Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، طی روز گذشته یکی از اهالی دره‌مرادبیک همدان از آلودگی آب این منطقه گزارش داده بود که خبرگزاری فارس موضوع را پیگیری کرد.

در همین راستا معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: دلیل این گزارش‌های کذب و بی اساس را نمی‌دانم زیرا هفته قبل جلسه‌ای با شورا و مرکز بهداشت دره مرادبیک داشتیم که هیچکدام گزارشی از آلودگی آب ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه منبع اصلی گزارش آلودگی آب مرکز بهداشت است گفت: نمونه‌گیری آب به صورت منظم توسط پرسنل آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب انجام می‌شود و تاکنون موضوع خاصی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه در کدورت و تغییر رنگ آب همواره عوامل مختلفی وجود دارد عنوان کرد: در آلودگی ممکن است تاسیسات مشترک قدیمی و فرسوده باشد یا عامل کدورت آب شکستگی در شبکه آب مشترک باشد یا اینکه شیر آب مشترک یک روز کامل باز نشده باشد، در غیر این صورت گزارشی از آلودگی نداریم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: در شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب ممکن است تغییر رنگ باشد زیرا در اثر شکستگی و مکش معکوس ممکن است گِل و ضایعات در لوله جریان یابد و آب در ابتدای باز شدن شیر کدر باشد.
 
وی تاکید کرد: آلودگی زمانی مضر است که تیرگی رنگ آب مداوم باشد در حالی که تاکنون چنین موردی گزارش نشده است زیرا هر روز نمونه‌برداری از آب شرب شهر صورت می‌گیرد.

 نیکداد در خصوص اینکه برخی از قدیمی بودن سیستم آبرسانی نیز گلایه دارند افزود: سیستم آبرسانی دره‌مرادبیک ۲۵ سال قدمت دارد در حالی که قدمت شبکه آبرسانی شهر همدان از سد اکباتان بیش از ۵۰ سال است و جالب است تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی نداشتیم.

​وی خاطرنشان کرد: مشترکان در صورت مشاهده مواردی از رنگی بودن آب باید با شماره ۱۲۲ شرکت آبفا تماس گرفته و در میان بگذارند تا همکاران مراجعه کرده و شبکه را شستشو دهند و در صورت شکستگی تعمیرات انجام شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی آب کدورت آب شبکه آب شکستگی لوله آب آب و فاضلاب آلودگی آب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر، اظهار داشت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها باعث می‌شود که تعداد 22396 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم در روستاهای استان همدان، بهره‌مند می‌شوند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: یکی از اولویت‌های دولت مردمی با آغاز به کار دولت سیزدهم، رفع محرومیت از چهره روستاها با توجه به دغدغه‌های روستاییان بود که در این راستا رفع مشکل آب در دستور کار قرار گرفت و تلاش برای رساندن آب سالم و پایدار به مردم روستاها، یکی از اهداف شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی تأکید کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

بختیاری‌فر با اشاره به پیشرفت فیزیکی 76 درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان، بیان کرد: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به 160 روستا در نظر گرفته شده که مدت این قرارداد ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است. این طرح، بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار، پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه 304 میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان تخصیص داده شده، در پایان خاطرنشان کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد 19 باب و 15200 متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول 210 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول 120 کیلومتر، حفر چاه به تعداد 37 حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده درراستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402