Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست، گام های مثبت و مؤثری در جهت محرومیت زدایی و توسعه مناطق روستایی برداشته خواهد شد.

سید رضا موسوی مشکینی در دیدار مشاور استاندار قم و دبیر قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی گفت: در سال های گذشته قم سرریز صنایع آلاینده تهران و استان های همجوار بوده و اکنون جزیره حرارتی در شهر قم شکل گرفته و تبعات زیست محیطی بسیاری به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از نبود نقشه راه مشخص برای توسعه استان قم و استقبال از صنایع آلاینده انتقاد کرد و افزود: در مسیر توسعه و پیشرفت استان قم ضمن توجه جدی به ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان، باید نسبت به نوسازی خطوط تولید و استقرار صنایع پاک و با تکنولوژی های نوین اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به بارگذاری جمعیتی و صنعتی بیش از حد در شهر قم و قطع حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان، خاطرنشان کرد: کانون های فعال گرد و غبار و معضل جدی خشک شدن دریاچه نمک، مسأله ای فرااستانی است که استان های مرکز کشور را نیز با چالش جدی مواجه می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه نباید به مسائل نگاه تک بعدی داشته باشیم، رفع معضلات زیست محیطی را نیازمند برنامه ریزی و مشارکت همگانی دانست و گفت: حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست به توسعه و محرومیت زدایی از روستاها به ویژه در منطقه قمرود و قنوات کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست محرومیت زدایی محیط زیست استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، شهرام دبیری، در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، با بیان اینکه اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد، تاکید کرد: ضمن تلاش برای رفع نیازهای جامعه، باید مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسلهای آینده نرسد.

دبیری تأکید کرد: مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از 126 هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

وی اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه محیط زیست را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش، شوراها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ و حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: کارها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کارهای اجرایی صورت گیرد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودروها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهرها تعداد خودروها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهرها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • سدسازی؛ مسیری برای توسعه پایدار یا نابودی اکوسیستم‌ها؟ 
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد