Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@02:08:59 GMT

تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بورس را سبزپوش کرد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۸۷۱۱

تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بورس را سبزپوش کرد

طی روز جاری در بازار بورس ۲۶۴ نماد در دامنه مثبت و ۱۰۳ نماد در دامنه منفی معامله می‌شد و نمادهای بزرگ بازار با افزایش تقاضا همراه بود. برخی نمادهای کوچک بازار همچنان روند منفی داشت که پیش‌بینی می‌شود هفته آینده وضعیت نمادهای کوچک بازار نیز بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس تهران پس از چندین روز منفی پس از جلسه دیشب درخصوص تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها رشد ۲۱ هزار واحدی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات شاخص کل بورس امروز چهارشنبه _ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۰_ در تصویر زیر قابل مشاهده است:

شاخص‌ها

تغییرات شاخص‌کل و هم‌وزن در روز جاری

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۲۱ هزار ۴۹۷ واحدی به سطح یک میلیون ۲۲۹ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۶۹۱ واحدی در سطح ۳۱۹ هزار ۷۵۹ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۱.۷۸ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۵۳ درصدی را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۶۴

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۰۳

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۷۹ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۳۵ واحد رسید و نسبت به روز گذشته ۰.۴۷% رشد یافت.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۵۲

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۴ هزار ۶۹ و ۱۴ هزار ۵۰۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵ میلیارد ۴۸۸ و ۲ میلیارد ۱۷۸ میلیون برگه سهم بود.

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

در خصوص روند صعودی همچنان نمی‌توان نظر داد زیرا آخرین کندل ثبت شده همچنان وارد خطی که شکسته شده است نشده ولی در تایم فریم هفتگی شکست نداریم، برای تحلیل دقیق‌تر باید منتظر کندل‌های هفته آینده بود.

شکست کف کانال نزولی، پیش بینی تداوم روند نزولی

اخبار بازار

نامه هشدارآمیز پور ابراهیمی به رئیسی و قالیباف درباره بورس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نامه با تاکید بر میزان هزینه تأثیرات تصمیمات بودجه‌ای بر شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی مانند سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر نهادهای عمومی و سهام عدالت خواستار توجه به منافع ملی و اثرات تصمیمات بودجه بر زندگی میلیون‌ها سهام‌دار شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه شد. پورابراهیمی در بخش دوم این نامه، تصمیماتی که اخیراً در کمیسیون تلفیق مجلس مشابه با احکام بودجه و با موافقت دولت اخذ و در حال نهایی شدن است را برشمرده و گفته مجموعه این تصمیمات نگرانی‌های جدی را برای آینده اقتصادی کشور و وضعیت بازار سرمایه متصور می‌سازد.

کاهش قیمت گاز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها

براساس مصوبه دیشب ستاد اقتصادی دولت، شرکت‌های پتروشیمی و فولادی شاهد کاهش قابل ملاحظه قیمت گاز در ماه جاری خواهند بود. سقف قیمت گاز طبیعی طبق مصوبه قبلی ستاد، ۵,۰۰۰ تومان برای خوراک و ۲,۰۰۰ تومان برای سوخت مورد تأیید مجدد قرار گرفت، این مصوبه طی روز چهارشنبه به وزارت نفت ابلاغ شده و بر این مبنا به مجلس ارسال می‌شود.

قطعه‌سازان، خریدار بلوک خودروسازان؟

با اعلام وزیر صمت، پروژه جدید خصوصی سازی خودروسازان تا چندی دیگر کلید خواهد خورد، به نحوی که دولت قصد دارد در اسرع وقت سهام خود در ایران‌خودرو و سایپا را واگذار کند. با توجه به اظهارات فاطمی‌امین، به نظر می‌رسد پروژه جدید خروج دولت از خودروسازی، تا چندی دیگر کلید خواهد خورد. از آنجا که فاطمی‌امین، بر عرضه بلوکی سهام خودروسازان تاکید کرده، به نظر می‌رسد قصد دولت واگذاری سهام به شرکت‌های بزرگ است و در این بین، معمولاً قطعه‌سازان گزینه اول و آخر به شمار می‌روند.

اخبار شرکت‌ها

ذوب: نگاهی به عملکرد خوب ذوب در دی

شرکت در آذر و آبان به ترتیب تولید ۲۱۱ و ۲۵۰ هزار تنی را ثبت کرده و تولید ۱۰ ماهه خود را به ۱،۹۳۰ هزار تن رسانده است، فروش ده ماهه ذوب برابر با ۱،۸۵۲ هزار تن با میانگین ماهانه ۱۸۵ هزار تن است که در دی نیز توانست فروش ۲۱۱ هزار تنی داشته باشد.

مبلغ فروش این فولادساز در ده ماهه برابر با ۲۸،۵۵۹ میلیارد تومان است که میانگین ماهانه‌ای برابر با ۲،۸۵۶ میلیارد تومان داشت. ذوب فروش ۳،۱۲۹ و ۳،۱۵۶ میلیارد تومانی را به ترتیب برای آذر و دی ماه گزارش کرد.

نرخ فروش تیرآهن نسبت به ماه گذشته افت ۴ درصدی داشته و به ۱۴۴،۹۳۰ ریال / کیلو رسیده و نرخ فروش شمش با ۷ درصد افت نسبت به ماه گذشته برابر ۱۳۹،۲۸۹ ریال / کیلو است.

کگاز: کگاز سهم همیشه خطی بازار در دی‌ماه افت داشته و ۸ میلیارد فروش ثبت کرده است

شیشه و گاز در دی فروش هشت میلیارد تومانی داشته و جمع فروش ۱۰ ماهه را به ۲۳۲ و میانگین فروش ماهیانه را به ۲۳ میلیارد رسانده است. میانگین فروش ماهانه و مجموع فروش سال مالی قبل به ترتیب ۲۱ و ۲۵۲ میلیارد تومان بوده است.

شرکت در این ماه ۶ میلیون عدد بطر تولید کرده و ۵.۴ میلیون عدد فروش داشته است. میانگین تولید و فروش در ۹ ماه گذشته به ترتیب ۱۵ و ۱۵.۲ میلیون عدد بوده است. میانگین تولید و فروش ماهیانه در سال مالی قبل هردو ۱۸ میلیون عدد بوده است.

نرخ فروش بطر سبک داخلی در این ماه ۲,۴۶۹ تومان به ازای هر عدد بوده و نرخ بطر صادراتی ۱,۳۱۶ تومان بوده است. شرکت در سال قبل بطر داخلی و صادراتی را به ترتیب با نرخ ۱,۰۶۰ و ۱,۲۴۱ تومان فروخته است. و در ۱۰ ماهه سال جاری نرخ بطر داخلی و صادراتی به ترتیب ۱,۸۰۰ و ۱,۴۴۴ بوده است.

شیران: تولیدات با ثبات و خوب، فروش ۷۰ درصد تولیدات، نرخ فروش در حدود ماه‌های اخیر

سال مالی شرکت منتهی به آذرماه است و در سال مالی ۹۹ و ۱۴۰۰ متوسط تولیدات شرکت بر عدد ۱۴,۷۵۰ و ۱۷,۴۳۸ تن استوار بوده است. در اولین ماه سال مالی جدید نیز ۱۷ هزار تن تولید کرده است. شیران در سال مالی قبل به طور متوسط هر ماه ۴۳۷ میلیارد فروش داشت، متوسط فروش هر ماه در سه فصل ابتدایی به ترتیب برابر ۴۳۷، ۵۰۴ و ۳۵۲ میلیارد بود و در مهر و آبان هم عدد عالی ۴۹۵ و ۴۷۴ میلیاردی را گزارش کرد، آذر ۴۰۲ میلیارد و دی هم ۳۴۹ میلیارد است. مقدار فروش LAB صنایع شیمیایی در ماه جاری ۷,۵۰۰ تن (میانگین سال قبل ۸,۴۰۰ تن) و نرمال پارافین ۴,۱۰۰ تن (میانگین سال قبل ۷,۳۰۰ تن) بوده است. در ماه جاری ۳,۱۰۰ تن محصول صادر شده است. نرخ فروش تمام محصولات شرکت در ماه جاری به طور متوسط ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که رشد ۱۱ درصدی نسبت به ۲۶,۹۰۰ تومانی در سال قبل دارد.

غزر: زر ماکارون در دی ماه ۱۸۴ میلیارد فروش ثبت کرده و جمع فروش ۱۰ ماهه را به ۱,۹۴۷ میلیارد رسانده است. از این مبلغ ۱۸۴ میلیاردی ۹۱ میلیارد سهم ماکارونی رشته‌ایی بوده است. شرکت در سال گذشته ۱,۹۳۰ میلیارد فروش داشته است. میانگین فروش ماهیانه در سال جاری ۱۹۵ میلیارد شده است. شرکت در این ماه ۱۲ هزار تن ماکارونی رشته‌ایی تولید و ۱۲ هزار تن فروخته است و جمع تولید را به ۱۳۷ و فروش را به ۱۳۴ هزار تن رسانده است. میانگین تولید و فروش ماکارونی رشته‌ای در ۹ ماهه گذشته ۱۴ و ۱۳.۵ هزار تن بوده است. شرکت در سال گذشته جمعاً ۱۸۱ هزار تن ماکارونی رشته‌ای تولید و ۱۶۳ هزار تن فروخته است. نرخ فروش ماکارونی رشته‌ای در این ماه ۷,۶۲۶ تومان به ازای هر کیلو گرم بوده که در حد ماه گذشته است، شرکت این محصول را در سال جاری با نرخ ۸,۰۲۵ تومان و در سال قبل با نرخ ۷,۶۰۸ تومان به ازای هر کیلوگرم فروخته است.

دسینا: سینا دارو در دی ماه ۶۸ میلیارد فروش داشته و فروش ۱۰ ماهه به ۵۶۱ میلیارد رسیده است. کل فروش سال گذشته ۴۱۱ میلیارد تومان بوده است. قطره و پماد محصولات اصلی شرکت بوده و تقریباً ۷۰% درآمد را تشکیل می‌دهند. نرخ قطره در این ماه ۴,۸۵۰ و پماد ۳,۴۳۰ تومان به ازای هر عدد بوده است. شرکت محصول قطره را در ۱۰ ماهه ۵,۱۸۶ و سال قبل ۲,۸۹۸ و پماد را در ۹ ماهه ۳,۲۵۰ و سال قبل با نرخ ۲,۱۶۲ تومان فروخته است.

کحافظ: کاشی و سرامیک حافظ در ۱۲ ماهه ۹۹، ۱۳۷ ریال به ازای هر سهم سود ساخته بود. در اولین فصل سال مالی ۱۴۰۰ سود ۶۳ ریالی را روانه کدال کرد و در فصل دوم هم ۵۲ ریال سود ساخت و در سومین فصل هم عدد خوب ۷۵ ریالی را گزارش کرده است تا جمعاً ۹ ماهه ۱۹۰ ریال سود داشته باشد که رشد ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

متوسط فروش فصلی سال گذشته برابر ۵۹ میلیارد بوده که در فصل اول و دوم سال جاری فروش شرکت برابر ۸۱ و ۱۱۰ میلیارد تومان است و در فصل سوم ۱۰۸ میلیارد فروش گزارش کرده است. این شرکت در سال مالی ۹۹، ۶۴ میلیارد تومان سود عملیاتی شناسایی کرده بود که در فصل اول و دوم ۱۴۰۰ این عدد ۳۲ و ۳۹ میلیارد تومان بود و در سه ماهه سوم سود عملیاتی با رشد ۱۴ درصدی نسبت به فصل قبل، ۴۵ میلیارد تومان است. سود عملیاتی ۹ ماهه ۱۴۰۰ رشد ۱۷۲ درصدی نسبت به مدت سال قبل دارد. حاشیه سود ناخالص شرکت در ۱۲ ماهه ۹۹، ۳۲ درصد بوده است و در ۹ ماهه سال جاری نیز ۴۰ درصد گزارش شده است.

ولساپا: شرکت لیزینگ رایان سایپا در این ماه ۷۹ میلیارد تومان درآمد حاصل از عملیات لیزینگ محقق کرده است و مجموع درآمد محقق شده ۱۰ ماهه به ۷۰۸ میلیارد رسیده است. مجموع درآمد محقق شده سال مالی ۹۹، ۶۱۵ میلیارد و سال ۹۸، ۷۳۰ میلیارد بود. هزینه تأمین منابع مالی عملیات لیزینگ شرکت در دی ماه ۳۲ میلیارد ثبت شده و جمع مبلغ تأمین مالی ۱۰ ماهه به ۲۸۹ میلیارد رسیده است. در نهایت مجموع سود ناخالص عملیات لیزینگی ۱۰ ماهه به ۴۱۹ میلیارد تومان رسیده که کل سال قبل ۴۳۸ میلیارد تومان بوده است.

