Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی از جمله محصولات کاربردی و مصرفی در صنایع مختلف هستند. به همین دلیل تولید و تجاری‌سازی این نوع محصولات می‌تواند زمینه‌ساز رونق صنایع در کشور باشد. این اتفاق با حمایت از ۹۲۱ شرکت دانش‌بنیان در کشور رخ داده و محصولات مختلف فناورانه ایران ساخت در این حوزه تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ۱۹۱ شرکت دانش بنیان نوع ۱، ۶۸۳ شرکت دانش بنیان نوع ۲ و ۴۷ شرکت دانش بنیان نوع ۳ هستند که محصولاتی کاربردی برای صنایع مختلف تولید کرده‌اند. تکنولوژی پیشرفته یا مواد پیشرفته که گاهی اوقات فناوری مرز یا تکنولوژی مرزی نیز نامیده می شود نوعی فناوری است که در لبه علم استفاده می شود و در صنایعی چون چاپ سه بعدی، مواد پاک کننده خارجی، بازیافت، محصولات شیمیایی و تخصصی، محصولات لاستیکی و غیره کاربردی هستند.

این شرکت‌ها در حوزه‌هایی چون تصفیه آب، عملیات شیمیایی بر روی حلال‌ها و برش نفتی با هدف حذف گوگرد و ناخالصی ها و کودهای شیمیایی، پلی استایرن مقاوم HIPS برای ساخت لوازم خانگی، بهداشتی، لبنیاتی، تجهیزات پزشکی و ظروف یکبار مصرف، طراحی آزمایشگاه‌های سیار، اجرای سقف کاذب کناف، PVC و غیره فعالیت دارند و محصولات خود را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری سازی کرده‌اند.

کد خبر 5409546 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تجاری سازی تکنولوژی فناورانه و پژوهشی حاکمیت سایبری نوآوری همراه اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوگل تراشه فیس بوک تحقیقات علمی هوش مصنوعی ربات فناوری فضایی امنیت اطلاعات اینترنت پرسرعت شکایت شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد

کامران قدس در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام سامان دهی به شرکت‌های موجود برای رشد حوزه سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدند، افزود: از این تعداد سه شرکت در حوزه دانش بنیان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه تحت پوشش رو به افزایش است، ابراز داشت: از این رو نیاز بود تا فضایی مناسب برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.

قدس ضمن بیان اینکه تعداد اختراعات حوزه پزشکی و دارو نیز در استان وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این اختراعات و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور بتواند به تأمین نیازهای داخلی هر چه بیشتر کمک کرده و در نهایت خدمتی به مردم انجام شود.

کد خبر 6081740

دیگر خبرها

  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت