Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:22:59 GMT

فرصت برابر برای معلولان در استان سمنان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۰۷۴۰

فرصت برابر برای معلولان در استان سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احد ریواده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست جامعه توان خواهان، نابینایان و ناشنوایان استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه ایجاد فرصت برابر برای معلولان، نابینایان و ناشنوایان امری است که کارگروه فرهنگی اجتماعی استان دنبال می‌کند، بیان کرد: از ظرفیت‌های قانونی موجود برای تحقق این مهم بهره گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چالشها، موانع و محدودیت‌ها در خصوص اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از جامعه نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی باید بررسی، رسیدگی و برطرف شود، افزود: نشست‌های با انجمن‌ها و نمایندگان جامعه نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی استان با حضور مدیران اجرایی مرتبط به صورت مستمر برگزار شود همچنین یک تشکل حقوقی قوی و رسمی باید برای جامعه هدف ما در استان در این حوزه ایجاد شود تا اجرای برنامه‌ها و تحقق مطالبات این عزیزان تسریع یابد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه اولین راهبرد ما باید این باشد که بسترهای مشارکت مردم در قالب انجمن‌ها، تشکل‌ها و خیریه‌ها تقویت شود تا بتوانیم شاهد اجرای مؤثر تر امور نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی باشیم، تاکید کرد: تقویت و ایجاد جایگاه برای تشکل‌ها در حوزه نابینایان و ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی از سیاست‌های جدی ما در استان است.

ریواده با اشاره به اینکه مناسب سازی برای این قشر در قانون پیش بینی شده و از وظایف قانونی شهرداری هاست که باید به صورت ویژه مَد نظر قرار گیرد، ابراز داشت: در موضوع مسکن جامعه ناشنوایان، نابینایان و معلولان، با دستور صادر شده توسط استاندار سمنان، انتظار داریم تأمین مسکن این ۱۳ هزار نفر به صورت ویژه در شورای مسکن استان مطرح شود و موانع و مشکلات آن برطرف گردد.

وی با بیان اینکه بهزیستی برای رسیدگی بهتر به امور این عزیزان نیازمند یاری و مساعدت است، گفت: مطالبه گری در حوزه رسیدگی به مشکلات ناشنوایان، نابینایان و معلولان امری حائز اهمیت است.

کد خبر 5409824

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی معلولان استانداری سمنان ویروس کرونا بوشهر بارش برف دهه فجر کرمانشاه آمار کرونا برف و کولاک برف روبی اردبیل برف و یخبندان واکسن کرونا تعطیلی مدارس عکس استانها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مخدر ماریجوانا از برگ‌های خشک شده و جوانه های گیاه Cannabis sativa ساخته می شود. گل، گرس و علف از مهمترین مشتقات این گیاه مخدر به شمار می روند. در واقع گل همان تغییر یافته ماریجوانا است که توسط بخش های مختلف گیاه شاهدانه به دست می آید. 

این مخدر معمولاً در کاغذی پیچیده شده و به صورت سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد، از همین رو به آن سیگاری نیز گفته می شود. گل بوی تندی ایجاد می کند.
اغلب عموم تصور می کنند مواد مخدر گل از مواد گیاهی و طبیعی درست شده و هیچ ضرری برای بدن ندارد، در حالی که مخدر حاوی بیشتر از 400  نوع ماده شیمیایی و خطرناک است.

ماده اثر گذار در ماری جوانا تتراهیدروکانابینول یا THC است. این ماده به مقادیر مختلفی در قسمت های مختلف شاهدانه یافت می شود. THC  با ایجاد تغییراتی در مغز، فعالیت آن را دچار اختلال می نماید که در نتیجه مغز در پردازش اطلاعات و نیز هیجانات دچار اختلال می شود.
اگر شما دچار اختلالات روانی هستید، از مصرف این مخدر پرهیز کنید. زیرا مصرف آن ممکن است علائم جنون را در افرادی که اختلال دوقطبی دارند، تشدید کند.

مواد شیمیایی در این ماده مخدر ۵ برابر سیگار است که می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به سلامتی و ایجاد انواع سرطان‌های حلق و ریه شود. مصرف این ماده به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد شیمیایی در آن می‌تواند سلامت ریه و دستگاه تنفس را به شدت به خطر اندازد.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف ماری‌جوانا احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های بدخیم سر و گردن را در افراد افزایش می دهد و می‌تواند تا سه برابر حالت عادی سلامتی افراد را در معرض خطر جدی بیماری‌هایی مانند سرطان قرار دهد.

در صورت استفاده مکرر این روان‌گردان، خطر ابتلا به افسردگی افزایش می‌یابد. مصرف ماریجوانا همچنین ممکن است علائم افسردگی را تشدید کند، تحقیقات نشان می دهد که مصرف این مخدر خطر ابتلا به روان پریشی را در افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند، افزایش می دهد.

همچنین تاثیرات منفی بر حافظه و عملکرد شناختی، مشکلات تنفسی  و تاثیر منفی بر قلب و عروق مانند فشار خون بالا از عوارض مواد مخدر گل است.

این گیاه با تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) می‌تواند تاثیر داروهای بیهوشی و سایر داروهای مورد استفاده در حین یا بعد از عمل را افزایش دهد. به همین جهت توصیه می شود، حداقل قبل از جراحی از مصرف آن پرهیز کنید.

علائم مصرف گل 

از مهمترین نشانه مصرف گل توهم زایی است که موجب شده، زمان برای فرد از آنچه که تصور می کند کندتر، بگذرد. 

سردرد و سرگیجه، احساس سبکی خواب آلودگی در حین مصرف، اختلالات خواب و خستگی، حالت تهوع، تحریک پذیری،  افزایش اشتها و از دست دادن وزن از دیگر علائم مصرف ماری جوانا یا همان گل است.

ترک مخدر ماریجوانا تحت نظر مشاور

از آنجایی که مصرف این ماده اعتیاد ذهنی ایجاد می کند، ترک آن نیز بر مبنای روش‌های ذهنی است. ترک این مخدر بیشتر از هرچیزی نیازمند اراده قوی است تا از مصرف مجدد پرهیز کنید. به علاوه مشغول کردن ذهن، عدم دسترسی به مواد و نیز پر کردن خلا عاطفی و روحی می تواند در درمان موثر باشد.

بهتر است روند ترک حتما تحت نظر متخصص و مشاور انجام گیرد. روان درمان با استفاده از برنامه‌ای مناسب و راهکار‌های صحیح می‌تواند به بهبود اضطراب و افسردگی بعد از ترک کمک نماید.

روند درمان هر فرد با فردی دیگر متفاوت است و روان درمان با توجه به شرایط فرد درمان مناسب را به او پیشنهاد می کند، البته نقش خانواده و دوستان را  نیز نباید در این روند نادیده گرفت.

تا به امروز هیچ دارویی برای ترک گل کشف نشده است زیرا ماده مخدر در ماریجوانا بیشتر از جسم بر روی ذهن اثر گذار است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • فرصت برابر در شبکه تهران
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است