Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@11:41:46 GMT

کاهش دمای هوای قزوین از صبح جمعه هشتم بهمن

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۹۴۲۱

کاهش دمای هوای قزوین از صبح جمعه هشتم بهمن

ایسنا/قزوین کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین اعلام کرد: از امشب ۶ بهمن تا اواخر وقت پنج‌شنبه ۷ بهمن با گذر سامانه بارشی در برخی ساعات بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. به لحاظ دمایی از صبح جمعه ۸ بهمن تا اواسط هفته آینده کاهش دما را پیش‌رو داریم.

مریم بهروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان امروز چهارشنبه ۶ بهمن پایدار است و برای مناطق صنعتی و پرتردد استان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از امشب ۶ بهمن تا اواخر وقت پنج‌شنبه ۷ بهمن با گذر سامانه بارشی در برخی ساعات بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. با توجه به وزش بادهای نسبتاً شدید در پاره‌ای از مناطق احتمال کولاک وجود دارد. به لحاظ دمایی از صبح جمعه ۸ بهمن تا اواسط هفته آینده کاهش دما را پیش‌رو داریم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته آوج با منفی چهار و رازمیان با ۱۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند، دمای شهر قزوین نیز بین منفی ۲ و ۱۱ در نوسان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين هواشناسي بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

محمدرضا قاضی گفت: امروز سامانه بارشی روی نیمه جنوبی کشور فعال است و تاثیر آن برای استان قم به‌صورت افزایش ابر و سرعت وزش باد خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم عنوان کرد: با توجه به این‌که بادی که این سامانه همراه دارد از نوع باد‌های شرقی است، انتظار داریم در برخی ساعات و مناطق استان سرعت باد به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد و گرد و خاک را برای قم به همراه داشته باشد.

قاضی با بیان این‌که به دلیل کاهش کیفیت هوا و غبارآلودگی در ساعات بعدازظهر هشدار زرد صادر شده است، ادامه داد: سرعت وزش باد خطرناک نیست، ولی با توجه به جهت آن، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را در ساعاتی برای قم به‌ویژه مناطق شرقی استان وجود دارد.

به گفته قاضی، حوالی ظهر امروز وزش باد در استان قم شدت می‌یابد و حداکثر سرعت آن بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم بیان کرد: به‌واسطه فعالیت سامانه بارشی دمای هوای امروز نسبت به دیروز کاهش نشان می‌دهد؛ حداکثر دمای امروز بعدازظهر به ۲۴ و امشب نیز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

به گفته قاضی، فردا نیز آسمان نیمه ابری است، ولی سرعت وزش باد کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی قم عنوان کرد: پنجشنبه تا جمعه شب آسمان صاف و بدون پوشش ابر است و روند افزایش دما از فردا شروع می‌شود و تا شنبه ممکن است دمای شهر قم را تا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز برساند.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد
  • شروع بارندگی در استان یزد
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد
  • هوای خوش بهاری تا پایان هفته در گیلان
  • بارش برف و باران در راه است