کرماشاه: کرماشا در دو فصل ابتدای سال به ترتیب سود ۱،۴۸۹ و ۲،۵۵۶ ریالی را به ازای هر سهم ساخته و در فصل سوم سود ۱،۳۸۶ ریالی ساخته و سود نه ماهه خود را به ۵،۴۳۱ ریال برساند. سود هر سهم در سال ۱۳۹۹ برابر با ۳،۵۲۳ ریال بوده است. شرکت در دو فصل اول و دوم به ترتیب به ترتیب ۹۲۹ و ۱،۰۳۹ میلیارد تومان فروش داشته که در فصل سوم نسبت به فصل گذشته رشد ۷ درصدی داشته و فروش ۱،۱۰۹ میلیارد تومانی را گزارش کرده و فروش نه ماهه خود را به ۳،۰۷۷ میلیارد تومان رسانده که نسبت به دوره مشابه ۸۳ درصد رشد داشته است. حاشیه سود شرکت نیز در دو فصل اخیر ۷۲ و ۶۷ درصد بوده که در این فصل حاشیه سود به ۴۷ درصد رسیده است. سود عملیاتی کرماشا در فصل اول و دوم به ترتیب برابر با ۵۸۷ و ۵۸۶ میلیارد تومان بود که با سود ۵۸۵ میلیارد تومانی در فصل سوم، سود نه ماهه خود را به ۱،۷۵۹ میلیارد تومان رسانده است. قابل ذکر است که بهای تمام شده کالای فروش رفته در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان رشد ۷۰ درصدی داشته است که دلیل آن افزایش قیمت گاز خوراک در این فصل بوده است.

شپدیس: شپدیس در دی تولید و فروش کاهش داشته است، نرخ در حدود ۷۲۷ دلار

در سال مالی ۱۴۰۰ هر ماه ۱۷۵ هزارتن به طور متوسط آمونیاک تولید کرده است، در دو ماه اخیر به دلیل اورهال و افت فشار گاز ۱۳۴ و ۱۱۷ هزار تن است. مقدار فروش اوره داخلی شرکت در دی ماه ۸۲ هزار تن (میانگین دورازده ماه گذشته ۱۰۰ هزار تن)، اوره صادراتی ۶۰ هزار تن (میانگین سال مالی قبل ۱۸۳ هزار تن) بوده است متوسط فروش سال مالی گذشته برابر ۱,۶۰۰ میلیارد بوده است در مرداد و شهریور ۲,۵۰۰ میلیارد فروش داشته و در مهر ۲,۳۴۷ میلیارد است و ابان هم ۲,۷۲۸ میلیارد ثبت شده است و در آذر رکورد فروش شرکت با ۴,۳۶۴ میلیارد شکسته شد و دی هم ۱,۸۲۸ میلیارد بوده است. نرخ اوره صادراتی به صورت دلاری در آذر ماه ۵۲۲ دلار گزارش شده بود که در حدود قیمت شهریور و مهر مجلات است، در دی ماه هم ۷۲۷ دلار ثبت شده است. متوسط نرخ در سال مالی گذشته و سال جاری برابر ۲۶۷ و ۴۸۲ دلار است.

شصدف: شصدف در دی ماه کمی افت داشته و فروش ۹۰ میلیاردی ثبت کرده است

شرکت در دی ماه ۹۰ میلیارد فروش ثبت کرده. میانگین فروش و کل فروش سال مالی قبل به ترتیب ۴۳ و ۵۱۴ میلیارد تومان بوده است. جمع فروش ۱۰ ماهه به ۸۴۸ میلیارد و میانگین ۱۰ ماهه به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است. شصدف در این ماه ۴,۱۰۱ تن دوده تولید و ۳,۶۰۹ تن فروخته است. میانگین تولید و فروش در ۹ ماهه ۳,۹۸۹ و ۳,۴۷۸ تن بوده است. شرکت در سال گذشته به طور میانگین ۳,۴۵۱ تن دوده تولید و ۳,۵۷۴ تن فروخته است. نرخ فروش دوده در این ماه ۲۴,۸۹۱ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است. شرکت این محصول را در سال گذشته با نرخ ۱۱,۹۹۰ تومان و در ۱۰ ماهه سال جاری با نرخ ۲۴,۲۸۹ تومان فروخته است.

