Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - نعمت الله نجاری در جلسه مبارزه و پیشگیری با بیماری کرونا در شهرستان زرآباد گفت: علاوه بر مادران باردار، دانش آموزان و معلمین نیز در لیست مبتلایان به امیکرون در این شهرستان هستند.

او می گوید: متاسفانه از آغاز سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۱ مورد فوتی بر اثر کرونا در شهرستان زرآباد گزارش شده است که این افراد یا واکسن نزدند یا فقط یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرماندار زرآباد   معلمین و دانش آموزان واجد شرایط که واکسن کرونا را تلفیح نکردند به هیچ وجه حق حضور در مدارس و کلاس درس را ندارند.

نجاری گفت: استقبال از دوز اول و دوم واکسن کرونا در شهرستان زرآباد بسیار مطلوب بود و امیدواریم مردم برای دریافت دوز سوم واکسن نیز با پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته او  تاکنون ۶۰۰ نفر از اهالی زرآباد هیچ یک از دوز‌های واکسن کرونا را دریافت نکردند که امیدواریم هر چه سریعتر به مراکز درمانگاه‌ها و خانه بهداشت‌ها جهت تلفیح واکسن کرونا اقدام کند یا در غیر اینصورت از تمامی خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری کنارک کرونا دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان

کورش محمدی   اظهار کرد: تمام امکانات موجود زرآباد برای سیل و باران بسیج شدند و مسوولان و دهیاران همراه با ماشین آلات اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای شهرستان، شهرداری و برخی از ماشین آلات مردمی جهت مقابله با سیل و کاهش خسارت باران در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: مردم شهرستان زرآباد به اطلاعیه های ستاد بحران تا پایان بارندگی توجه کند و همچنین کشاورزان برای سیل باغات کشاورزی را ترک و به جاهای امن پناه ببرند.

وی با اشاره به اینکه بارش باران در شهرستان نیکشهر و فنوج سبب راه افتادن سیلاب شده و راه روستاها مسدود شده است، افزود: به دلیل نبود پل و ابنیه فنی و خاکی بودن راه های روستایی و عبور مسیرها از بستر رودخانه راه روستاها مسدود شده و تا فروکش کردن آب هیچ راه دسترسی برای امدادرسانی بجر هوایی وجود ندارد.

فرماندار زرآباد تصریح کرد: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی و هشدار سطح قرمز هواشناسی، براساس تصمیم ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران شهرستان زرآباد، مدارس این شهرستان امروز(سه شنبه) تعطیل بود و فردا چهارشنبه نیز در تمامی مقاطع تحصیلی نیز به صورت غیرحضوری خواهد بود.

محمدی گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به استان سیستان و بلوچستان از شهروندان زرآباد تقاضا داریم تا از اتراق و تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

وی بیان کرد: در مواقع بحران دستگاه های اجرای زرآباد می بایست در شهرستان حضور و تمام مرخصی ها لغو و در زمان بارندگی و یا پس از بارندگی مردم از رفتن به حریم رودخانه ها اجتناب کند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع رسانی کشاورزان‌ و باغداران در خصوص انجام عملیات پیشگیرانه جهت جلوگیری از تخریب مزارع و باغات،جمع آوری ادوات و تجهیزات کشاورزی و همچنین اطلاع رسانی به دامداران جهت جمع آوری احشام سبک و سنگین از سطح باغات و مزارع اقدام کنند.

محمدی ادامه داد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای نوار ساحلی (درک،بنگلوی، جد، کلات، درانگو و هومدان) با همکاری شیلات شهرستان هماهنگی لازم انجام شده و شناورهای به مکان امن منقل شده اند.

درخواست رئیس شورای اسلامی شهر زرآباد برای گسیل امکانات به این شهر

رئیس شورای شهر زرآباد نیز به اظهار کرد: به‌رغم تلاش مسوولان مجموعه ستاد بحران این شهرستان با امکانات ناچیز و عملاً دستان‌ خالی است.

مسلم چمن افروز افزود: متاسفانه با توجه به حجم بارندگی، شرایط جوی‌ موجود و همچنین تشدید بارندگی ها، به جهت جلوگیری و پیشگیری از فاجعه بزرگتر نیاز است مجموعه استانداری‌ و ستادبحران‌ آن‌ اهتمام و ورود جدی به شهرستان زرآباد کنند.

زرآباد در بازه ۶ ساعته با ثبت ۱۵۰ میلی متر بارندگی تا کنون(بالاترین میزان بارندگی سال۱۴۰۳ کشور) و ادامه بارندگی ها تا صبح و از طرفی اعلام بارندگی در بالادست رودخانه راپچ، کاروان پیش بینی می شود در شرایط قرمز و بحرانی قرار گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر شهر و خسارت به زیرساختهای شهری و خانه های مسکونی‌مردم و همچنین قطع ارتباط و مسیر دسترسی مردم محلات به مرکزشهر با بارندگی های موجود؛ راه خیلی از روستاها عملاً قطع و در دل بحران وسیل ‌قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار گرفتار در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • آخرین اخبار از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس