Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@14:09:11 GMT

شرکت‌های ژاپنی آماده بازگشت به ایران

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۱۶۴۷

شرکت‌های ژاپنی آماده بازگشت به ایران

آفتاب‌‌نیوز :

تاکایوکی سوزوکی با بیان اینکه بر خلاف تصورات به وجود آمده، شرکت‌های ژاپنی علاقه‌مند به حضور در اقتصاد ایران هستند، بیان کرد: در سال‌های گذشته تحریم‌های اقتصادی مانع از فعالیت گسترده این شرکت‌ها در ایران شده است، اما در عین حال علاقه و انگیزه فراوانی در میان این شرکت‌ها برای حضور در ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، شرکت‌های ژاپنی در سال‌های گذشته اطلاعات مختلفی از وضعیت اقتصادی ایران جمع آوری کرده‌اند و در صورت فراهم شدن مقدمات لازم امکان فعالیتی مطلوب در سطوح مختلف را خواهند داشت.

نماینده آژانس توسعه تجارت ژاپن با بیان اینکه بر خلاف تصور شرکت‌های ایرانی، ژاپنی‌ها صرفا به دنبال جمع آوری اطلاعات نیستند، بیان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها در سال‌های گذشته ایجاد کرده، بسیاری از شرکت‌های ژاپنی عملا امکان حضور در ایران را نداشته‌اند، اما در صورتی که امکان همکاری‌های مجدد فراهم شود، قطعا می‌توان انتظار داشت که همکاری‌های جدید و قابل اتکایی به وجود آید.

سوزوکی با اشاره به برگزاری یک وبینار مشترک در ماه‌های گذشته، به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: در این وبینار حدود ۴۰۰ شرکت حضور داشتند و بسیاری از شرکت‌های ژاپنی به شکلی فعال آن را دنبال کردند و همین موضوع نشان دهنده علاقه به حضور در ایران است، ولی این حضور نیاز به فراهم شدن مقدماتی دارد که امیدواریم شرایط آن فراهم شود.

از بهار سال ۱۳۹۷ و همزمان با خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های خارجی از ترس تحریم‌های آمریکا، حضور در ایران را محدود کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که در سطح دولتی، بسیاری از کشور‌ها مخالفت خود با اقدام آمریکا و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را اعلام کردند.

در هفته‌های گذشته و به دنبال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، این امید به وجود آمده که بار دیگر امکان حضور شرکت‌های خارجی در اقتصاد ایران فراهم شود. نمایندگان اقتصادی بسیاری از کشور‌ها اعلام کرده‌اند که در صورت کنار رفتن محدودیت‌ها، آماده بازگشت به اقتصاد ایران خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ژاپن ایران توافق هسته ای شرکت های ژاپنی حضور در ایران تحریم ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

به گزارش "ورزش سه"، در نشست خبری بعد از بازی ایران و قرقیزستان وقتی وحید شمسایی وارد سالن شد از دیدن یک خبرنگار قدیمی در میان جمع خبرنگاران غافلگیر شد و با او شوخی کرد.

شمسایی رو به تاکو کاواچی، خبرنگاری که از سال 2002 در حوزه فوتسال به صورت حرفه‌ای کار می‌کند، گفت: به دوست قدیمی‌ام سلام می‌کنم، یکی از کسانی که از وقتی من در کودکی بازی می‌کردم تا الان که مربی هستم کنار فوتسال است!

این جملات شمسایی باعث خنده حاضران در نشست شد. در پایان کنفرانس خبری هم این خبرنگار از سرمربی ایران علت حذف ژاپن را جویا شد. شمسایی با رفتاری حرفه‌ای گفت: تحلیل اینکه چرا ژاپن حذف شد کار من نیست و باید خود ژاپنی‌ها این موضوع را بررسی کنند اما به عنوان سرمربی تیم ملی ایران از حذف ژاپن ناراحت شدم، چون نه فقط ژاپن را یک حریف قدرتمند و محترم می‌دانم بلکه با کنجیرو کوگوره، سرمربی تیم، سال‌ها به عنوان بازیکن و مربی دوست هستم و ناراحت شدم که تیم آنها مسابقات را ترک کرد و در جام جهانی حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • بازگشت برنامه «هفت» به آنتن تلویزیون
  • علیرضا بیرانوند آماده بازگشت به میادین + ویدئو
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • پیام پا به توپ شد: گرم کردن برای پرسپولیس
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • پیام توماس توخل به منچستریونایتد: آماده بازگشت به لیگ برتر هستم