Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۸۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۹۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار واکسیناسیون در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۵۶۶ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۲۰۳ نفر دُز دوم و ۱۵ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۱۷ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۹ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۱۸۶ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۳۸۰ هزار و ۷۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونای کشور

به گزارش ایسنا،  شهرستان اردکان از استان یزد نخستین شهری است که پس از انتشار سویه امیکرون در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

علاوه‌ بر آن، شهرستان‌های کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت حیدریه (خراسان رضوی)، بستک (هرمزگان)، ابرکوه، خاتم، مهریز، میبد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

هم‌اکنون ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد کرونا هستند. مرکز استان‌هایی که از وضعیت آبی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند نیز عبارتند از تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، زنجان، سمنان، شیراز، قم، کرمان، رشت، خرم‌آباد، ساری، اراک، بندرعباس و یزد.

 آخرین آمار رنگ‌بندی شهرستانها به این ترتیب است؛ یک شهر قرمز، هشت شهر نارنجی،  ۱۱۴ شهر زرد، ۳۲۵ شهر آبی.

***

هشدار کیهان به امیرعبداللهیان درباره مذاکره با آمریکا

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان با انتقاد از طرح موضوع مذاکره مستقیم با آمریکا توسط امیرعبداللهیان و شمخانی نوشت: «این پرسش از آقایان امیرعبداللهیان و شمخانی در میان است که چرا و با کدام تحلیل منطقی و قابل قبول از احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا سخن می‌گوئید؟! و کدام بخش از صورت‌مسئله نا‌مشخص است که روشن شدن آن به مذاکره، آن‌هم مذاکره مستقیم با آمریکا نیاز دارد؟! تحریم‌ها‌ی برجامی و تحریم‌های دیگر نظیر تحریم‌های آیسا، سیسادا، ویزا، کاتسا و ... مشخص است. بنابراین مذاکره مستقیم برای چیست و چه ضرورتی دارد؟!...

مگر ابعاد برجام مشخص نیست و حتی متن آن با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تضمین نشده است؟‌ بنابراین اگر مقصود از مذاکرات بازگشت آمریکا به برجام و لغو همه تحریم‌ها (چه برجامی و چه تحریم‌های دیگر) است که ابعاد و جزئیات آن مشخص است و نیازی به مذاکره، آن‌هم مذاکره مستقیم ندارد. همین جا باید پرسید که آقایان آیا فکر نمی‌کنید که تلاش آمریکا برای مذاکره مستقیم (در حالی که ابعاد مسئله کاملاً مشخص است‎) با هدف افزودن مواد دیگری به برجام صورت می‌گیرد؟! و اگر چنین باشد، که - هیچ احتمال دیگری در میان نیست- آیا تن دادن شما به مذاکره مستقیم با آمریکا فرو رفتن در باتلاقی که برای کشورمان تدارک دیده‌اند نیست؟! تردید نکنید که چنین است.»

***

برای مذاکره احتمالی با آمریکا چه نکاتی باید رعایت شود؟

فرهیختگان نوشت: «با توجه به مشکلات و تبعات نهفته و آشکار موجود در مذاکره مستقیم احتمالی میان ایران و آمریکا، مقامات تهران در تنظیم این گفت‌و‌گوها جوانب موجود را با دقتی بیشتر از گذشته سنجیده و برخلاف شیوه «ساده‌گیری جهت تسهیل امور» در برابر واشنگتن باید ایده «سختگیری جهت حفظ کنترل امور» را در پیش گیرند. در ادامه به برخی نکات لازم برای مذاکره احتمالی میان ایران و آمریکا پرداخته شده است.

۱ -مذاکره مستقیم ایران و آمریکا باید به‌اصطلاح در اتاقی جداگانه و بدون حضور دیگر طرف‌های حاضر در مذاکرات باشد، زیرا در غیر این صورت این‌گونه تلقی می‌شود که واشنگتن به توافق بازگشته است.
۲ -سطح مذاکرات باید در سطح کارشناسی باشد تا مواضع آمریکا در وهله نخست ارزیابی شود.
۳ -در حین این مذاکرات باید همچنان گفت‌وگوهای هسته‌ای در چهارچوب 1+4 ادامه یابد و مذاکرات با آمریکا باعث توقف و نظاره کردن این گفت‌و‌گو نشود.
۴ -به دلیل مذاکره با ۱+۴ در وین مذاکره کارشناسی با آمریکا باید در شهری به‌جز وین برگزار شود.
۵ -کارشناسان حاضر در مذاکره اولیه با آمریکا نباید به‌طور مستقیم از اعضای تیم مذاکراتی ایران باشند، بلکه باید از اعضای تیم دیپلماتیک حاضر در کشور محل برگزاری تشکیل شوند.
۶ -تعداد و مدت دیدار باید کم و کوتاه باشد تا بر وجهه ارزیابی این دیدارها تاکید شود و دچار تکرر بی‌رویه و بی‌حاصل نشود.
۷ -شروع مذاکره مستقیم باید با یک گام‌های مثبت آمریکا آغاز شود. به عبارت دیگر آمریکا برای مذاکره مستقیم باید امتیاز بدهد.
۸ -عنوان مذاکره با آمریکا برای جلوگیری از سوءاستفاده بعدی واشنگتن به‌دقت انتخاب شود. مذاکره بی‌عنوان دارای خطرات روانی و رسانه‌ای است. عنوان مذاکرات لزومی به پذیرش آمریکا نداشته و امکان انتخاب یکجانبه آن وجود دارد. این عنوان می‌تواند «دیدار الزام آمریکا برای بازگشت متناسب به توافق هسته‌ای» باشد.
۹ -عنوان انتخابی علی‌رغم شفافیت در بیان اهداف و محتوا نباید پرطمطراق باشد تا اهمیت مذاکره با آمریکا را پررنگ کند.
۱۰ -پیش از گفت‌وگوها باید دستورکار مشخص باشد و مسائلی مانند اخذ تضمین و راستی‌آزمایی ذکر شود.
۱۱ -مذاکره باید با میانجی‌گری کشوری خارج از توافق صورت گیرد. البته این مساله به‌معنای حضور نماینده کشور مزبور در جلسه نیست.
۱۲ -باید اعلام شود نتیجه این مذاکرات حتی درصورت مثبت بودن، منجر به بازگشت مستقیم آمریکا به برجام نیست، بلکه پس از آن واشنگتن با پذیرش متون جلسات ایران با 1+4 قادر به بازگشت به برجام خواهد بود. مذاکره با ایران صرفا جهت تسهیل پذیرش متون از کانال مذاکراتی برجام صورت می‌گیرد.»

***

توضیح قالیباف درباره قرارداد با چین و روسیه

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد نماینده مهریز و بافق از بی اطلاعی نمایندگان مجلس در خصوص جزییات قراردادهای ایران با چین و روسیه، تاکید کرد: از نظر حقوقی قراردادی بسته نشده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس بیان کرد: امروز گفته می شود که بین ایران با چین و ایران با روسیه قراردادهایی بسته شده اما مجلس اصلا در جریان جزئیات این قراردادها نیست. بر اساس قانون اساسی هر قراردادی که با سایر کشورها بسته می شود باید در مجلس به تصویب برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز اگر مردم از نمایندگان خود در خصوص جزئیات این قراردادها سوالی کنند ما پاسخی برای گفتن نداریم. انتظار داریم رئیس مجلس در این زمینه روشن سازی کند. آقای قالیباف رئیس مجلس مقتدری است و در آغاز به کار مجلس یازدهم نیز اعلام کرد که جایگاه مجلس را ارتقا می دهد. اما بی اطلاعی مجلس از جزییات این قراردادها به تدریج منجر به نزول جایگاه مجلس در سطح جامعه می شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر صباغیان بیان کرد: از نظر حقوقی قراردادی بسته نشده است، وگرنه مجلس در جریان آن قرار می گرفت.

***

تاکید رئیسی بر مبارزه با گرانفروشی

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت توجه به «جهاد تبیین»، گفت: دشمنان و بدخواهان ملت ایران تلاش زیادی انجام می‌دهند تا اقدامات مثبت و چشم اندازهای روشن را در اذهان عمومی منفی جلوه دهند که در مقابل اینگونه فعالیت‌های سوء وظیفه این است که مسئولین و مدیران اقداماتی که باعث تقویت امید و امیدآفرینی در جامعه می‌شود را افزایش داده و آنها را به مردم اعلام کنند.

آیت الله رئیسی افزود: همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در حوزه فعالیت خود آنچه انجام داده‌اند را به شیوه‌های مناسب برای افکار عمومی اعلام کنند.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه دولت از انتقاد سازنده استقبال کرده و آنرا برای اصلاح امور مناسب و مفید می‌داند، اظهارداشت: بر این باور هستیم که نقد می‌تواند دولت را از آسیب مصون سازد.

آیت الله رئیسی گفت: دولت موظف است از حقوق مصرف کننده و تولید کننده دفاع کند و در این زمینه مسئولیت دارد اجازه ندهد عده‌ای با سوداگری قمیت‌ها را افزایش داده و ‌مردم را تحت فشار قرار دهند لذا حتی یک ساعت کوتاهی هم در این زمینه جایز نیست.

***

تذکرات مهم اژه‌ای به قضات

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در جمع قضات و کارکنان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به بیان توصیه‌هایی خطاب به قضات گفت: چنانچه قاضی یا بازپرس قبل از احضار متهمین و در حین تشکیل پرونده به تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری ادلّه اهتمام ورزد، این مهم، اثر مطلوب خود را در مراحل بعدی دادرسی نشان خواهد داد و مانع از اطاله دادرسی‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه قضات و سایر مسئولان قضایی را به پرهیز از صدور قرار‌های منتهی به بازداشت موقت در موارد غیرضرور توصیه کرد و گفت: چنانچه برای متهمی بنا به ضرورت قرار بازداشت موقت صادر می‌شود، باید نهایت دقت و احتیاط و سنجش جوانب امر از سوی قاضی صادرکننده قرار لحاظ شود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همچنین شیوه بازرسی‌ها، بازجویی‌ها و سایر تمهیدات و ملزومات ناظر بر امر تحقیقات و تکمیل پرونده باید به‌گونه‌ای باشد که فرد احضار یا بازداشت‌شده، نسبت به برخورد صورت‌گرفته با خود و لحاظ جنبه‌های مختلف عدالت و دقت در قبال پرونده‌اش، آرامش خاطر داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، جمع‌آوری ادلّه و اسناد ناظر بر اتهام انتسابی فرد پس از مرحله احضار و بازداشت او را اشکال و غلط دانست و همه قضات و مسئولان قضایی را از اتخاذ این روش بر حذر داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: من نمی‌خواهم بگویم که اقدامات ضابطین قضایی دارای اشکال و ایراد است بلکه تاکیدم بر آن است قضات و بازپرس‌هایی که اقدام به صدور قرار‌های بازداشت موقت می‌کنند دارای مسئولیت شرعی و قانونی هستند و باید در مدتی که فرد متهم در بازداشت به سر می‌برد، بر مراحل مختلف تحقیقات از او نظارت داشته باشند و توجه کنند که در اختیار بودن متهم نزد ضابط، رافع مسئولیت‌های شرعی و قانونی قاضی صادرکننده قرار نیست.

***

واقعیات جامعه در حذف ارز ترجیحی دیده نشده است

روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه در مورد حذف ارز ترجیحی دو بحث از سوی دولت مطرح شد؛ یکی عدم برخورد ارز ترجیحی به هدف و دیگری کمبود ارز و کسری بودجه، گفت: اگر موضوع عدم اصابت ارز ترجیحی به هدف است، می‌توان آن را از طریق راهکارهای دیگری مدیریت کرد اما اگر مسئله کسری بودجه دولت باشد، این سؤال پیش می‌آید؛ آیا حذف ارز ترجیحی بهترین راهکار است؟

وی تأکید کرد: آیا دولت تورم شدیدی را که پس از حذف ارز 4200تومانی به اقتصاد وارد می‌شود محاسبه کرده است؟ ظاهراً چنین اقدامی صورت نگرفته است و پیش‌بینی‌هایی که تا الآن صورت گرفته محل اشکال است، ضمن اینکه تجربه حوادث سال 1398 نشان داد که پیش‌بینی‌های افزایش سه تا چهار درصدی تورم غلط بود.

وی با ابراز "ما ندیده‌ایم که این موارد را کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در نظر بگیرند"، گفت: بحث کسری بودجه دولت راهکارهای دیگری دارد، چه‌نیازی است که ما به مردم فشار بیاوریم و شوک تورمی بدهیم؟ چرا به‌سراغ راهکارهای دیگری نظیر کنترل اقتصاد واردات، سوداگری و دلالی نرویم؟

ایزدخواه معتقد است: دولت باید از محل اصلاح ساختار اقتصاد مشکل خود را حل کند نه از محل افزایش قیمت‌ها.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت مسئله کسری خود را به‌صورت روزمره حل می‌کند اما ساختار بهبود پیدا نمی‌کند، چه تضمینی وجود دارد که همین ساختار معیوب سبب افزایش مجدد نرخ‌های اصلاح‌شده نشود و شما مجبور به آزادسازی نرخ ارز نشوید؟ بحث ما این است؛ مدیریت این مسئله را از چه نقطه‌ای باید آغاز کرد؟ آیا از حذف ارز ترجیحی باید آغاز شود یا آنکه از عادلانه کردن تولید، توزیع و تأمین نهاده‌ها و افزایش شفافیت در توزیع کالاها و حذف رانت‌ها باید شروع کنیم؟

***

بودجه سال آینده با فرض تحریم‌ها نوشته شده است

ابوالفضل عمویی نماینده مردم تهران در گفت وگو با عصر ایران در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم بودجه سال آینده را براساس عدم رفع تحریم ها تدوین کرده است تا چه اندازه خوش بین هستید که مذاکرات به نتیجه برسد و اقتصاد ایران سال آینده را بدون تحریم ها بگذارند گفت: دولت رویکرد درستی را در حوزه داخلی و خارجی به کار برده است در حوزه داخلی بودجه کشور را با فرض ادامه تحریم ها به مجلس ارائه کرده است اما در حوزه سیاست خارجی هم گامهای جدیدی را برداشته است به این عنوان که تقویت همکاری ها با روسیه و چین و سازمان همکاری های اکو در دستور کار است.

وی افزود: سفرهای متعدد وزیر امور خارجه، شخص ریس جمهور و سایر مقامات در کنار مذاکرات وین، نشان می دهد که ما با سبدی متنوع از گزینه ها در سیاست خارجی برای اینکه این مسیر جلو برود مواجه هستیم .

وی ادامه داد: در بحث رفع تحریم ها، منفعت اقتصادی مردم ایران مسئله اول است؛ نفس تحریم امر ظالمانه ای است که باید رفع شود و کسی منکر رفع تحریم ها نیست؛ اما اینکه کشور را معطل کنیم که اینها در روند مذاکرات تحریم ها را رفع کنند مسئله درستی نیست و فکر می کنیم دولت باید رویکرد فعلی خودش را در حوزه سیاست خارجی و داخلی حفظ کند، چراکه  باعث می شود هیات مذاکره کننده ما در وین از موضع قدرت مذاکره کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از سال جدید شاهد نتیجه ای از مذاکرات خواهیم بود گفت: در مذاکرات ضرب الاجل از جانب جمهوری اسلامی نداریم ولی خطوط قرمز موثری داریم که مهمترین خط قرمز ما هم رفع تحریم ها است.

 

منبع: الف

کلیدواژه: مذاکره مستقیم با آمریکا مذاکره با آمریکا حذف ارز ترجیحی رفع تحریم ها سیاست خارجی برای مذاکره اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کشورش با ایران در موضوع برجام هیچ مذاکره مستقیمی ندارد.   به گزارش ایسنا، «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا ادعای روزنامه کویتی الجریده را تایید می‌کند که با نقل قول از یک منبع مطلع ایرانی مدعی شده بود، ایران نامه‌ای از آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از رسیدن به تفاهم‌های امنیتی دریافت کرده است، گفت: نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام (توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.   مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در مارس ۲۰۲۱ با مشارکت اعضای اصلی توافق آغاز شد. اما چند ماه بعد، با وجود پیشرفت‌هایی که انجام شده بود، این مذاکرات به دلیل برخی مسائل فرابرجامی از سوی شرکای غربی توافق، از جمله ادعای حمایت نظامی ایران از مسکو در جنگ اوکراین، ادعایی که از سوی مسکو و تهران رد شده است، همچنین ادعای نقض حقوق بشر علیه ایران در زمینه امور داخلی آن، به بن‌بست رسید.   ایران ذیل این توافق متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.   مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورتی که طرفین توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند، آماده نهایی کردن توافقی برای لغو کلیه تحریم‌ها در وین هستند.   در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری دوشنبه گذشته خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.   کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد:  شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.   وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با  طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود.   کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.   پاتل در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف، گفت: به طور کلی، ما به هر کسی که توافق‌های کاری ایران را در نظر دارد، توصیه می‌کنیم که مراقب خطر بالقوه تحریم‌ها باشد. اما در نهایت، دولت پاکستان، خود، می‌تواند درباره مقاصد سیاست خارجی‌اش اظهار نظر کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند