Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@20:00:46 GMT

بزرگترین چالش محیط زیست، نوع نگاه مسئولان است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۰۰۲۰

بزرگترین چالش محیط زیست، نوع نگاه مسئولان است

رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در پارک‌ها و فضای سبز اهواز چالش‌های مختلفی داریم،بزرگترین چالش نوع نگاه مسئولان به حوزه محیط زیست است به گونه‌ای که همواره یک نگاه فانتزی و به دور از اولویت اولیه به آن داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی مطیعی امروز _چهارشنبه ششم بهمن ماه _ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: خط و مشی شورای ششم این است، وجاهتی که قانون‌گذار برای شورای شهر در پرداخت به تمام حوزه‌های خدماتی شهر در نظر گفته به مدار خود بازگردد تا بتوانیم در تعامل با دستگاه‌های مختلف، خدمت‌رسانی را بهتر و جامع‌تر در بازه زمانی مناسب انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پارک‌ها و فضای سبز اهواز چالش‌های مختلفی داریم و بزرگترین چالش، نوع نگاه مسئولان در ادوار مختلف و حال حاضر به حوزه محیط زیست است به گونه‌ای که همواره یک نگاه فانتزی و به دور از اولویت اولیه به آن داشته‌اند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در این کمیسیون به دنبال اصلاح این نگاه هستیم و در تلاش هستیم آن را به سمتی ببریم که محیط زیست با توجه به چالش‌های متعددی که کلانشهرها درگیر آن هستند، به عنوان یک ضرورت در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: با معضلات و مشکلاتی که وجود دارد، اصلاح وضعیت کنونی فضای سبز، در بخش تنوع طلبی، بستر، مبلمان و تأسیسات قطعاً بازه طولانی مدتی را می‌طلبد.

مطیعی با اشاره به شرایط کرونا و محدودیت‌های آن تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن شرایط همه‌گیری کرونا و با انجام واکسیناسیون، مردم خواهان استفاده از فضای سبز و تفرجگاه‌ها در سطح شهر هستند، باید عزمی برای روشن کردن و روشن‌سازی پارک‌ها ایجاد شود، در این زمینه نیازمند همکاری سازمان برق هستیم.

وی تاکید کرد: روشن سازی پارک‌ها، با توجه شرایط آب و هوایی در چند ماه اخیر که مطلوب‌ترین زمان برای حضور در پارک‌ها است کمک می‌کند که قابلیت استفاده بیشتری داشته باشند و هم امنیت پارک را تأمین می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: یک فرافکنی در خصوص آلاینده‌های شهر ایجاد شده به طوری که هجمه‌ها همگی به سمت درخت کنوکارپوس می‌باشد، در صورتی که به هیچ وجه از نظر علمی صحت ندارد، کنوکارپوس با توجه ویژگی ذاتی خود که می‌تواند آلاینده‌ها را در خود نگهداری کند، در زمینه گیاه پالایی به شدت می‌تواند در کم کردن آلاینده‌ها به شهر کمک کند.

وی گفت: با توجه به رشد زیاد این درخت، برای جلوگیری از آسیب زدن به سیستم انتقال برق نسبت به هرس آنها اقدام می‌شود، این امر به نوبه خود ایرادی ندارد، اما انتظار می‌رود با مجوز شهرداری انجام شود تا مانع از سو استفاده دیگران و هرس‌های غیرمجاز شود.

کد خبر 551484

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت شهری برنامه ریزی شهری فضاي سبز شهري شورای شهر اهواز محيط زيست درخت کنوکارپوس شهرداري اهواز شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اهواز محیط زیست فضای سبز پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

نماینده شورای شهرستان عسلویه، محیط زیست را از آخرین اولویت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دانست و گفت: صدها فلر این صنایع، آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه محسن محمدزاده عصر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در عسلویه را آلودگی دانست و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار جدی و حیاتی است و این مهم نگرانی بین مردم ایجاد کرده است.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی بیان کرد: محیط زیست از آخرین اولویت‌های در نظر گرفته شده از جانب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی بوده است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، نیازها و مطالبات مردم شهرستان عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه صنایع پارس جنوبی به ویژه آلایندگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و صدها فلر این صنایع آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر را نشانه گرفته است.

محمدزاده با اشاره به افزایش بیماری‌های ریوی ، حساسیت‌های پوستی و سرطان‌های مختلف در سراسر شهرستان عسلویه افزود: هیچگونه نگرانی از جانب مسئولان این صنایع در سال‌های اخیر احساس نشده است به گونه‌ای که روزانه  بر حجم و تعداد این فلرهای نابودگر اضافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عسلویه را عدم پرداخت 3 ساله عوارض آلایندگی دانست و اضافه کرد: باید محیط زیست استان بوشهر و شهرستان عسلویه به‌عنوان متولی اصلی کمیته تعیین عوارض آلایندگی نقش فعال در شناسایی و معرفی صنایع آلاینده داشته باشند اما متاسفانه تا امروز این مهم تحقق نیافته است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست عسلویه پرداخت.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر