Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@01:08:20 GMT

«دستیابی به توافق در گرو رفع تحریم ها است»

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۰۴۳۳

«دستیابی به توافق در گرو رفع تحریم ها است»

سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره گره نزدن همه مسائل کشور به مذاکرات و لزوم لغو تحریم ها به عنوان شرط دستیابی به یک توافق در وین بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان منطقه داشت.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در برنامه زنده تلویزیونی با مردم گفت: ما در بحث مذاکرات در حوزه‌های مختلف فعال هستیم و مذاکرات را پیش می‌بریم اما نمی‌توانیم همه مسائل را به مذاکرات وصل کنیم و همه مسائل هم با مذاکرات حل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری با اشاره به درخواست‌های مکرر آمریکا برای مذاکره‌ مستقیم گفت: تاکنون با آمریکایی‌ها مذاکره نکردیم‌ اما اگر طرف‌ها آماده لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران باشند، امکان توافق وجود دارد.

 رئیسی با بیان اینکه نتیجه سفر رئیس‌جمهور به روسیه باید توسعه حوزه‌های انرژی، کشاوزی و صنعت باشد، خاطرنشان کرد: مسأله ما منافع مردم است. مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی با محوریت منافع مردم ایران در جلسه سه ساعته با آقای پوتین بررسی شد.

رئیس جمهوری درباره سفر اخیر خود به روسیه گفت: آنجا که مواضع مشترکی در مسائل بین المللی داشتیم برنامه‌ریزی شد که چگونه کار کنیم. در مورد مسائل داخلی هم بعد از دیدار من، آقای لاوروف به آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه گفته بود که آقای پوتین به وزرا ماموریت دادند که سریع تصمیماتی که با رئیس جمهور ایران گرفته شده اجرایی شود.

وی افزود: من هم به وزیر خارجه و وزیر نفت و دیگر وزیران مربوطه ماموریت دادم که سریع، بحث هایی که داشتیم را اجرایی کنند تا آثار آن در اقتصاد و دیگر حوزه ها به زودی روشن شود.

این سخنان رئیس جمهوری کشورمان در رسانه های عرب زبان منطقه بازتاب گسترده ای داشت و آنها تقریبا به اتفاق تاکید رئیسی بر لزوم لغو تحریم ها برای دستیابی به یک توافق در وین و دیدار با رئیس جمهوری روسیه و روابط با این کشور را در اخبار و گزارش های خود برجسته کردند.

شبکه تلویزیونی «المیادین» با انتخاب عنوان «رئیسی: دستیابی به توافقی در وین مستلزم آمادگی برای رفع تحریم ها از ایران است»، نوشت: رئیس جمهوری ایران در گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد که «ایران مذاکرات هسته ای را ادامه خواهد داد اما مذاکرات از نظر ما همه چیز نیست».

این شبکه افزود: رئیس جمهوری ایران از «گفت وگوی خود با مقامات روس درباره مسائل مختلف منطقه ای از سوریه تا قفقاز» سخن گفت و خاطرنشان کرد که «همکاری با روسیه یکی از ابزارهای خنثی سازی تحریم های تحمیلی علیه ما است».

شبکه المیادین همچنین در بخش دیگری از گزارش خود تاکید  رئیسی بر «امکان دستیابی به ۱۰ میلیارد دلار مبادله تجاری در سال با روسیه و تلاش برای توازن بخشی به سیاست ایران در قبال همسایگان» را برجسته کرد.

شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان نیز با انتخاب عنوان «رئیس جمهور رئیسی: آمریکا اول باید تحریم را بردارد و سپس از گفت وگو با ایران سخن بگوید»، محورهای مختلف سخنان رئیس جمهور کشورمان در زمینه داخلی و خارجی را به طور کامل بازتاب داد.

این شبکه با اشاره به سخنان رئیسی درباره روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان به نقل از وی تصریح کرد: شعار دولت تعامل با همه دنیا است و این امر در دستور کار دولت کنونی قرار دارد.

شبکه المنار همچنین تصریح کرد: رئیسی گفت که ما مذاکرات را پیش می‌بریم اما نمی‌توانیم همه مسائل را به مذاکرات وصل کنیم.

اقدامات دولت در زمینه بانکی برای خدمت رسانی به شهروندان و نهضت ملی مسکن، کاهش تورم و قیمت کالاها از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهوری کشورمان بود که در شبکه تلویزیونی المنار بازتاب یافت.

شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر نیز سخنان رئیس جمهوری کشورمان درخصوص لزوم رفع تحریم ها برای دستیابی به یک توافق را برجسته کرد و نوشت: «درپی آمادگی واشنگتن برای تماس مستقیم با تهران درباره مذاکرات مربوط به پرونده هسته ای،  رئیسی گفت که در صورت برداشته شدن تحریم های ظالمانه از مردم ایران، زمینه برای دستیابی به یک توافق فراهم است».

این رسانه در عین حال به نقل از رئیس جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد که «ایران به مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ادامه خواهد داد اما همه مسائل را به آن وصل نمی کند».

