Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری فارس، مهری امیری جانشین معاون دفتر مشاوره و امور شناختی سازمان بهزیستی کشور در وبینار تأثیرات روانی_اجتماعی کرونا که به همت موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد،اظهار کرد: بر اساس دقیق ترین مطالعه اپیدمیولوژیک جهانی، ناتوانی های ناشی از بیماری سلامت روان در ایران، نسبت به کل ناتوانی های ناشی از سایر بیماری ها ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ درصد است و این وضعیت در سطح جهانی ۴.۸۲ درصد گزارش شده است.

وی گفت: بر اساس آخرین پیمایشی که در کشور انجام گرفته ۲۳.۴ درصد از مردم از انواع اختلالات روانی رنج می برند.

 وی افزود: سامانه ارزیابی وضعیت روانشناختی ناشی از همه گیری کرونا را برای بررسی سه محور استرس، اضطراب و افسردگی ایجاد کرده‌ایم که این سامانه از ابتدای همه گیری کرونا از سال ۹۸ استقرار یافته است تا طراحی برنامه نظام ارجاع سیستمی و هدفمند و خدمات روانشناختی در بحران کرونا را داشته باشیم.

 امیری گفت: علاوه بر این سامانه، خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و مراکز مشاوره خدمات روانشناختی نیز از قبل وجود داشته است.

جانشین معاون دفتر مشاوره و امور شناختی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با گزارش سامانه ارزیابی وضعیت روانشناختی گفت: براساس ارزیابی های انجام شده، بیشترین تعداد مراجعه کنندگان به این سامانه، زن ها با ۶۲ درصد بودند و بیشترین افرادی که به این سامانه مراجعه کرده‌اند مربوط به گروه شغلی خانه دار و افراد دارای مدرک لیسانس، بیشترین گروه مراجعه کننده را تشکیل می دهند.

وی گفت: بیشترین تعداد مشارکت در استان کرمان و کمترین در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

امیری تصریح کرد: بر اساس سامانه خود ارزیابی روانشناختی بهزیستی ۶۸درصد از مراجعه کنندگان دارای افسردگی خفیف، ۱۶ درصد دارای افسردگی متوسط و ۱۶ درصد دارای افسردگی شدید بوده اند؛ همچنین ۶۹ درصد دارای استرس خفیف، ۱۵ درصد دارای استرس متوسط و ۱۶ درصد دارای استرس شدید بوده و در مورد اضطراب نیز ۶۶ درصد دارای اضطراب خفیف، ۱۸ درصد متوسط و ۱۶ درصد شدید بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اضطراب و استرس بیشتر در میان سنین ۱۶ تا ۲۵ سال دیده شده است گفت: زمینه اختلال افسردگی ناشی از کرونا نیز بیشتر در افراد بالاتر از ۷۰ سال بوده است.

جانشین معاون دفتر مشاوره و امور شناختی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با خط مشاوره ۱۴۸۰ نیزگفت: در ابتدای شیوع کرونا میزان تماسهای ناشی از اضطراب زیاد بود اما به مرور، بیشترین تماس مربوط به ناامیدی، بلاتکلیفی و مشکلات مربوط به کودکان و نوجوانان، بیکاری و مسائل اقتصادی و سوگهای ابراز نشده بوده است.

وی افزود: با خط مشاوره ۱۴۸۰، یک میلیون و ۳۳۴ هزار نفر در دوران همه‌گیری کرونا تماس گرفته شده که ۷۴ درصد آنها زن بودند.

 وی در تشریح تماس های انجام شده با خط مشاوره گفت: از این میزان برای ۱۵ درصد جمعیت، یک اختلال ثبت شده که ۱۴ درصد اختلال اضطراب، ۷۱ درصد افسردگی و ۴۳ درصد مشکلات خانوادگی گزارش شده است.

امیری در مورد سایر آسیب های اجتماعی نیز گفت: کودک آزاری و خودکشی نیز از جمله مواردی بوده که با شماره ۱۲۳ تماس گرفته و موارد به آنجا ارجاع شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری سلامت روان اختلالات روانی درصد دارای ۱۶ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فریبرز عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از اوایل دهه ۷۰ در کشور شروع شد و همواره در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ ای کشور مانند برنامه اقتصاد مقاومتی از طرح‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی بوده و در سراسر کشور اجرا شده است.

 وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰درصدِ طرح های توسعه سامانه های نوین آبیاری توسط مردم و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود، یادآور شد: وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده دولت و حاکمیت با برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر اجرا نقش ۱۰درصدی را در این میان ایفا میکند.

عباسی با اشاره به شعار سال، افزود: اگر شعار سال را به دو بخش جهش تولید و مشارکت مردم؛ طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در هر دو بخش آن نقش داشته و خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اثربخشی طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در افزایش تولید است، تصریح کرد: با توجه به نحوه مدیریت و بهره‌برداری از این طرح میتواند تا ۴۰درصد و بیشتر در افزایش تولید موثر باشد.در بخش دوم شعار سال نیز که شامل مشارکت مردم، تاکنون حدود ۳ میلییون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری در کشور داشته ایم که حدود ۱۵ تا ۲۰درصد از آن برعهده مردم است.

به گفته مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، از ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری حدود ۳۰۰هزار هکتار به دلیل اثربخشی طرح ۱۰۰درصد با مشارکت مالی مردم بوده است.

دیگر خبرها

  • فشار روانی عملیات «وعده صادق» برای صهیونیست‌ها بسیار سنگین بوده است
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • بیش از ۷۰۰۰ هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد