Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه هم‌اندیشی ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۹ و استان معین همدان با حضور شهردار منطقه، مدیرکل مدیریت بحران استان همدان و مدیران سازمان‌های امدادرسان این دو استان در راستای تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر برای مرور عملیات در زمان بحران‌های احتمالی و چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت نیروهای امدادرسان استان‌های معین در هنگام وقوع بحران‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، مهدی هدایت با اشاره به اینکه استان همدان توانمندی‌های زیادی در مقابله با بحران‌ها دارد از انتخاب استان همدان به‌عنوان استان معین منطقه ۱۹ ابراز خرسندی کرد.

شهردار منطقه ۱۹ در خصوص اهمیت مقاوم‌سازی، بازآفرینی و بازسازی ساختمان‌ها در کاهش تلفات ناشی از حوادث غیر مترقبه سخن گفت و افزود: در منطقه ۱۹ ریزدانگی بافت فرسوده معضلی است که باعث عدم دسترسی در مواقع بحران خواهد شد و امید است مشوق‌های خوبی برای شهروندان در راستای احیای بافت فرسوده، بازگشایی معابر و کاهش موارد ناایمن صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش تجهیزات بحران و آتش‌نشانی در سال آینده شرایط بهتری برای مقابله با مواقع بحرانی ایجاد کنیم که در این خصوص از توان لجستیک مجموعه مدیریت بحران استان همدان بهره‌مند خواهیم شد.

علیمردان طالبی مدیرکل مدیریت بحران استان همدان نیز ضمن قدردانی از تعامل ارزنده شهرداری این منطقه بیان کرد: با توجه به اینکه استان همدان معین منطقه ۱۹ در مواقع بلایای طبیعی است تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان این استان از تمامی ظرفیت‌ها برای ارائه خدمت استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه عملیاتی منطقه ۱۹ برای بهره‌مندی در مواقع بحرانی گفت: در راستای تهیه این برنامه می‌توان از متخصصان این استان کمک گرفت؛ ضمن اینکه این برنامه نیازمند مشخص شدن نیازها، انتظارات، اولویت‌ها، نقش نیروهای مردمی، تهدیدها، ارائه پیشنهادات و راهکارها در این خصوص است.

مدیران سازمان‌های امدادرسان استان همدان با همراهی مدیر دفتر شهردار منطقه ۱۹ از ایستگاه ۲۲ آتش نشانی، مجتمع اسکان اضطراری منطقه ۱۹ در بوستان افرا، بوستان بزرگ ولایت و سایت واکسیناسیون بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید بر بررسی وضعیت بزرگراه‌های شریانی در شرایط عادی به عنوان کریدورهای ارتباطی به‌منظور تسهیل در امدادرسانی در شرایط بحرانی، تأکید شد.

همچنین ضرورت استقرار پایگاه‌های مدیریت بحران و امدادرسانی در حدفاصل مسیرهای مواصلاتی به‌منظور تسهیل دسترسی به مناطق مختلف شهر تهران در شرایط بحرانی، از دیگر موارد مطرح شده در این بازدید بود.

کد خبر 5409746

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری منطقه 19 تهران مدیریت بحران شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا پلیس راهور روز مادر حمل و نقل خط ویژه دادگاه آتش نشانی غلامحسین محسنی اژه ای آتش سوزی قوه قضاییه مهدی چمران شهردار تهران مدیریت بحران استان همدان منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیرحضوری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر، به دلیل بارندگی و احتمال آب گرفتگی معابر، تمام مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در روز سه شنبه ۲۸ فروردین در نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

ستاد مدیریت بحران از شهروندان خواست از حضور در مناطق پرخطر از جمله مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سواحل پرهیز کنند.

کد خبر 6079347

دیگر خبرها

  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیرحضوری شد
  • مدارس و دانشگاه‌های مناطق جنوبی بوشهر غیرحضوری شد
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • نظرآباد و اشتهارد دارای بیشترین بافت فرسوده روستایی در البرز هستند
  • تهیه مدیریت نگهداری از بناهای تاریخی/ضوابط اختصاصی برای بافت‌ها
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه ۲ شهر قم
  • صدور ۲۲۴ پروانه ساختمانی در منطقه دو شهر قم