Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@22:56:13 GMT

حذف کرملین از میانه تهران و واشنگتن

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۱۶۷۸

‍‍‍‍‍‍

اقتصادآنلاین - پرستو بهرامی‌راد؛ زنگ‌ها برای شروع مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا به صدا درآمده است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران اعلام کرد، اگر در روند مذاکرات برای توافق خوب «مذاکره مستقیم با آمریکا»  لازم باشد آن را نادیده نمی‌گیریم. حتی ابراهیم رییسی، رییس جمهوری ایران در مصاحبه با تلویزیون نیز گفته است: «تحریم‌‌ها را بردارند مستقیم با آمریکا مذاکره می‌کنیم و توافق خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ ایران گفته است: «آماده مذاکرات مستقیم و فوری با ایران برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای هستیم.»

سفر ابراهیم رییسی به مسکو انتقادات فراوان به همراه داشته است. رفتارهای ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه با ابراهیم رییسی انتقادات جدی در پی داشت. همچنین روسیه در این سفر توافق همکاری بلند مدت با ایران را تمدید نکرده است.

ایران در حالی روسیه و چین را از حامیان اصلی خود در مذاکرات برجامی تلقی می‌کرد که میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین نیز در میانه ایران و آمریکا قرار دارد. اما به نظر می‎رسد بعد از سفر رییسی شرایط تغییراتی داشته است.

 علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در مورد دلایل طرح موضوع مذاکره مستقیم ایران و آمریکا با اقتصاد آنلاین به گفت‌وگو پرداخته است.

علی بیگدلی در مورد مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: تنها راه رسیدن به توافق، مذاکره مستقیم با آمریکا است. به این دلیل که آمریکا و ایران نیازمند رسیدن به یک هدف مشخصی هستند که برداشتن تحریم‌ها و محدودیت‌های هسته‌ای ایران است.

وی افزود: طبق اظهارات پیشین، قرار بر این بود که نه مذاکره کنیم و نه جنگ. بر همین اساس با حجم زیادی از انتظارات وارد مذاکره شدیم و به مرور ایران مجبور شد از انتظارات خود عقب‌نشینی کند. هر چه ایران عقب‌نشینی کرد، آمریکا انتظاراتش بیشتر شد و فشار را بر روی ایران افزایش داد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه تاکید کرد: الان هم به این نتیجه رسیده‌ایم که واسطه‌هایی که میان ما و آمریکا هستند مثل کشورهای اروپایی و اولیانوف باید برداشته شود. زیرا آنها به نفع خودشان گزارش‌ها را منتقل می‎کردند. راه صحیح این است که ما مستقیماً با آمریکا وارد مذاکره شویم.

او در ادامه بیان کرد: تابوی خصومت با آمریکا قبلاً شکسته شده و قبلاً آقای ظریف با آقای جان کری وارد مذاکره شده است و بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات، کشورهای دیگر هم بندهای توافق را اجرا کردند.

بیگدلی تصریح کرد: از طرفی، مشکل ما فقط با آمریکا است و باید مستقیماً با آمریکا وارد مذاکره شویم. از سوی دیگر ایران توانایی ادامه این شرایط سخت اقتصادی را برای مردم خود ندارد. بر همین اساس به مرور از خواسته‌های اولیه خود عقب‌نشینی کردیم و در نتیجه ما طرح مساله احتمال مذاکرات مستقیم ایران با آمریکا را به فال نیک می‌گیرم.

وی با بیان اینکه این اظهار نظر آقای امیرعبداللهیان امری نبوده که تصمیم او به تنهایی باشد، ادامه داد: این روند از کانون‌های تصمیم‌گیر دنبال شده است و به احتمال زیاد مذاکره مستقیم هم تحقق پیدا می‌کند و می‌توانیم نسبت به چشم‌انداز مذاکرات خوشبین باشیم.

بیگدلی در مورد هدف آمریکا از حذف روسیه در میانه رابطه ‌با ایران تاکید کرد: با توجه به شرایطی که بایدن در آمریکا دارد و همچنین مناقشه آمریکا با روسیه بر سر اوکراین، آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند واسطه‌ها در مذاکرات مخصوصاً روسیه را کنار بگذارند. مدتی است آمریکایی‌ها سعی دارند مقدار نفوذ اولیانوف را کم کنند تا دیگر روسیه نتواند از طریق مذاکرات برجام از آمریکا امتیاز دریافت کند.

وی توضیح داد:‌ سفر آقای رییسی به روسیه هم نشان داد که روسیه خیلی شریک قابل اعتمادی برای ما نیست. به همین دلیل وقتی این سفر در درون هسته قدرت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، به این نتیجه رسیدند که به سمت مذاکرات مستقیم با آمریکا بروند.

این کارشناس بین‌الملل در پایان عنوان کرد: اگر ما وارد مذاکره مستقیم بشویم، التهاب و خصومت‌ها کاهش پیدا می‌کند و به توافق می‌رسیم. با شرایط کنونی معیشتی مردم، راهی جز برداشته شدن تحریم وجود ندارد و روسیه و چین نمی‌توانند قدمی برای اقتصاد ما بردارند، به خصوص در شرایط کنونی که روسیه وارد تنش جدی با آمریکا شده است. ما باید وارد مذاکره مستقیم با آمریکا شویم تا قدم‌های بلندتری را در جهت رسیدن به یک توافق بر‌داریم.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اتحادیه اروپا علی بیگدلی واشنگتن تهران تحریم ها کاخ کرملین مذاکره ایران و آمریکا بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط چرا تهران و واشنگتن رو در رو می‌شوند؟ روسیه در مذاکره با آمریکا سیاست ایران را اتخاذ کرده است دیدار مذاکره کنندگان ایران با نمایندگان اروپا واکنش عضو سابق شهرداری تهران به اتوبوس خوابی هیات مذاکره‌کننده ایران دوشنبه وارد وین می‌شود وقت گفت و گوی مستقیم بین ایران و آمریکا فرا رسیده است ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها گواهینامه رانندگی ایران را چه کشورهایی قبول دارند؟ تشکیل دادگاه‌‌های تجاری در ایران ضرورت دارد؟ بورس امروز ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ / این خریداران تا دیروز کجا بودند؟ دنباله‌روی طلا از دلار شاسی بلند چینی چند؟ (جدول) یارانه های جدید با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی + جزییات کمبود سرمایه مسکن از بورس تامین شود رونمایی از کیت جدید تیم ملی ایران + عکس الزام دولت پاکستان برای افزایش سطح همکاری تجاری با ایران هزینه اجاره خانه در افسریه آشنایی با قانون های طلایی سلامتی نهنگ های ایرباس به آسمان می آیند تلفات جاده ای ایران معادل کشورهای عقب افتاده یک خبر مالیاتی برای مالکان بیش از یک خودرو مردم مراقب باشند روغن موتور را گران نخرند امیرعبداللهیان: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است محسن رضایی: تیم اقتصادی دولت از بورس حمایت می کند وزیر خارجه اوکراین: احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود ندارد خرید و فروش مسکن ۵ برابر شد! کارت واکسن در سینماهای مردمی فجر چک می‌شود؟ حمایت پتروصاد از ورود پتروشیمی کارون به جمع دانش‌بنیان‌ ها قیمت گوشی شیائومی (جدول) زنگ خطر موج ششم کرونا همراه اول حامی ویژه جشنواره سرود فجر ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها نوسان اندک دلار در بازار آزاد جهانبخش: یک بازی سخت با عراق داریم ۵ مزیت «اکسکوینومارکت» برای معاملات ارزهای دیجیتال اقدامات زیست محیطی ذوب آهن اصفهان قابل توجه است جانسون: به رغم لو‌ رفتن پارتی‌گیت کناره‌گیری نمی‌کنم حضور هواداران عراقی مقابل ورزشگاه آزادی + عکس بیکارید؟ وارد بنگاه‌های بخش خصوصی شوید! کاهش سرعت پیری با چای سبز اجرا ‌ و پیاده سازی دکوراسیون اداری اسکوچیچ: شرایط ایده‌آل نیست سود میلیاردرها از کرونا قیمت شاهین سایپا (بهمن ماه ۱۴۰۰) پوشش صحبت‌های رییسی در رسانه‌های عربی گزارشگر ایران و عراق مشخص شد بهترین پهنای باند اختصاصی ایران با ماهان نت قیمت گوشت قرمز (جدول) بورس انرژی برای همکاری با وزارت نفت آماده است سرمربی عراق: برای دیدار مقابل تیم قدرتمند ایران احساس خوبی دارم تعویق مجدد برای اعلام رای شکایت النصر از پرسپولیس بانک مرکزی جزییات رمزریال ملی را اعلام کرد در هنگام وقوع زلزله باید فرار کرد؟ رزرو هتل کرمان با ارزان ترین قیمت، فلای تودی رسن: می خواهیم جایگاه سوم در جدول را به دست آوریم ساخت ۴۴٠٠ دسته گل مصنوعی برای المپیک پکن + فیلم دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا علی بیگدلی واشنگتن تهران تحریم ها کاخ کرملین مذاکره ایران و آمریکا مستقیم با آمریکا مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا مذاکره مستقیم مستقیم ایران وارد مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به کشورهای غربی درباره استفاده از دارایی های خارجی این کشور هشدار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که چنین اقداماتی اساساً نابودی تمام پایه های نظام اقتصادی است. این کار تجاوز به اموال دولتی، دارایی های دولتی و دارایی خصوصی است. به هیچ وجه نباید این اقدام قانونی تلقی شود.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که اگر مقامات آمریکا لایحه مربوط به دارایی های روسیه را تصویب کنند، این کار آسیب جدی به منافع اقتصادی آمریکا وارد خواهد کرد.

به گفته این مقام کرملین، استفاده آمریکا از دارایی های خارجی روسیه، سرمایه گذاران را درباره سرمایه گذاری در این کشور به فکر وامی دارد.

کد خبر 6085756

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند