Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_ استاندار خراسان جنوبی گفت: در جلسه‌ای که چند وقت اخیر با اصحاب رسانه استان داشتیم یکی از مهم‌ترین مشکلات مسکن بود که می‌خواهیم مقدمات مسکن در قالب مسکن گروهی یا جمعی برای اصحاب رسانه استان فراهم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت عصر امروز در دیدار با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه  استان خراسان جنوبی استانی محروم است و باید با نگاه ویژه‌ای دیده شود اظهار داشت: خراسان جنوبی با وجود داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد اما در زیرساختها از ضعف شدید و عقب ماندگی برخوردار است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمبودها در استان خراسان جنوبی قابل قیاس با دیگر استان‌های کشور نیست افزود: در این استان مردم نیاز به وام‌های بلاعوض برای ساخت و ساز دارند که باید نگاه ویژه ای به این استان شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قبلاً کوتاهی‌هایی در استان صورت گرفته است گفت:روستاهای مرزی در خراسان جنوبی نیازمند نگاه ویژه‌اند و باید تلاش شود از ظرفیت‌های بنیاد برای ساخت و ساز در روستاهای مرزی استفاده شود.

قناعت با اشاره به قشر خبرنگاران در استان خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران در این استان قشری هستند که همیشه در همه جلسات حضور دارند و مشکلات مردم را منعکس می‌کنند اما مشکل خود را کمتر بیان می‌کنند که در این راستا در جلسه‌ای که چند وقت اخیر با اصحاب جراید استان داشتیم یکی از مهم‌ترین مشکلات مسکن بود که می‌خواهیم مقدمات مسکن در قالب مسکن گروهی یا جمعی برای اصحاب رسانه استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید برای تامین مسکن اقشار کم در آمد در استان خراسان جنوبی از ظرفیت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان استفاده کنیم گفت: امید است با تلاش هایی که می‌شود تا دو سال دیگر شاهد تغییر وضعیت استان خراسان جنوبی باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم در این دیدار  با بیان اینکه با توجه به سبقه‌ای که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دارد این نهاد را با نام حساب 100 امام خمینی می‌شناسیم اظهار داشت: در برخی استان‌های کشور مانند خراسان جنوبی نیاز است طرح های هادی با قوت بیشتری انجام شود.

عباس زاده با بیان اینکه نیازهای استان در بخش زیر ساخت بسیار زیاد است و باید در روستاهای مرزی طرح‌های هادی با قوت ببشتری اجرا شود گفت: در برخی از روستاهای مرزی استان خراسان جنوبی مردم در خانه های 8 تا 10 متری خشت و گلی زندگی می‌کنند که تعداد این افراد 3 هزار خانوار است که حتی با کمک‌های بلاعوض هم نمی‌توانند خانه برای خود بسازند که در این راستا اگر 3 هزار واحد ساخته شود کار بسیار بزرگی رقم می‌خورد.

استاندار خراسان جنوبی: روند سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ اقتصادی در منطقه شتاب  می‌گیردبازدید فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) از بیمارستان صحرایی در خراسان جنوبی + تصاویر

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: هزینه ساخت برای 3 هزار خانوار کم بضاعت در روستاهای مرزی استان 15 میلیارد تومان نیاز است .

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی استان خراسان جنوبی روستاهای مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند

هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی افزود: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او تصریح کرد: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته حوزه مبادلات تجاری گمرکات خراسان رضوی با کشور‌های هدف خود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی