Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان گفت: روند افزایش کرونا در استان بوشهر نگران‌کننده است.

او در نشست اضطراری هیات‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بستری‌های کرونایی در استان بوشهر بیش از ۲ برابر شده و این افزایش در کمتر از ۲ هفته رخ داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: هر هفته روند افزایشی شیوع کرونا در استان بوشهر بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خواجه‌ئیان، یکی از شاخص‌هایی که ملاک تصمیم‌گیری برای رنگ‌بندی و اعلام محدودیت‌های کرونایی قرار می‌گیرد درصد مثبت نمونه‌های کرونا است که ابتدای دی در استان بوشهر ۵ درصد بوده، در نیمه دی‌ ۱۱ درصد، اواخر دی‌ ۲۰ درصد و سه‌شنبه ۵ بهمن ۳۶ درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افرادی که از استان‌های دیگر به علت مناسب بودن آب‌وهوا وارد استان بوشهر می‌شوند نگران‌کننده است. همچنین ابتلای افراد سالمند، دانش آموزان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیز در حال افزایش است. بنابراین باید محدودیت‌های کرونایی با تصویب ستاد مقابله با کرونا در استان اعمال شود.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا امیکرون استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی

ایسنا/گیلان رئیس علوم پزشکی گیلان با اشاره به خدمات ارائه شده به مردم در طرح سلامت نوروزی امسال گفت: مجموعا به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور استان خدمات ارائه شده که حدود ۱۲ هزار خدمت در قالب بستری و جراحی بوده است.

دکتر محمدتقی آشوبی امروز، ۸ فروردین ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در طرح سلامت نوروزی امسال، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت امروز، ۶۵۲۰ نفر از کادر سلامت در طرح سلامت نورزی مشارکت فعالانه داشته‌اند که مجموعا به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور خدمات ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر توسط اورژانس درمان شدند و حدود ۷۰ هزار نفر به صورت سرپای در اورژانس مراکز درمانی خدمات دریافت کردند؛ همچنین حدود ۷۰۰۰ نفر در بخش‌های عادی بستری و حدود ۱۲۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند و بیش از ۱۳۰۰ نفر اعمال جراحی اورژانسی انجام داده اند و بیش از ۲۶۶۰ عمل جراحی الکتیو و ۳۱ CPR موفق انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: اورژانس ۱۱۵ استان نیز در طرح سلامت نوروزی امسال بیش از ۶۴۲۰ ماموریت داشته که بیش از ۱۰۰۰ ماموریت آن در حوادث ترافیکی منجر به بستری بوده است؛ هم چنین بیش از ۵۴۰۰ ماموریت غیر ترافیکی و بیش از ۲۰۰ مراجعه به ایستگاه سلامت و ۶۶۰ مورد زایمان و بیش از ۶۱۸۰ مورد سیتی.اسکن و بیش از ۲۶۰ مورد ام.آر.آی و بیش از ۲۲۰۰ مورد سونوگرافی انجام شده است.

آشوبی هم چنین به اهم فعالیت‌های حوزه بهداشتی دانشگاه نیز در طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۵ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و سامانه‌های آب‌رسانی داشتیم و بیش از ۸۸۰ بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی و بیش از ۱۵۵۰ بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و ادارات طی این مدت انجام شده که از بین آنها حدود ۲۰۰ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی هم چنین از صدور اخطاریه بحرانی و غیر بحرانی برای بیش از ۴۶۴۰ مرکز و امکنه متخلف و تعطیلی ۹۴ محل تخلف در سطح استان گیلان در طرح سلامت نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این مدت از ۲۲ مرکز درمانی، ۶۹ صنف و شرکت توزیع‌کننده سطح شهر رشت و ۱۵ کارخانه مواد غذایی فرآورده‌های گوشتی، لبنی و کنسروی بازدید شده است.

رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی حدود ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر به داروخانه‌های استان مراجعه کرده‌اند، گفت: بازدید مشترک از ۳۵ انبار پخش مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی در سطح استان و انجام ۲۷۱ مورد بازدید از داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و بیمارستان‌ها و ۱۰۰ مورد بازدید مشترک از داروخانه‌ها، باشگاه‌ها و عطاری‌ها و هفت مورد بازدید از شرکت‌های پخش از جمله اقدامات نظارتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی طرح سلامت نوروزی امسال بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد
  • مدافعان سلامت استان بوشهر تعطیلات خود را وقف خدمت کرده‌اند
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد