Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@07:22:47 GMT

ایران در تولید پارچه ایربگ خودکفا شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۸۹۲۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شرکت نخ تایر صبا از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، با تکیه بر توان مهندسان و متخصصان داخلی و حمایت شستا موفق به بومی‌سازی دانش‌ تولید پارچه کیسه هوا یا همان ایربگ در کشور شد.

براساس این گزارش روز چهارشنبه مورخ ۶ بهمن ۱۴۰۰، خط تولید پارچه ایربگ خودرو با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، علی رستمی مدیرعامل شستا، حضرت آیت‌الله خاتمی امام جمعه زنجان، محسن افشاری استاندار زنجان، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی و مقامات استانی در محل شرکت نخ تایر صبا در استان زنجان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای بیش از ۶۰۰ نفر، ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ تن پارچه کیسه هوا را دارد و با تولید حدودا ۴.۵ میلیون متر مربع پارچه ایربگ کشور را بعد از ۵۰ سال از واردات این محصول بی نیاز میکند.

‌تولید بومی پارچه‌های ایربگ خودرو منجر به صرفه جویی ارزی ۳۰ میلیون یورو در سال خواهد شد.

آغاز عملیات احداث پروژه استیل کورد

در ادامه این مراسم همچنین کلنگ زنی پروژه استیل کورد شرکت نخ تایر صبا بدست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انجام شد.

فاز اول این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای بیش از ۲۵۰ نفر، ظرفیت تولید سالانه ۱۰هزار تن اتسل کورد را دارد.

با بهره‌برداری از این پروژه ملی، شرکت نخ‌تایر صبا تنها شرکت در خاورمیانه و همچنین از معدود شرکت‌هایی در جهان خواهد بود که محصولات متنوعی در صنعت استحکام‌دهنده‌های انواع تایر تولید می‌کند و اجرای این طرح در استان زنجان به لحاظ دانش و تکنولوژی بالا، اشتغال‌زایی و منحصر به فرد بودن، برای این استان زنجان اهمیت بالایی دارد.

با توجه به تغییر تکنولوژی تولید تایر از بایاس به رادیال و به منظور هماهنگی با صنعت روز دنیا، اجرای این طرح برای صنعت تایر بسیار ضروری و حیاتی دانست و این کارخانه نقش مهمی در تامین نیاز روزافزون صنعت تایر کشور به ماده اولیه و مهم استیل‌کورد را ایفا و نیاز تایرسازان داخلی را تامین خواهد کرد که مهم‌ترین مزیت اجرای طرح است.

شایسته ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک در حالی بیستمین سال از فعالیت خود را سپری می‌کند که در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی و پارچه‌های صنعتی در منطقه خاورمیانه است و پیش از این هم کشورمان را در تولید نخ تایر خودرو خودکفا کرده بود.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) شستا علی رستمی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط شستا و بانک رفاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند مدیرعامل جدید تیپیکو منصوب شد بازدید مدیر عامل شستا از پالایشگاه روغن سازی ایرانول در آبادان بازدید رستمی از شرکت‌های تابعه برای رفع موانع تولید افزایش ۶۵ درصدی درآمدهای عملیاتی نماد چکاوه بازگشایی مجدد پگاه رزم آوران پس از ۳سال با حمایت ایرانول ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها ایران در تولید پارچه ایربگ خودکفا شد صادرات دام مازاد عشایر ۲ ماه دیگر آغاز می شود بازی ایران و عراق با حضور ۱۰ هزار تماشاگر برگزار می شود فیلم دیده نشده از لحظه خروج رییسی از کاخ کرملین محدودیت‌ های کرونایی به تهران بر می گردد رییس جمهور به تمرین تیم ملی نمی‌ آید ​تولید گاز طبیعی در عربستان رکورد زد جنگ فدرال رزرو و تورم آغاز شد بانک صادرات ایران رتبه دوم شبکه بانکی شد تشکیل اولین قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی کشت گندم در ۵.۷ میلیون هکتار از مزارع کشور ۱۱۸۵۱ بیمار کرونا جدید شناسایی شد پیش بینی رشد ۴.۴ درصدی برای اقتصاد ایران قیمت ماشین ‌های ایران خودرو (بهمن ۱۴۰۰) شپنا در صدر معاملات بورس امروز برتر جای گرفت علائم آلزایمر در نحوه لباس پوشیدن تزریق واکسن به کودکان ۹ تا ۱۲ سال از روز شنبه آغاز می شود قیمت اتو (ارزان ترین‌ ها / جدول) لنگراندازی کالاهای ممنوع در گمرکات بانک تجارت پشتیبان توسعه گروه خودروسازی سایپا دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ دانشمندان را هم درگیر کرد بیش از ۱۵ میلیون نفر دوز سوم را تزریق کردند نشانه‌ هایی که می‌گوید شما به اندازه کافی نمی خوابید آموزش استیکینگ (stkaing)کازماس (Cosmos) استیضاح "فاطمی امین" و "عبدالملکی" به بیش از ۳۰ امضا رسید بعد از صدور قرار بازداشت وضعیت متهم را پیگیری کنید چند ترفند برای داشتن چهره جوان! آپارتمان‌ های منطقه کوهستانی تهران چه قیمتی دارند؟ تا اسفند تولید نفت به رقم پیش از تحریم باز می گردد ارزش سهام عدالت من (۶ بهمن ماه) واردات یک میلیارد دلار گوشی لوکس در تنگنای ارزی‌‌! بانک ملت روی سکوی دوم شرکت های برتر ایران ایستاد گمرک در رجیستری تلفن همراه کوتاهی کرده است بعد از هندی ها، ازبک ها هم به پروژه های توسعه چابهار وارد می شوند فاصله تورمی دهک ها بیشتر شد واکسن کرونا جلوی ابتلا به این بیماری را نمی گیرد قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۶ بهمن) وضعیت بانک آینده بحرانی است پیش بینی بورس هفته آینده / دست دولت و مجلس در یک کاسه است؟ قیمت پژو ۲۰۶ (جدول) درمان سینوزیت با این روش بیشترین تورم به کهگیلویه و بویراحمد رسید کدام محله‌ های تهران آگهی اجاره آپارتمان مناسب مجرد بیشتری دارند؟ تاثیر پیاده روی بر مغز انسان پروازهای تجاری مستقیم ایران و قزاقستان افزایش می یابد سنگباران کارکنان گمرک از سوی قاچاقچیان روشی برای درمان آنفلوآنزای کودکان در خانه! قابلیت های NFT در راه یوتیوب توضیحات بانک دی در مورد دادنامه دیوان عدالت اداری درخواست توییتر از کاربران برای حذف میلیون ها توییت DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شستا علی رستمی شرکت نخ تایر صبا سرمایه گذاری تولید پارچه پارچه ایربگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید

طی روز‌های اخیر فیلم‌های متعددی در فضای مجازی پخش شده که نشان می‌دهد، ثبت‌نام‌کنندگان خودرو پژو پارس که با افزایش ۵۰ درصدی قیمت‌ها روبه‌رو شدند، بشدت از اقدام شرکت ایران خودرو، ابراز گلایه می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها در حال گریه هستند.

به گزارش ایران، این اتفاق دو نگاه فکری را ایجاد کرده است. ایران خودرویی‌ها می‌خواهند این‌گونه القا کنند که اکثر کسانی که در حال گریه هستند، دلالان و سودجویانی هستند که می‌خواهند با جنجال‌آفرینی، وزارت صمت و سایر ارگان‌ها را تحت تأثیر قرار دهند تا افزایش قیمت اتفاق نیفتد و آن‌ها با قیمت سال گذشته به خودروی ثبت‌نامی خود برسند.

در خیلی از کانال‌های تلگرامی این ادبیات پرتکرار شده، اما نگاه دیگر این است که ۱۰۰ هزار نفر با شرایط سختگیرانه‌ای که وزارت صمت اعلام کرده بود، در سامانه یکپارچه خودرو برای پژو پارس ثبت‌نام کردند و اکنون ضمن مواجهه با خلف وعده شرکت ایران خودرو، با گرانی ۱۶۰ میلیون تومانی این خودرو روبه‌رو شدند؛ لذا تنها راهکار آن‌ها برای برون‌رفت از شرایط فعلی، پناه بردن به دستگاه‌های دولتی، چون وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی است.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا این سازمان می‌تواند به مردم کمک کند تا آن‌ها بتوانند از معضل پیش آمده عبور کنند، گفت: بر اساس رأی دیوان عدالت اداری، سازمان تعزیرات حکومتی، صالح به رسیدگی در پرونده‌های عدم تحویل خودرو تشخیص داده نشده و همچنین اعلام شده که دادگاه‌های حقوقی در زمینه پرونده‌های عدم تحویل خودرو صلاحیت رسیدگی دارند؛ لذا با وجود تمایل به کمک و حل‌وفصل چالش پیش آمده، از نظر قانونی این سازمان نمی‌تواند هیچ اقدامی انجام دهد و عملاً دادگاه‌های حقوقی مسئول پیگیری هستند.

او با بیان اینکه مردم می‌توانند در دادگاه، طرح دعاوی کنند و پیگیر خواسته و مطالبات خود باشند، تصریح کرد: معتقدم به جای دادگاه، ثبت‌نام‌کنندگان پژو پارس و مسئولان ایران خودرو تعامل و این ماجرا را حل کنند. البته وزارت صمت به عنوان مجموعه‌ای که به خودروسازان مجوز پیش‌فروش را داده است می‌تواند هر دو گروه را به آرامش دعوت کند و با گفتمان شرایطی را فراهم کند که طرفین رضایت داشته باشند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: ثبت‌نام‌کنندگان و شرکت ایران خودرو باید طبق قرارداد عمل کنند و خارج از آن تخلف محسوب می‌شود. همان‌طور که متقاضی باید به خودروساز پول پرداخت کند، خودروساز هم مکلف است که نسبت به تأمین خودروی متقاضی اقدام کند.

او گفت: توصیه می‌کنم برای آنکه پرونده این موضوع بسته شود، ایران خودرو همان روندی را در پیش بگیرد که خودروسازان جهانی دنبال می‌کنند؛ حرکت به این سمت، می‌تواند رضایت حداقلی مردم را تأمین کند. تمام شرکت‌های خودروساز جهانی حتی آن‌هایی که گران‌ترین محصول را تولید می‌کنند، در صورتی که با تأخیر در تحویل و یا افزایش قیمت روبه‌رو شوند، هر قیمتی که نهایی شود، از ثبت‌نام‌کنندگان خود، ۳۰ درصد کمتر دریافت و همچنین جریمه تأخیر در تحویل را پرداخت می‌کنند. بدین دلیل خودروساز موظف است خسارت وارده بابت تأخیر را پرداخت کند.

اسفنانی تأکید کرد: در ماجرای پیش آمده، در حق مردم اجحاف و ظلم شده است لذا خودروساز باید این موضوع را در قالب پرداخت جریمه تأخیر جبران کند.

روز گذشته با دو نفر از مدیران شرکت ایران خودرو تماس گرفتیم و این موضوع را در میان گذاشتیم و آن‌ها در پاسخ تنها وضعیت موجود را تفسیر کردند و یادآور شدند که ما در شرایط سخت تحریمی در حال فعالیت هستیم و از آنجا که قیمت‌ها و هزینه‌ها افزایش یافته است، مجبور به اصلاح قیمت‌ها شدیم. آن‌ها اعتقادی به پرداخت جریمه دیرکرد ندارند و باورشان این است که تمام اتفاق‌ها قانونی است. وزارت صمت نیز تا زمان تنظیم گزارش اظهار نظر رسمی نداشت.

البته ایران خودرویی‌ها در برابر انتقاد‌ها و نحوه رفتارشان با ثبت‌نام‌کنندگان پژو پارس جوابیه‌ای به یکی از خبرگزاری‌ها ارسال کردند. همچنین در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰۰ هزار متقاضی محصولات ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو درخواست خرید از محصولات این شرکت را داشته‌اند که بخش قابل توجهی از تقاضا‌ها نیز برای محصول پارس بوده است.

با وجود اصرار ایران‌خودرو به توقف تولید پژو پارس به دلیل عدم توانایی در تطابق با استاندارد‌های ۸۵ گانه، مدیران وقت وزارت صمت بر اولویت‌بندی تمامی تقاضا‌ها تأکید کردند و بر همین اساس صف طویلی برای خودرو پارس نیز تشکیل شد که با توجه به برنامه توقف تولید در پایان سال ۱۴۰۲ بخش زیادی از تقاضا‌ها منوط به مجوز تولید از سوی سازمان ملی استاندارد برای ادامه تولید در سال ۱۴۰۳ شده است. همچنین ایران‌خودرو در جوابیه به یکی از خبرگزاری‌ها اعلام داشت: طبق روال گذشته، تمامی خودروسازان بهای تمام‌شده تولید انواع محصولات خود را به مراجع ذی‌ربط ارائه می‌کنند تا نسبت به نرخ تورم موجود و هزینه‌های تولید به‌روزآوری شود.

پژو پارس نیز به عنوان زیان‌ده‌ترین محصول از این قاعده مستثنا نبوده و بر اساس دستورالعمل‌های شورای رقابت و طبق مجوز‌های دریافتی از سوی مراجع ذی‌ربط نسبت به اصلاح قیمت آن اقدام شده است. همان‌طور که در بخشنامه اولیه سامانه یکپارچه نیز تأکید شده، تمامی خودرو‌هایی که در این سامانه اولویت‌بندی شده‌اند بر اساس قیمت روز کارخانه تحویل مشتریان خواهد شد و به‌روزآوری قیمت پژو پارس نیز خارج از این دستورالعمل نبوده است.

مسئولیت با خودروساز است

اعتقاد کارشناسان بر این است که در ماجرای اتفاق افتاده حق با ثبت‌نام‌کنندگان است و ایران خودرو در حال شانه خالی کردن از مسئولیت خود است. ایران خودرو بر اساس فروشی که زمستان ۱۴۰۱ داشت باید خودرو‌های پژو پارس را سال گذشته به مردم تحویل می‌داد. اما با وجود آنکه می‌دانست محصولش استاندارد‌های ۸۵ گانه را با موفقیت پاس نمی‌کند، نسبت به فروش پژو پارس اقدام کرد و حال به دنبال آن است که توپ را در زمین سیاست‌گذاران بیندازد. این مجموعه اگر حسن نیت داشت می‌توانست دعوتنامه‌ها برای پرداخت پول را سال گذشته ارسال کند و منتظر قیمت‌های جدید برای سال ۱۴۰۳ نباشد.

دیگر خبرها

  • حمله تند دولت به ایران خودرو به خاطر فیلم جنجالی پژو پارس
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو : اشک مردم را درآورده اید
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • گارانتی‌های خودروهایی که به راحتی باطل می شوند
  • ۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی
  • امسال در تولید گندم مورد نیاز نان خودکفا می‌شویم
  • نیاز ارزی ۳۰۰ میلیون یورویی برای تولید لاستیک در کشور
  • امسال در تولید گندم نان خودکفا می شویم