Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:17:31 GMT

پیکر ایرج قوشچی پیشکسوت تئاتر گلستان به خاک سپرده شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۹۵۱۰

پیکر ایرج قوشچی پیشکسوت تئاتر گلستان به خاک سپرده شد

‍‍‍‍‍‍

زنده یاد قوشچی در نمایش های متعددی همچون دشت سنگ، دیوارها را پاک نکنیم، نیلوفرهای آبی، یازر یاسر و نیز فیلم های بال های سپید، دوران سربی، باد در علفزار می‌پیچید و رسم عاشق کشی نقش آفرینی کرده بود.

سخنرانی و ذکر خاطره حسن رستمانی و الله‌قلی نظری ۲ پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی و  ادای احترام استاندار گلستان به خانواده این هنرمند فقید از جمله  برنامه های این مراسم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم گفت : مرحوم قوشچی در صحنه‌های گوناگون تئاتر و تلویزیون با ایفای نقش‌های ماندگار و خلق تصاویری درخشان از فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم در اذهان ثبت شده و یاد و خاطره‌ای فراموش نشدنی از خود در دفتر زرین هنر استان برجا گذاشت.

در پایان مراسم نماز میت بر پیکر زنده یاد ایرج قوشچی اقامه شد و پیکر او برای خاکسپاری روی دست‌ حضار به سمت خانه ابدی رفت.

برچسب‌ها استان گلستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان استان گلستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اگر امروز جامعه ما به حوزه شعر وادب خود می‌بالد در سایه استادان کم نظیری، چون استاد نظمی است.

گلی  با بیان اینکه قله‌های شعر و ادب در ایران و دنیا و در جامعه امروز ما کارگرد‌های مختلفی داردافزود: ایجاد وفاق و انسجام اجتماعی در ایران یکی از این کارکرد‌ها است و سعدی خوش سخن توانسته است در قرن هفتم چنان زندگی کند؛ که به حلقه اتصال همه ما ایرانیان متصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • پخش‌زنده| برگزاری مراسم وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران