Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت شهید حاج حسن ایرلو که در امام زاده صالح (ع) تجریش برگزار شد، گفت: برخی از شهدا بیشترین تاثیر با کمترین شهرت را داشتند. برخی هم مثل شهید سردار سلیمانی حسن شهرتشان باعث شده بود که قبل از شهادت رسمی شهید شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از شهدا هم خیلی غریب و مظلوم بودند.مانند شهید حسن ایرلو که اتفاقا خیلی مورد محبت و علاقه شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: شهید ایرلو که نقشی کلیدی در رساندن دارو و غذا به مردم و بخصوص کودکان جنگ زده یمن داشت، خودش بر اثر نرسیدن دارو به شهادت رسید. همه اقدامات این شهید از روی اخلاص بود و خودش هم مانند آن کودک و مجروح یمنی که بر اثر نرسیدن دارو به شهادت رسیدند، به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: مردم یمن با مقاومت خود در تاریخ معاصر جهان معجزه آفریدند و تازه آغاز ماجرا است. آنهایی که جنگ را علیه یمن آغاز کردند پشیمان شدند و امروز نه راه پس دارند و نه راه پیش و منکوب خواهند شد و آینده آنها سرنوشت حزب بعث خواهد بود.

 پناهیان اضافه کرد: اینکه چگونه انصارالله یمن توانست با ائتلاف شیطانی مقابله کند و امروز می‌تواند قلب شهرهای دشمنان دور و نزدیک خود را هدف بگیرد را باید از امثال شهید ایرلو پرسید.

 این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: قبل از اینکه سردار ایرلو به ماموریت یمن عازم شوند، شهید سلیمانی در مورد احتمال شهادتش به او اطلاع داده بود و خانواده شهید ایرلو هم از این موضوع خبر داشتند. شهید ایرلو دومین شهید دیپلماسی مقاومت است و قبل از او شهید رکن آبادی به شهادت رسید و داستان دیپلماسی مقاومت مفصل است.

این فعال اصولگرا اضافه کرد: دیپلمات مجاهد و دیپلمات مقاومت نمی‌تواند به عنوان کارمند اداریِ حداقلی کار دیپلماسی خود را پیش ببرد. این سنخ دیپلمات شب و روز ندارد و باید از خودش مایه بگذارد که نمونه کامل چنین دیپلمات‌هایی شهید ایرلو است.

 وی ادامه داد: شهید ایرلو مردم یمن را تنها نگذاشت درحالی که اگر با رویکرد اداری می‌خواست عمل کند، می توانست هزار بهانه اداری و کارمندی برای شانه خالی کردن از مسئولیت پیدا کند و این رویکرد اولین مشخصه دیپلماسی و دیپلمات مقاومت است.

 پناهیان با بیان اینکه دیپلماسی مقاومت مرز نمی‌شناسد ،گفت: تعبیری که اخیرا از دهکده جهانی می‌شود و برخی روشنفکران هم پُز آن را می‌دهند، ۴۰ سال قبل امام راحل به‌آن اشاره کرد و فرمود که این گونه نیست اگر حادثه‌ای در هر جایی رخ دهد ربطی به دیگر نقاط جهان نداشته باشد.

ادامه دارد...

برچسب‌ها شهید ایرلو جنبش انصارالله شهید حسن ایرلو امامزاده صالح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید ایرلو جنبش انصارالله شهید حسن ایرلو شهید ایرلو جنبش انصارالله شهید حسن ایرلو امامزاده صالح دیپلماسی مقاومت شهید ایرلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل شهادت شهید حمید سلطانی نژاد به هلاکت رسید

به گزارش همشهری آنلاین، لحظاتی قبل، ماموران، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی دقیق، مخفیگاه عامل این جنایت را شناسایی و با هماهنگی لازم به محل اعزام شدند که قاتل، با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کرد که در اقدام متقابل پلیس، به هلاکت رسید.

کد خبر 844650 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه شهید

دیگر خبرها

  • جهانگیری: رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت
  • عامل شهادت شهید سلطانی‌نژاد به هلاکت رسید
  • عامل شهادت شهید حمید سلطانی نژاد به هلاکت رسید
  • واکنش اسحاق جهانگیری به حمله موشکی ایران/ اسرائیل چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت
  • جهانگیری: رژیم اسرائیل با اقدامات شرارت آمیز خود چاره‌ای جز پاسخ برای ایران باقی نگذاشت/ باید از هر اقدامی که به تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران منجر شود حمایت کرد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از سپاه پاسداران
  • پاسخ منفی روسیه به درخواست دیپلمات صهیونیست برای محکوم کردن حمله ایران
  • پخش «سرزمین شعر» با محور مقاومت زنان و کودکان غزه
  • پاسخ به اقدام تروریستی اسراییل حق مشروع جمهوری اسلامی ایران
  • قدردانی نماینده ولیّ‌فقیه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی