خود را از دست ندهید.

راهکار:

از همان ابتدا جلساتی برگزار نمایید که در آنها در رابطه با انتظارات، زمان، هزینه، کیفیت محصول و خدماتی که می خواهید ارائه دهید صحبت نمایید.

رهبری ضعیف و ناکارآمد

رهبری فقط مسئولیت پروژه را شامل نمی شود. یک رهبر می بایست در هر سطح مدیریتی که می باشد از موفقیت پروژه اطمینان پیدا کند. این نوع مدیریت پروژه از نوع مدیریت خرد نمی باشد و پشتوانه ای محسوب می شود تا مدیران پروژه براساس انتظاراتی که از آنها وجود دارد عمل نمایند.

راهکار:

یک رهبر می بایست شرایطی را ایجاد کند که باعث افزایش خلاقیت و بازدهی کارکنان شود. توانایی حل مسئله و تفکر استراتژیک را داشته باشد و همچنین توانایی پیش بینی تغییرات احتمالی آینده و منطبق شدن با آنها را داشته باشد.

نداشتن برنامه ریزی و نظم

از عوامل موثر در شکست می توان به عدم برنامه ریزی درست و نبود نظم اشاره کرد. همه افراد چه در زندگی شخصی و چه در روند کاری خود می بایست طبق یک نظم پیش بروند تا بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشند.

راهکار:

برای اینکه نظم بهتری در فرآیند یک پروژه داشته باشیم بهتر است ابتدا کارها را اولویت بندی کرده و بر اساس میزان اهمیت (نه میزان سختی و آسانی) به آنها بپردازید.

عدم برنامه ریزی و برآورد هزینه ها

در هر پروژه ای این احتمال وجود دارد که هزینه هایی خارج از برنامه ریزی به وجود بیاید. همانطور که آگاه هستید، با اتمام منابع مالی، تاخیر در اتمام پروژه به وجود می آید و ممکن است پروژه برای مدت طولانی متوقف شود.

راهکار:

شما می توانید با با شناسایی کمبود های موجود در منابع اولیه از این امر تا حد زیادی جلوگیری نمایید. علاوه براین همیشه قسمتی از منابع را برای اتفاقات پیش بینی نشده نگه دارید.

عدم استفاده از سیستم های مدیریت پروژه

همه ما می دانیم که مدیریت پروژه امری وقت گیر و گاهی اوقات ناکارآمد محسوب می شود؛ این ناکارآمدی از عدم برنامه ریزی درست و اصولی سرچشمه می گیرد.

راهکار:

یک سیستم مدیریت پروژه کمک بسیار شایانی در نظم دهی به امور شخصی و کاری شما می کند. با استفاده از این سیستم می توانید از اتلاف منابع جلوگیری کنید و کار را به بهترین شکل پیش ببرید.

نحوه صحیح مدیریت پروژه

پس از تمامی توضیحات مطرح شده حال نوبت به معرفی یکی از بهترین نرم افزار های مدیریت پروژه یعنی مانامنت به آدرس (https://manament.net) رسیده است. با مانامنت، بهتر تصمیم بگیرید، بهتر مدیریت کنید. نرم افزار مدیریت پروژه مانامنت مانند ترلو یک سرویس ابری برای نظم دهی به کارها، مدیریت و اجرای فعالیت های مختلف در کارهای تیمی و سازمانی است.  

این سرویس به واسطه فراهم کردن فضایی برای کنترل پروژه آنلاین به شما اجازه می دهد تا سبک تفکر معمول خود را کنار بگذارید و با تغییر جهت گیری های مرسوم، عوامل مهم در کسب کار خود را دیده و آن ها را از قلم نیندازید.

همچنین شرایطی را فراهم می کند تا در فعالیت های گروهی ناسازگاری را کاهش داده و هماهنگی را در بهترین سطح ممکن حفظ نمایید. 

با فراهم کردن بستر مورد نیاز جهت دورکاری و مدیریت منابع انسانی توزیع شده امکان استفاده آن در سطوح مختلف کسب و کار ها وجود دارد.

از ویژگی های مانامنت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. ارائه تقویم شمسی

۲. امکان آرشیو اعلان ها

۳. ثبت زمان های کاری

۴. امکان ساخت برد های خصوصی و عمومی

۵. قابلیت قرار دادن و بارگذاری عکس و فیلم

۶. گفت و گوی آنلاین

۷. امکان نوشتن توضیحات برای هر کارت

۸. تعیین زمان شروع و پایان کارها

۹. ثبت تاریخچه کارها

    و... .

تمامی این امکانات را مانامنت به صورت رایگان جهت استفاده شما قرار داده است همچنین تنها در چند دقیقه می‌توانید محیط کاربری خود را ایجاد کنید و جهت مدیریت بهتر پروژه های خود از آن استفاده نمایید.

کلام آخر شکست در اجرای پروژه دلایل گوناگونی را شامل می شود؛ دلایلی از قبیل برنامه‌ریزی ضعیف، مدیریت ناکارآمد و کمبود منابع لازم. البته می‌توان با عملکرد درست و با استفاده از یک نرم افزار مدیریت پروژه مناسب مانند مانامنت یا ترلو از بروز اختلال جلوگیری نمود.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیریت پروژه مدیریت پروژه برنامه ریزی نرم افزار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها