Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید محمد هاشمی شهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با بیان اینکه در چند روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا و مبتلایان قطعی به سوش امیکرون در سیستان و بلوچستان چندین برابر شده است گفت: در شبانه روز منتهی به صبح امروز چهارشنبه 6 بهمن ماه سالجاری تعداد 208 مورد جدید مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شد و شهرستان های ایرانشهر، چابهار، دشتیاری، نیکشهرو بمپور هم از لحاظ خطر ابتلا به کرونا از وضعییت آبی به رنگ زرد تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: شرایط فعلی بیمارستان ها و مراکز درمانی را پایدار و قابل قبول عنوان کرد و گفت:  خوشبختانه در 5 روز گذشته هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان نداشته ایم و آخرین مورد فوتی در 1 بهمن ماه اتفاق افتاده است امّا در کمال تاسف شاخص های تخصصی شروع موج بعدی همه گیری کرونا در اثر سویه اومیکرن را تائید می کند و بهمین دلیل بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مراکز امدادی این دانشگاه در آماده باش کامل بسر می برند.

وی ادامه داد: یکی از معیارهای تخصصی ما برای ارزیابی وضعیت همه گیری درصد تست های مثبت کرونا به کلّ تست ها انجام شده است به طوری که اگر این شاخص از 10 درصد عبور کند نشان دهنده ورود جامعه به موج جدید همه گیری است. به گفته دکتر هاشمی در حالی که تا چند روز اخیر حداکثر موارد مثبت به کل تست های ما حدود 2 درصد بود، این میزان ظرف تنها چند روز به 15 درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مهمترین نگرانی مجموعه بهداشت و درمان در آستانه موج آتی کرونا را عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از قبیل ماسک و عدم تکمیل 3 نوبت تزریق واکسن کرونا عنوان گرد و گفت: متاسفانه هنوز هم 18 درصد از افراد بالای 18 سال استان حتی برای یک بار هم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه نکرده اند و پوشش ز سوم نیز از 13 درصد فراتر نرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه در طی ماه های گذشته به دلیل تاثیرات مثبت واکسیناسیون عمومی شاهد کاهش چشمگیر موارد ابتلا و موارد فوت بودیم و به همین دلیل بی رغبتی گسترده مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اتفاق افتاده است به نحوی که هم اکنون میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح استان به پائین ترین میزان خود و به زیر 50 درصد رسیده است.

به گفته دکتر هاشمی شهری در حال حاضر به روز رسانی مجدد سیستم ایمنی افراد برای مقاومت در برابر سوش امیکرون با تزریق دز سوم ضرورت دارد و حتی افرادی که 2 نوبت واکسن دریافت کرده اند هم لازم است تا با تزریق دز سوم ایمنی خود را تکمیل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک و حفظ فاصه اجتماعی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس گفت: مردم در اماکن شلوغ و پرجمعیت در صورت امکان حتما از  ماسک استفاده نمایند

هاشمی درخصوص  آخرین آمار موارد مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: با شناسایی 208 بیمار جدید مبتلا به کرونا تعداد کل بیماران مبتلا به کووید در سطح استان سیستان و بلوچستان به 135 هزار و 244 مورد رسید 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم اکنون 66 بیمار که دارای مشکلات تنفسی می باشند در بیمارستان های سطح استان بستری هستند که از این تعداد 9 نفر طبق آزمایشات صورت گرفته مبتلا به کووید 19 است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: اومیکرون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند