Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان حیدر آسیابی در پنجمین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان با تاکید استفاده از مشارکت های مردمی برای کاهش بازگشت دوباره محکومان به زندان اظهار کرد: هرچند برخورد با مجرمین از وظایف دستگاه قضایی است ولی بازپروری، اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین نیز از تکالیف دستگاه قضا، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد است اگر در زمان تحمل محکومیت و برای بعد از آزادی محکومین از زندان، به فکر اشتغال و توانمندسازی زندانیان نباشیم امکان بازگشت دوباره افراد به چرخه جرم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هر چند تلاش‌هایی با کمک تشکل‌های مردمی و تعدادی از خیرین برای کمک به اشتغال و حرفه‌آموزی محکومان در حال انجام است اما کافی نیست و باید دستگاه‌های اجرایی، خیرین و تعداد بیشتری از تشکل‌های مردمی برای بازپروری به کمک دستگاه قضایی استان بشتابند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در حال حاضر یکی از خیرین کارخانه‌دار استان به کمک آمده و فقط افراد سابقه‌دار را استخدام می‌کند و قطعا نیاز داریم این مراکز توسعه پیدا کند .

آسیابی به موضوع تامین امنیت جاده‌های استان هم اشاره کرد و گفت: استان گلستان در مسیر  جاده منتهی به حرم امام هشتم امام رضا علیه السلام قرار دارد و  ایمنی جاده‌های آن برای حفاظت از کسانی که در این مسیر تردد می‌کنند و در کنار آن رونق  اقتصاد استان مهم است.

وی افزود: در جلسه امروز مقرر شد با  مشارکت دستگاه‌های متولی، تامین روشنایی جاده‌های استان و اصلاح نقاط پرخطر با برنامه زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام شود و برای حفظ تاسیسات برق هم  از مشارکت مردم بهره‌مند شویم.

دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها مسئولیت و تکلیف در حوزه پیشگیری از جرم دارند، گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، محصول نهایی ناشی از کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در عمل به وظایف و تکالیف را تحویل می‌گیرد.

محمود اسپانلو با تاکید بر اینکه در حوزه قضایی و انتظامی برخوردها قاطعانه است، اظهار کرد: صدور اشد مجازات در دادگاه‌ها  و لغو مرخصی سارقان از جمله اقدامات ما برای برخورد سختگیرانه با سارقان است اما  اگر بستر برای جرم فراهم باشد اقدامات تامینی هم  در بلندمدت پاسخگو نخواهد بود.

وی تصریح کرد: باید بسترهای جرم از طریق اقداماتی مانند ایجاد روشنایی در معابر و پارک‌ها و جاده‌ها، ایجاد پارکینگ در سطح شهرها، رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازها و اعمال موارد حفاظتی از سوی خود مردم، از بین برود.

دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: در مراقبت‌های بعد از خروج محکومان از زندان نیاز داریم همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیاند و خیرین هم مشارکت کنند.

مدیر عامل شرکت برق استان گلستان هم در این جلسه گفت: سرقت تاسیسات برق از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ میلیارد تومان خسارت روی دست شرکت توزیع نیروی برق استان گذاشته است و تلاش می‌کنیم با روش‌های پیشگیرانه میزان سرقت‌ها را کاهش دهیم .

مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان هم در این جلسه گفت: بخشی از علت خاموشی جاده‌های استان، سرقت کابل‌های برق است و امیدواریم مردم هر منطقه برای حفاظت از این تاسیسات به ما کمک کنند.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز مهدی میقانی اقدام قابل تقدیر در استخدام افراد سابقه دار حیدر آسیابی خبرگزاری فارس استان گلستان دستگاه های اجرایی استان گلستان دستگاه ها جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین در شهرک شکوهیه خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده کارخانه تولید پارافین در شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: این آتش‌سوزی 30 دقیقه بامداد امروز به مرکز آتش‌نشانی شکوهیه و بلافاصله به آتش‌نشانی شهرداری قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 دستگاه خودرو اطفاء حریق از شهرک صنعتی شکوهیه و یک دستگاه خودرو اطفا حریق از شهرک صنعتی محمودآباد به محل اعزام شدند، افزود: با توجه به وسعت آتش، 6 دستگاه خودرو اطفای حریق نیز از آتش‌نشانی شهر قم به محل حریق اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: با تلاش مشترک نیروهای آتش‌نشانی قم، شکوهیه و محمودآباد، آتش‌سوزی بعد از ساعت‌ها تلاش مهار شد و آتش‌نشانان مشغول عملیات لکه‌گیری و جداسازی شدند.

به گفته وی، در این عملیات با توجه به حجم بالای مواد سوختنی و خطر آتش‌سوزی کارخانه‌های مجاور آتش‌نشانان با پوشش دهی کامل حریق مانع از رسیدن آتش به کارخانه‌های مجاور شدند.

سجادی با تأکید بر اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی در پی نداشت، تصریح کرد: علت آتش‌سوزی توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • آیا مهمان خوبی برای «زمین» هستیم؟