Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:03:58 GMT

تقویت ایمنی در محورهای ارتباطی گلستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۹۰۹۴

تقویت ایمنی در محورهای ارتباطی گلستان ضروری است

به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز چهارشنبه در نشست شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان بیان کرد: تامین روشنایی جاده های استان و اصلاح نقاط پرخطر با برنامه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت با مشارکت دستگاه های متولی انجام و برای حفظ تاسیسات برق از مشارکت مردم بهره گرفته شود.
وی بر استفاده از مشارکت های مردمی برای کاهش بازگشت دوباره محکومان به زندان تاکید  و اضافه کرد: هرچند برخورد با مجرمین از وظایف دستگاه قضایی بوده ولی بازپروری، اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرمین از تکالیف دستگاه قضا، دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد است و اگر در زمان تحمل محکومیت و برای بعد از آزادی محکومین از زندان، به فکر اشتغال و توانمندسازی زندانیان نباشیم امکان بازگشت دوباره افراد به چرخه جرم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آسیابی  افزود: تلاش هایی با کمک تشکل های مردمی و تعدادی از خیرین برای کمک به اشتغال و حرفه آموزی محکومان در حال انجام است ولی کافی نبوده و باید دستگاه های اجرایی، خیرین و تعداد بیشتری از تشکل های مردمی برای بازپروری به کمک دستگاه قضایی استان بشتابند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر یکی از خیرین کارخانه دار استان در این ارتباط به کمک آمده و فقط افراد سابقه دار را استخدام می کند و به طور قطع نیاز داریم مشارکت این دسته از خیرین، توسعه داده شود.


تکلیف دستگاه ها در پیشگیری
 دادستان عمومی و انقلاب گرگان با بیان این که همه دستگاه ها مسئولیت و تکلیف در حوزه پیشگیری از جرم دارند، گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، محصول نهایی ناشی از کوتاهی دستگاه های اجرایی در عمل به وظایف و تکالیف را تحویل می گیرد.
محمود اسپانلو با تاکید بر این که در حوزه قضایی و انتظامی برخوردها قاطعانه است، افزود: صدور اشد مجازات در دادگاه ها  و لغو مرخصی سارقان از جمله اقدامات برای برخورد سختگیرانه با سارقان است ولی اگر بستر برای جرم فراهم باشد اقدامات تامینی هم در بلندمدت پاسخگو نخواهد بود.
وی اضافه کرد: باید بسترهای جرم از طریق اقداماتی مانند ایجاد روشنایی در معابر، بوستان ها و جاده ها، ایجاد توقفگاه در سطح شهرها، رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازها و اعمال موارد حفاظتی از سوی خود مردم از بین برود.
وی ادامه داد: در مراقبت های بعد از خروج محکومان از زندان نیاز داریم همه دستگاه های اجرایی پای کار بیاند و خیرین هم مشارکت کنند.
علی اکبر نصیری مدیر عامل شرکت برق استان گلستان به سرقت تاسیسات برق در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۲۱۰  میلیارد ریال خسارت سرقت روی دست شرکت توزیع نیروی برق استان گذاشته شد و شرکت تلاش  دارد تا با روش های پیشگیرانه میزان سرقت ها را کاهش دهد.
مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: بخشی از علت خاموشی در جاده های استان، سرقت کابل های برق بوده و امیدواریم مردم هر منطقه برای حفاظت از این تاسیسات به راهداران برای حفظ تاسیسات روشنایی کمک کنند.
به تازگی غلامرضا بیکی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گزارشی به ایرنا اعلام کرده بود: طی یک‌سال اخیر ۸۰ میلیارد ریال از تجهیزات مربوط به تامین روشنایی ۵۰ کیلومتر از راه‌های استان به سرقت رفته است.
گلستان پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که حدود ۲۰۰ کیلومتر آن زیر پوشش روشنایی است.
استان گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام  و مذاهب گوناگون در خود جای داده است که اقتصاد آنان برپایه کشاورزی استوار است.

برچسب‌ها استان گلستان دادگستری مرکز مدیریت راه های کشور سرقت گرگان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان دادگستری مرکز مدیریت راه های کشور استان گلستان دادگستری مرکز مدیریت راه های کشور سرقت گرگان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه های اجرایی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر اظهار کرد: بارش رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نائین، اردستان و نظنز گزارش شد.

وی افزود: این بارش‌ها باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و رواناب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معایر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه محور بزرگراه نائین – اردستان - کاشان در محدوده مهراندو و ظفرقند شهرستان اردستان، محور کسوج و درمحور اردستان - کاشان زیرگذر زواره دچار آبگرفتگی شده است، تصریح کرد: بارش‌های رگباری در ارتفاعات قمصر و قهرود و فعال شدن رودخانه حیدر کاشان باعث جریان یافتن رواناب و سیلاب و آبگرفتگی در مناطق ۲، ۳و۴ شهر کاشان شده است.

وی ابراز کرد: آبگرفتگی در منطقه فین، بلوار امام رضا بالادست مسکن مهر در محور خرم دشت، روستاهای دره، یزدل، جوینان شهرک صنعتی جعفرآباد محور فرودگاه کاشان و نیز آبگرفتگی جاده ابوزیدآباد شهرستان اران و بیدگل نیز گزارش شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌های رگباری در روستای ارور، گردنه ملأ احمد و گردنه زنجیرگاه شهرستان نائین باعث آبگرفتگی معابر روستا و ۲ منزل مسکونی شده است، افزود: همچنین جاده انارک نیز دچار آبگرفتگی شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها همچنان در مناطق شمال و شمال شرق تا فردا صبح ادامه دارد، گفت: در شهر اصفهان و مناطق مرکزی نیز از بعد اظهر امروز تا فردا صبح بارش را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین بارش‌ها موجب آبگرفتگی در محورهای جاده‌ای ورزنه، هرند، علویجه، بادرود به کاشان و محورهای جاده‌ای روستاهای خنج، اردیب و عروسان شهرستان خور و بیابانک شد.

وی گفت: همچنین جاده بادرود کاشان به صورت موقت مسدود است و تردد در این محور به کندی انجام می‌شود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه امدادرسانی در مناطق تحت تأثیر توسط مدیریت بحران فرمانداری‌ها، اداره راهداری، هلال احمر، واحدهای آتش نشانی، پلیس راه، واحدهای خدمات شهری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود، گفت: تخلیه آب از منازل و معابر و ایمن سازی راه‌ها، انسداد موقت محورهای سیل گیر در حال انجام است.

کد خبر 6086802

دیگر خبرها

  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است