Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:17:14 GMT

وزیر خارجه قطر فردا به تهران می‌آید

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۰۷۳۴

وزیر خارجه قطر فردا پنجشنبه مهمان حسین امیرعبداللهیان در تهران خواهد بود. ناطقان: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر فردا (پنجشنبه) هفتم بهمن ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفتگو می کند.

وزرای خارجه دیشب تلفنی گفتگو کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزرای امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی علاوه بر تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی و گفت‌وگو در حل و فصل مسائل، در خصوص برخی موضوعات مهم مورد علاقه گفت‌وگو نمودند.

مسائل و تحولات جاری در منطقه و تداوم‌ رایزنی و مشورت بین دو کشور در مسیر حفظ و تأمین صلح و ثبات در عرصه منطقه‌ای و جهانی از مسائل  مورد توجه و مشورت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  و قطر در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر همچنین در خصوص توسعه بیشتر مناسبات دوجانبه ایران و قطر در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رایزنی و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان چندی پیش به دو کشور عمان و قطر سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفتگو کرد.

معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر ۲۱ دی ماه در دیدار امیرعبداللهیان از علاقه‌مندی این کشور برای گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه اقتصادی خبر داد.

امیرعبداللهیان اخیرا سفری به عمان و بعد از آن به دوحه داشت و با امیر قطر و همتای قطری دیدار و گفتگو کرد. منبع: فارس برچسب ها: وزیر خارجه قطر ، تهران ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر خارجه قطر تهران سفر جمهوری اسلامی ایران وزیر خارجه قطر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان

امیرعبداللهیان درباره سفر رئیسی به پاکستان نوشت: هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در شبکه ایکس در خصوص سفر رئیس جمهور‌ اسلامی ایران به پاکستان طی پیامی نوشت:

در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور،  شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، 8 سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابطحجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به 10 میلیارد دلار می‌رسدیادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهمپاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت 10 میلیارد دلاری برای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه
  • امیرعبداللهیان: ارتباط اسرائیل با ریزپرنده‌ها برای ما اثبات نشده