Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@15:47:22 GMT

تغییر ساز و کار یارانه دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۱۷۵۳

تغییر ساز و کار یارانه دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۱

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سال آینده برای دارو و تجهیزات پزشکی، سال ویژه ای خواهد بود.

به گزارش مشرق، بهرام دارایی، در نشست مدیران تجهیزات پزشکی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور، اظهار کرد: سال ١۴٠١ دوران ویژه ای در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خواهیم داشت، چرا که دولت تصمیم گرفته وضعیت کالاهای اساسی به ویژه دارو و تجهیزات پزشکی را سر و سامان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تغییر سیاست دولت سیزدهم در تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی گفت: دولت سیزدهم تصمیم گرفت که ساز و کار یارانه دارو و تجهیزات پزشکی را تغییر دهد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: نظام‌های سلامت پر قدرت دنیا یارانه‌های دارو و تجهیزات پزشکی را در اختیار بیمه‌ها قرار می‌دهند؛ اما در کشور ما این گونه نیست، باید توجه داشت هر تغییری چالش‌هایی دارد، اما با سیستم و مدیریت یکپارچه می‌توان این چالش‌ها را برطرف کرد.

وی بیان کرد: یکی از بخش‌های مهم تجهیزات پزشکی مصرفی و سرمایه‌ای است و از طرفی چند هزار مهندس پزشکی داریم و باید همانطور که با به کارگیری داروساز بالینی در بیمارستان، هزینه‌های دارویی درمان کاهش پیدا کرد؛ به همان شکل در حوزه مهندسی پزشکی حتی به روزتر عمل کنیم، چراکه هزینه‌های سنگینی صرف خرید تجهیزات سرمایه‌ای کردیم و نگهداشت این تجهیزات و استفاده از آنها باید به درستی صورت گیرد. البته فرقی بین تجهیزات مصرفی و سرمایه‌ای نمی بی نم و باید با تعامل و همکاری معاونت درمان برای شکل گیری سیستم یکپارچه اقدامات لازم صورت گیرد.

دارایی با بیان اینکه بحث کیفیت و اصالت سنجی تجهیزات پزشکی بسیار اهمیت دارد، گفت: نگهداشت تجهیزات پزشکی جزو وظایف اداره کل تجهیزات پزشکی و مهندسان پزشکی است، در دوره جدید تصمیم گیری ها در اداره کل تجهیزات پزشکی و هیأت امنای ارزی با وجود مدیریت مستقل و با هم فکری گرفته می‌شود. رویکرد سیستم نسبت به حیطه بندی وظایف در رابطه با تجهیزات پزشکی روشن شده است و بر این اساس تصمیمات در سازمان غذا و دارو گرفته و در سایر معاونت‌های وزارت بهداشت بدون چون و چرا اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: مهندسین پزشکی پا به پای مدافعان سلامت در دوران کرونا جنگیدند، اما حق الزحمه مهندسان پزشکی برای خدمت در دوران کرونا به طور کافی پرداخت نشده و مقرر شده است تا بخش مادی زحمت مهندسان پزشکی در این دولت دیده و جبران شود، البته در صورتی که سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود تا پایان ١۴٠٠ عمل کند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: باید برای سه هزار مهندس پزشکی در زمینه مزایا، مسائل حقوقی و اعطای تسهیلات تصمیماتی گرفته شود و بحث مسئول فنی بیمارستان‌ها جدی گرفته و مشکلات حل شود. افزون بر اینها حمایت از تولید داخل و بحث شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و نظارت بر عرضه و توزیع هم که مورد نظر مهندسین پزشکی است، باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی دوران کرونا وزارت بهداشت دولت سیزدهم سلامت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دارو و تجهیزات پزشکی غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر روند عضوگیری و افزایش اعضا در صندوق فرهنگیان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین برزگری عصر شنبه در جمع اعضای شورای معاونان اداره کل و مدیران و رؤسای شهرستان‌ها و مناطق ۱۸ گانه استان گفت: مهمترین گام برای گسترش خدمات صندوق ذخیره فرهنگیان تغییر در روند عضوگیری و افزایش اعضا است.

وی ضمن تشکر از تعامل خوب مدیرکل آموزش و پرورش و کارگروه‌های استانی و مناطق و شهرستان‌ها پیرامون برنامه‌های سال جدید مهمترین مسئله در سال جدید را حفظ روند عضوگیری خواند و افزود: سازوکار لازم برای جذب نیروهای جدید الورود به صندوق ذخیره در نظر گرفته شده است.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان بوشهر در خصوص عضوگیری نیروهای جدید در برنامه سال جاری اظهار داشت: حق عضویت همکاران فرهنگی از ۱.۱۲ درصد به ۳ درصد تا ۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

وی گفت: ارتقا و کسب رضایت مندی اعضا و هدف گذاری‌های مربوط به بازاریابی فضای کسب و کار در حوزه‌های خرید تجهیزات از صنایع آموزشی، تجهیزات مدارس ایران، تحقق برنامه‌های مربوط به بیمه امید آسایش و نیز تحقق انتظارات و سیاست‌های ابلاغی سطوح بالاتر شد.

برزگری خواستار پیگیری این موضوعات مهم برای سود دهی بیشتر اعضا صندوق با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش و مدیران حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان شد.

کد خبر 6083835

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • تخصیص ۷ همتی به طرح دارویار برای فروردین ۱۴۰۳
  • لزوم تغییر روند عضوگیری و افزایش اعضا در صندوق فرهنگیان