پتایر: ایران تایر در دی فروش ۱۳۱ میلیارد تومانی داشته است و جمع فروش ۱۰ ماهه را به ۱,۱۹۱ میلیارد رسانده است. میانگین فروش ۹ ماه ابتدایی سال ۱۱۸ میلیارد تومان بوده است. همچنین میانگین فروش ماهانه و مجموع فروش سال مالی قبل به ترتیب ۹۴ و ۱,۱۲۷ میلیارد تومان بوده است. شرکت در این ماه ۲,۴۰۹ تن محصول تولید و ۲,۲۱۸ تن فروخته است. جمع تولید ۱۰ ماهه ۲۱,۹۶۱ و جمع فروش ۲۱,۳۴۴ تن شده است. شرکت در سال گذشته ۲۷,۵۸۶ تن محصول تولید و ۲۷,۶۳۵ تن فروخته است. عمده محصولات شرکت تایر بایاس و تایر رادیال سیمی می‌باشد.نرخ فروش تایر رادیال سیمی در این ماه ۵۵,۷۰۲ تومان به ازای هر کیلو گرم بوده است. شرکت این محصول را در ۱۰ ماهه سال جاری با نرخ ۵۵,۰۰۴ تومان و در سال گذشته با نرخ ۴۰,۲۰۰ تومان فروخته است.

بازارهای جهانی

سال ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد یک سال خوب دیگر برای کالاها باشد. کالاها به نظر می‌رود در بین دارایی‌ها، بهترین عملکرد را داشتند. شاخص کامودیتی بلومبرگ حدود ۲۵ درصد رشد کرد. بهبود تدریجی تقاضا، اختلالات در زنجیره عرضه، سیاست‌های دولت‌ها و شرایط بد آب و هوایی از عوامل افزایش قیمت‌ها بودند. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ اختلالات در زنجیره عرضه بهبود پیدا کند و عدم تعادل برای برخی کالاها نسبت به سال ۲۰۲۱ کمتر شود. این بدین معنی است که قیمت‌ها در سال ۲۰۲۱ می‌تواند اندکی پایین‌تر از سطوح فعلی باشد اما همچنان انتظار قوی بر این است قیمت‌ها بالاتر از متوسط بلندمدت خود باقی بمانند.

تعدادی عوامل وجود دارد که می‌توانند رشد بیشتر قیمت کالاها را محدود کنند: ۱) حرکت بانک‌های مرکزی دنیا به سمت سیاست‌های انقباضی ۲) قوی‌تر شدن دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها ۳) نگرانی در رابطه با بازار دارایی‌ها در چین. اگر بازار دارایی نزول بیشتری را متحمل شود، می‌تواند قیمت فلزات پایه را تحت فشار قرار دهد. با توجه به اقدامات دولت چین، احتمال رکود در این بخش کمتر محتمل است.

نفت انتظار می‌رود که با توجه به تولید کشورهای غیراوپک، با رشد قوی عرضه مواجه شود که همراه با افزایش عرضه از طرف اوپک پلاس، می‌تواند بازار نفت را در پایان سال با مازاد عرضه مواجه کند. اما نگرانی‌ها از ظرفیت تولید اوپک‌پلاس و کمبود سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی احتمالاً یک کف را برای قیمت نفت تعیین کند که پایین‌تر از سطوح فعلی نخواهد بود.

بازار گاز اروپا در طول زمستان انتظار می‌رود با کمبود مواجه باشد بنابراین نوسانات بالا در ماه‌های پیشرو دور از انتظار نیست. با پایان فصل سرما، انتظار می‌رود قیمت‌ها کاهش پیدا کند اما با توجه به نیاز به بالا بردن ذخایر، قیمت‌ها بالا خواهد ماند.

تعادل عرضه و تقاضا برای بیشتر فلزات انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ بهتر باشد که می‌تواند اندکی قیمت‌ها را به پایین‌تر از سطوح فعلی بکشاند. موجودی انبار برخی فلزات در سطح پایین قرار داد و چشم‌انداز تقاضا برای فلزات نیز با توجه به رشد سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های انرژی سبز مثبت است.

فلزات گرانبها احتمالاً بیشترین چالش را در سال ۲۰۲۲ خواهند داشت. سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی دنیا و دلار قوی‌تر به معنی سرمایه گذاری پایین‌تر در فلزات گرانبها است. در سمت دیگر، فشارهای تورمی و تنش‌های سیاسی می‌تواند منجر به افزایش قیمت طلا شود.

به طور کلی برخی ریسک‌های نزولی برای قیمت‌های کالاها در سال ۲۰۲۲ دیده می‌شود اما با توجه به شواهد تاریخی و مسائل بنیادی انتظار می‌رود قیمت‌ها یک سال دیگر نیز در سطوح بالا باقی بمانند. ریسک کووید ۱۹ نیز همچنان وجود دارد.

نقشه بازار بورس

کد خبر 551423

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص بورس امروز پیش بینی بورس امروز نقشه بازار بورس امروز علت افت بازار بورس امروز بازار بورس امروز چگونه است اخبار بورس امروز تحلیل بورس امروز وضعیت بورس امروز چگونه بود وضعیت بورس امروز بورس امروز چگونه بود نمودار شاخص بورس امروز بورس امروز چگونه است روند بورس امروز علت رشد بورس امروز وضعیت شاخص بورس امروز نمودار شاخص کل بورس امروز بورس امروز بورس بازار بورس شاخص کل بورس بورس تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد تومان بوده تومان به ازای هر کیلو میانگین تولید و فروش میلیارد فروش میلیارد تومان شرکت در سال گذشته تومان فروخته سال مالی قبل میلیارد تومانی تعداد نمادهای ماهه خود تن فروخته درصدی نسبت انتظار می رود ماهه سال جاری فروش سال مالی میانگین فروش فصل اول و دوم سود عملیاتی سال ۲۰۲۲ ماه جاری سال مالی بازار بورس فروش داشته میلیون عدد ۱۰ ماهه جمع فروش ۱۰ ماهه فصل سوم ۲ میلیارد ۵ میلیارد ماه گذشته ۱ میلیارد ۹ ماهه دی ماه نرخ فروش ثبت کرده قیمت گاز پایین تر عدد بوده سال قبل قیمت ها شرکت ها شاخص کل ثبت شده هزار تن ۷ درصد ۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد

ایتنا - کاهش شدید فروش سازنده آیفون پس از عملکرد قدرتمندش در سه ماهه چهارم رخ می‌دهد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولید کننده شماره یک گوشی در جهان پشت سر گذاشت.
داده‌های شرکت تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که محموله‌های گوشی‌های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 حدود 10 درصد کاهش یافته است، که به دلیل تشدید رقابت توسط سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی است که قصد دارند رتبه اول را کسب کنند.

به گزارش ایتنا، محموله‌های جهانی گوشی‌های هوشمند در طول ژانویه تا مارس 7.8 درصد افزایش یافت و به 289.4 میلیون دستگاه رسید.

کاهش شدید فروش سازنده آیفون پس از عملکرد قدرتمندش در سه ماهه چهارم رخ می‌دهد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولید کننده شماره یک گوشی در جهان پشت سر گذاشت. در حالی که برندهای چینی مانند هواوی سهم بازار را به دست آورده‌اند، با 17.3 درصد سهم بازار به رتبه دوم بازگشته است.

شیائومی، یکی از تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند در چین، با سهم بازار 14.1 درصدی در سه ماهه اول، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. سامسونگ کره جنوبی که جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود - سری گلکسی اس 24 - را در ابتدای سال عرضه کرد، بیش از 60 میلیون گوشی را در این دوره به فروش رساند. ارائه‌دهنده داده‌ها پیش از این اعلام کرده بود که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 24 در مقایسه با سری گلکسی اس 23 سال گذشته در سه هفته اول عرضه، 8 درصد افزایش یافته است.

 

طبق گزارش IDC، اپل در سه ماهه اول 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته کمتر است. فروش گوشی های هوشمند اپل در چین در سه ماهه پایانی سال 2023 نسبت به سال قبل 2.1 درصد کاهش یافته است.

این کاهش بر چالش‌های پیش روی شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود تأکید می‌کند، زیرا برخی از شرکت‌های چینی و سازمان‌های دولتی استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود می‌کنند، اقدامی که منعکس‌کننده محدودیت‌های دولت ایالات متحده برای برنامه‌های چینی به دلایل امنیتی است.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا، در ماه ژوئن کنفرانس توسعه دهندگان جهانی خود (WWDC) را برگزار خواهد کرد، جایی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که آیفون‌ها، آی‌پدها و دیگر دستگاه‌های اپل را تامین می‌کند، برجسته خواهد کرد.
سرمایه‌گذاران منتظر به‌روزرسانی‌های توسعه هوش مصنوعی در اپل هستند، که تاکنون در مورد استفاده از فناوری هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود صحبت نکرده است. این شرکت در اوایل سال جاری عنوان با ارزش ترین شرکت جهان به مایکروسافت از دست داد.

دیگر خبرها

  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • فروش اقساطی جک J۴ کرمان موتور در سال ۱۴۰۳ + شرایط و جزئیات دقیق
  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