Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، یوسف نوری روز 7 آذر در شرایطی توانست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد که دو نفر قبل از وی، نتوانستند اعتماد نمایندگان را به دست آوردند و او سومین فرد معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور برای تصدی پُست وزارت آموزش و پرورش بود.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس 19 دی در برنامه به وقت ایران شبکه آموزش، اظهار کرد: در حالی آقای نوری وزیر شده است که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و به عبارتی دیگر ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون دانش‌آموز به دلیل شرایط کرونا محروم از آموزش هستند. همچنین حدود ۱۷ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم از تحصیل بازمانده هستند یا اینکه ۳۰ درصد از دانش‌آموزان به شدت به توانمندسازی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش به رغم اینکه معلمان  زحمت زحمات زیادی می‌کشند اما رتبه پایینی در آزمون‌های بین‌المللی دانش‌آموزی داریم یعنی رتبه ۴۸ از ۵۸ در آزمون علوم پایه دوره چهارم و رتبه ۵۰ از ۵۹ در آزمون ریاضی داریم؛ به عبارت دیگر آقای نوری، آموزش و پرورش را با کلی مشکل تحویل گرفت.

از رأی اعتماد به وزیر آموزش و پرورش، دو ماه می‌گذرد و در این مدت، وی انتصاب‌هایی را انجام داده است اما مهم‌ترین معاونت‌های وی هم‌اکنون بدون مسؤول به سر می‌برند. 

معاونت آموزش متوسطه و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بدون مسؤول هستند و از زمان پایان مأموریت الهیار ترکمن، مدیرکل بودجه این وزارتخانه، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شده است.

 اما وزیر آموزش و پرورش در این مدت، هنوز به جز چند معاونت، در ترکیب معاونت‌های مهم این وزارتخانه تغییری ایجاد نکرده است. تنها معاون تربیت‌بدنی و سلامت، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سرپرست مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و رئیس مرکز امور بین‌الملل و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک و رئیس مرکز حراست منصوب شدند. 

امروز هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه طی حکمی از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش، عباس نجار به عنوان «سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری» منصوب شد.

«عباس نجار»، دارای مدرک «دکتری رشته جغرافیای سیاسی از دانشگاه تهران» و «کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی» است که سوابقی نظیر آموزشیار نهضت سوادآموزی، دبیر علوم اجتماعی، مسؤول فناوری اداره آموزش و پرورش منطقه فشافویه، کارشناس فناوری مدیریت آموزش و پرورش منطقه 3 تهران، رئیس امور مالی مدیریت آموزش و پرورش منطقه 3 تهران،  معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش منطقه 3 تهران،  رئیس اداره امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران،  مشاور مالی مدیرعامل جامعه تعلیمات اسلامی،  مشاور مالی و حسابدار مؤسسه آموزش نیروی انسانی شهید مهدوی و مدیر امور آموزشی بنیاد سعدی را در رزومه کاری خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش انتصابات آموزش و پرورش منطقه برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را کاهش دهیم نیازمند ۲۹۰ همت هستیم در حالی که تا کنون توانسته ایم تنها ۹۰ همت را در طول سال تأمین کنیم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود پاکدل سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران البرز که در سالن اجتماعات بنیاد شهید البرز برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: بودجه سال گذشته بنباد شهید و امور ایثارگران هزار میلیارد تومان بوده که  امسال با تلاش فراوان به حدود 90 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور 649 هزار نفر جانباز سالمند هستند که نیازمند رسیدگی و مراقبت های خاص بوده و این بنیاد وظیفه پیگیری سلامت این عزیزان را بر عهده دارد. همچنین 61 هزار نفر نیز به عنوان همسران شهدا هستند که وارد کهنسالی می شوند، چرا که میانگین سنی 60 سال دارند و‌ باید نیازهای آنها را برطرف کرد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به تغییر و اصلاح برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران اشاره کرده و اظهار داشت: برخی از قوانین مربوط به ایثارگری می بایست تغییر و اصلاح شود که نیازمند توجه نمایندگان مجلس هستیم تا بتوان بیشتر و مؤثرتر به خانواده شهدا و ایثارگران خدمات‌رسانی کرد. به عنوان مثال تغییراتی باید در بند چ قانون ششم توسعه که در برنامه توسعه هفتم نیز به آن اشاره شده، ایجاد کرد تا از این طریق بتوان خدمات بهتری را به جانبازان و خانواده شهدا در عرصه استخدام ها داشت.

پاکدل در پایان به استفاده بنیاد شهید از نیروهای داخل بنیاد و بومی اشاره کرده و اظهار داشت: سیاست این سازمان بر این است  که از همکارانی که تجربه و از خود بنیاد است و دارای تجربه بوده استفاده شود و خدا را شکر که امروز فردی که در این مسند قرار می گیرد از بدنه بنیاد شهید و آشنا به موضوعات و مشکلات خانواده شهدا می باشد. 

لازم به توضیح است در این آیین از زحمات سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان استان البرز تقدیر و حکم سرپرستی امیرحسین دانشی‌کهن را اعطا کردند.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • تلاش مناطق آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌ها معطوف شود