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه دیگر رسانه ای بود که سخنان رئیس جمهوری کشورمان درباره لزوم رفع تحریم ها به عنوان شرط دستیابی به یک توافق را منتشر کرد و با انتخاب تیتر «آمریکا باید اول تحریم ها را بردارد و سپس از گفت وگو با ایران سخن بگوید»، نوشت: «رئیس جمهوری ایران گفت که رفع تحریم های تحمیلی علیه ایران بستر را برای دستیابی به یک توافق هموار خواهد کرد که براساس این توافق بازگشت به پایبندی به توافق هسته ای که آمریکا چهار سال پیش از آن خارج شد، صورت خواهد گرفت. رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که قبل از رفع تحریم ها گفت وگوی مستقیمی با آمریکا وجود ندارد.»

به نوشته اسپوتنیک،  رئیسی تاکید کرد: اگر طرف‌های دیگر آماده لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران باشند، بستری برای یک توافق وجود دارد.

این رسانه افزود: رئیس جمهوری ایران درباره نقش روسیه تصریح کرد که «ارتباط با روسیه یکی از راههای ما برای خنثی سازی تحریم ها است».

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» نیز محور سخنان رئیس جمهوری کشورمان درباره شرط دستیابی به یک توافق در وین را برجسته کرد و با انتخاب «رئیس جمهوری ایران احیای توافق هسته ای را به رفع تحریم های آمریکا مرتبط کرد»، سخنان رئیسی در این باره را بازتاب داد.

شبکه تلویزیونی اماراتی «اسکای نیوز عربی» نیز با بازتاب سخنان شامگاه سه شنبه رئیسی گفت: رئیس جمهوری ایران دستیابی به یک توافق با آمریکا درباره توافق هسته ای را در صورت رفع تحریم ها از ایران امکانپذیر دانست.

بخش عربی شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، شبکه العربیه سعودی، بخش عرب زبان شبکه تلویزیونی یورونیوز، پایگاههای خبری العهد، بغداد الیوم، النشره و المصری الیوم از جمله دیگر رسانه های عرب زبانی بودند که سخنان رئیس جمهوری کشورمان را بازتاب داده و بخش لزوم رفع تحریم ها برای دستیابی به یک توافق و گره نزدن همه مسائل کشور به مذاکرات را برجسته کردند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت برجام تحریم ایالات متحده آمریکا سیدابراهیم رئیسی نهضت ملی مسکن حسین امیرعبداللهیان لاوروف ولادیمیر پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سخنان رئیس جمهوری کشورمان برای دستیابی به یک توافق رئیس جمهوری ایران سخنان رئیس جمهور شبکه تلویزیونی توافق هسته ای لغو تحریم ها رفع تحریم ها همه مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: شکست‌های طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی غیر قابل جبران است

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیأت همراه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و همچنین پیروزی و خلق حماسه بزرگ مردم غزه در شکست سیاست‌ها و اهداف رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: حقیقتاً امروز با مقاومت و ایستادگی جانانه مردم مظلوم و مقتدر غزه، مسئله فلسطین از جهان اسلام فراتر رفته و به مسئله جهان بشریت تبدیل شده و مردم دنیا با تمام وجود از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا تنفر دارند و نسبت به مردم مظلوم غزه عشق می‌ورزند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حرکت بزرگ و حماسی نیرو‌های مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی رویدادی بی‌نظیر بود که شکست‌های آن برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است، تصریح کرد: آنچه امروز برای همه مردم دنیا به اثبات رسیده حقانیت مسئله فلسطین و موضع مدافعان آن از جمله جمهوری اسلامی است که رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی ریشه همه ناامنی‌ها در منطقه و یک موجودیت ضد صلح است.

رئیسی در ادامه هرگونه تحرک دیپلماتیک امریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه را فریبکارانه دانست و با بیان اینکه امروز کشور‌هایی که به دنبال عادی‌سازی با این رژیم جنایتکار بودند در پیشگاه مردم خود سرافکنده و شرمگین هستند، افزود: وقایع اخیر غزه یک رسوایی بزرگ دیگر برای آمریکا و برخی کشور‌های غربی در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود و در واقع ماهیت و چهره واقعی و بدون روتوش آمریکا و غرب را برای ملت‌های دنیا عیان ساخت.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به تلاش‌های جامع جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد هم‌افزایی در میان کشور‌های اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه پرداخت و ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی سران برخی کشور‌های اسلامی در قبال جنایتگری‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین با رشادت و مجاهدت خود و کودکان مظلوم فلسطینی با خون پاک خود اثبات کرده اند که بزرگترین جنایت جنگی تاریخ و نسل‌کشی با حمایت آمریکا در غزه شکل گرفته است و محکوم است.

رئیسی با تأکید بر اینکه بی‌تردید پیروزی قطعی و نهایی از آن ملت فلسطین است و شکست فرجام رژیم صهیونیستی و حامیان آن خواهد بود از خدای متعال برای شهدای عالیقدر غزه علوّ درجات و برای مجروحین و بازماندگان شفای عاجل و صبر و بردباری مسئلت کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین استوار است و همواره در کنار مردم فلسطین خواهیم بود و به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مردم فلسطین، ساکنان غزه و مجاهدان در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی به دولت و ملت ایران و قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نگاه دینی و اعتقادی به حمایت از مسئله فلسطین را ناشی از نگاه ریشه‌دار و عمیق مسئولان جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه ضمن ارائه گزارشی مفصل از وقایع جاری و چشم انداز تحولات در غزه تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی دستاورد‌های کم‌نظیری برای ملت فلسطین به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • رئیسی: شکست‌های طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی غیر قابل جبران است
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • رئیسی: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان