Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:40:07 GMT

سرمایه‌گذاران در بندر خرمشهر حمایت می‌ شوند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۰۵۸۲

سرمایه‌گذاران در بندر خرمشهر حمایت می‌ شوند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بندر و دریانوردی خرمشهر نوراله اسعدی چهارشنبه در نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاران حوزه بندری اظهار داشت:اولویت اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، تشویق سرمایه‌گذاران برای فعالیت است و در این راستا به صورت جدی از سرمایه‌گذاران با تسهیل کسب و کار و ارائه مشوق‌های لازم حمایت می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر خود را موظف به ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران می‌داند افزود: اشتغال مهمترین مساله امروز کشور است که خوشبختانه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مرتبط با بندر خرمشهر این چالش اجتماعی را با به کارگیری نیروهای جوان و بومی به بهترین شکل پاسخ داده‌اند که البته باید میزان آن افزایش پیدا کند.

اسعدی بیان کرد: بندر خرمشهر با قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند و همجواری با کشورهای عراق و کویت و داشتن امکانات و زیرساخت‌های به روز از ظرفیت‌های کم‌نظیر و مناسبی برخوردار است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن برای رونق و توسعه استفاده کنند.

وی افزود: بدون شک مهمترین مسیر توسعه اقتصادی کشور از مسیر دریا و بنادر می‌گذرد، چرا که حوزه بندری و دریایی برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال ظرفیت‌ و پتانسیل خوبی دارند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر رونق اقتصادی را هدف اساسی و مشترک بندر خرمشهر با بخش‌ خصوصی و سرمایه‌گذاران دانست و گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاران مرتبط با اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این مسیر گام‌های استواری برداشته‌اند.

اسعدی در ادامه گفت: تحریم‌های ظالمانه، پدید آمدن قوانین و بخشنامه‌های خلق‌الساعه و دست‌ و پا گیر موانع مهم و اساسی فعالیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است که باید با مدیریت جهادی توسعه و رونق را در پیش گرفت.

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره‌مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به فرد در منطقه به خطوط مختلف کشتیرانی خدمات ارایه می کند.

برچسب‌ها خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری خرمشهر سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری بندر و دریانوردی خرمشهر سرمایه گذاران بندر خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهر‌های مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیو‌های واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر جای دهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی