Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی در هشدار سطح نارنجی شماره ۸۰ خود که امروز صادر کرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی بین روز‌های پنج‌شنبه تا جمعه خبر داد که روز پنج‌شنبه نوار شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، نوار غربی اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران را در بر می‌گیرد و اعلام کرد: از روز جمعه در ارتفاعات مازندران و گلستان نیز این مخاطره وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولاک برف، یخبندان، سوز باد، پدیده بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز از جمله عواقب احتمالی این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی و سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و خودرو‌های خود را در صورت نیاز به سفر به ادوات زمستانی تجهیز کرده و از سوخت کافی برخوردار بوده و مصرف انرژی را مدیریت کنند.

این سازمان همچنین خواستار آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی و آمادگی برای برف روبی شده است و از عشایر کوچ رو خواسته از جابجایی‌های غیرضرور پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

مهرداد حسن زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان شده که بخش‌هایی از استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و تگرگ خواهیم بود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، میناب و قشم خواهد بود. 

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان‌آب، خسارت به سازه‌های موقت به دلیل تند باد لحظه‌ای، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت در مناطق ساحلی به دلیل وقوع تند باد لحظه‌ای خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به بالا بودن آب رودخانه‌ها با تاکید بر بشاگرد و حاجی‌آباد از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب و از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود. همچنین باید از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها اطمینان حاصل کرده و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی با توجه به وقوع تند باد لحظه ای و احتمال خسارت اندیشیده شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • ادامه بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در کردستان
  • هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار جوی به اصفهان
  • آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی چهارمحال و بختیاری