Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@22:56:46 GMT

دیدار و گفت‌و گوی وزرای دفاع ایران و آذربایجان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۸۶۹۳

دیدار و گفت‌و گوی وزرای دفاع ایران و آذربایجان

 

به گزارش شفقنا از تسنیم، صبح امروز سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با حضور در ستاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تاکید بر تقویت روابط دو کشوردر حوزه های دفاعی– امنیتی گفت: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، لازم است روابط ایران و آذربایجان نسبت به گذشته در حوزه‌های مختلف توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه و تعمیق همکاری های مشترک دفاعی – امنیتی بین ایران و آذربایجان بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: دو کشور با توجه با موقعیت و ویژگی های خاص ژئوپلیتیکی ، ظرفیت و قابلیت های فراوانی را در گسترش روابط همه جانبه ‌دارند.

سپهبد ذاکر حسن‌اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار طی سخنانی ازحمایت مسئولین نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: قدرت و توانمندی های نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت های صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بر گسترش روابط دوجانبه میان ۲ کشور تأکید نمود و از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت سفر به باکو دعوت به عمل آورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون صنعت دفاعی وزیر دفاع مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، در این رایزنی تلفنی که در آستانه سفر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان به پاکستان انجام شد، «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی به اسلام آباد، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی