Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی، تعیین مشوق‌های لازم برای ترغیب هلدینگ‌های اقتصادی بزرگ به سرمایه گذاری در استان را خواستار شد.

جواد قناعت، امروز چهارشنبه ۶ بهمن  با ارائه این درخواست در جلسه دیدار با محتشمی پور معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این مشوق ها، روند سرمایه گذاری شرکت های بزرگ اقتصادی و هلدینگ ها در استان را شتاب می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: بخش خصوصی برای حضور در خراسان جنوبی با توجه به ناکافی بودن زیرساخت ها و دوری از مرکز، نیاز به ارائه راهکارهای حمایتی دارد.

استاندار با اشاره به نیاز سرمایه گذاران حوزه معدن به ماشین آلات تخصصی و سنگین اظهار کرد: در نظر گرفتن تسهیلات ویژه و ارائه راهکارهایی به منظور تسریع در فرآیند ورود ماشین آلات معدنی از مطالبات استان است‌.

قناعت تصریح کرد: از مهمترین درخواست های استان، تسریع در تعیین تکلیف پهنه‌ها و محدوده‌های معدنی است که در حوزه سرمایه گذاری‌ها نقش بسزایی دارد.

وی متذکر شد: با عنایت به ذخایر معدنی بی نظیری که در استان داریم، عملیاتی شدن این اقدامات و همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سهیل شرایط سرمایه گذاران، روند بهره برداری از این ظرفیت ها را شتاب می‌بخشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص پیگیری و مساعدت با پیشنهادات و درخواست های ارائه شده قول مساعد داد.

شایان ذکر است: این جلسه با حضور نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی هلدينگ منطقه خراسان جنوبی سرمایه گذاری خراسان جنوبی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۸۳ شغل در بخش صمت طی سال گذشته در کردستان ایجاد شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سهم این اداره‌کل در اشتغال سال گذشته، شش هزار و ۸۳ نفر بود که با این میزان اشتغالزایی، سهمیه ما به طور کامل تحقق پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت کردستان، بختیار خلیقی اظهار کرد: تحقق ۱۰۰ درصدی میزان سهمیه اشتغال در بخش صمت استان نتیجه تلاش تولیدکنندگان، صنعتگران و بازاریان و همت مدیران و کارشناسان این مجموعه است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سهم اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان برای سال ۱۴۰۳، حدود شش هزار نفر برآورد شده است که امید می‌رود این مهم هم به طور کامل تحقق پیدا کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه اشتغال‌های شکل گرفته راستی آزمایی شده و به طور کامل رصد شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین تعهد اشتغال مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت است که انتظار داریم در جز ۳ تبصره ۱۸ هم بیشتر مورد حمایت قرار گیریم تا جامعه هدف بیشتری را زیرپوشش قرار دهیم.

خلیقی ادامه داد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی دارای پروانه بهره‌برداری در استان داریم که سال گذشته هم تعدادی از آنها درخواست تسهیلات به ویژه تسهیلات سرمایه در گردش را داده‌اند.

وی اضافه کرد: هفت هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اعلامی برای بخش صنعت استان در سال گذشته بود که از این مبلغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرد و تاکنون هم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده است.

کد خبر 744207

دیگر خبرها

  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • ۶۰۸۳ شغل در بخش صمت طی سال گذشته در کردستان ایجاد شد
  • صدور ۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر