Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «یوناس گوهر استور» نخست‌ وزیر نروژ در گفتگو با رسانه‌ها در نیویورک آمریکا درباره سفر هیئتی از گروه طالبان به کشورش گفت: علیرغم اعتراضات گروه‌ های مدافع حقوق بشر، سفر گروه طالبان به اسلو و گفتگوهای صورت گرفته میان این گروه و نمایندگان اروپایی و آمریکا (۲۳ تا ۲۵ ژانویه) امری ضروری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خست‌ وزیر نروژ با بیان اینکه میزبانی از اعضای طالبان برای دولت این کشور انتخاب سختی بود، گفت که این دیدارها به معنی مشروعیت بخشی به گروه طالبان در افغانستان نیست.

«یوناس گوهر استور» دیدارهای صورت گرفته در اسلو را «نخستین قدم» به منظور از بین بردن بحران انسانی در افغانستان عنوان کرد و افزود: این فرصتی به منظور ابلاغ خواسته های جامعه بین الملل به گروه طالبان بود.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد که هم اکنون یک میلیون کودک افغان با خطر گرسنگی روبرو بوده و تقریباً نیمی از جمعیت افغانستان نیز نیازمند کمک‌های بین‌المللی هستند.

کد خبر 5409784

منبع: مهر

کلیدواژه: نروژ افغانستان طالبان ایالات متحده امریکا اوکراین عراق روسیه عربستان سعودی امارات متحده عربی جنگ 2015 یمن مسکو واشنگتن جو بایدن سوریه مذاکرات وین ناتو افغانستان گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئول حمله تروریستی کابل

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این خالد زدران سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • انتشار خاطرات منفورترین نخست وزیر تاریخ بریتانیا