Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی استاندار البرز شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت پروژه عمرانی استان البرز که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که در در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار داشت: دستگاه های مربوطه بویژه شهرداری در بازسازی، احیا و ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری باید به جد وارد عمل شوند چراکه گذر زمان و بروز حوادث احتمالی می تواند هزینه هنگفتی را به مردم و شهر وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهی با اشاره به اینکه باید مشوق مردم و سازندگان مسکن در بافت های فرسوده باشیم، افزود: البرز 2 هزار هکتار بافت فرسوده دارد که باید ساماندهی و احیا شود.

وی ادامه داد: دستگاه های مربوطه بویژه شهرداری در بازسازی، احیا و ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری باید به جد وارد عمل شوند چراکه گذر زمان و بروز حوادث احتمالی می تواند هزینه هنگفتی را به مردم و شهر وارد کند.

عبداللهی گفت: دفاتر تسهیلگری باید خانه به خانه و محله به محله با مردم وارد گفتگو شوند و اهالی بافت های ناکارآمد شهری را از ضرورت ساماندهی و احیای منازل آگاه کند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر بویژه در کلانشهر کرج  باید مصوبه ای در خصوص اعطای پروانه ساخت رایگان در این مناطق داشته باشد. باید مشوق های ویژه ای برای بازسازی و احیا در نظر بگیریم تا مردم ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد مردم ساکن در بافت های فرسوده و سازندگان را وارد عمل کنیم، افزود: سازمان نظام مهندسی نیز باید در راستای همراهی و حمایت از این امر طرح و برنامه ارائه دهد و تخفیف های ویژه در نظر بگیرد.  شهرداری باید صدور پایان کار در این مناطق را نیز تسریع کند.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مردم کرج سال ها است که در انتظار بهره برداری از قطار شهری هستند از این رو باید هر چه سریع تر به این انتظار پایان خوشی بدهیم.

وی افزود: پیمانکار و شهرداری کرج باید در خصوص ایجاد فضاهای تجاری در ایستگاه های قطار شهری اقدام کند تا برای تسریع در تکمیل پروژه درآمد کسب کند. باید برنامه زمانبندی دقیق برای بهره برداری از خط ۲ قطار شهری کرج از سوی متولیان اعلام شود.

عبداللهی گفت: باید مدل سرمایه گذاری در این پروژه از سوی مردم و بخش خصوصی طراحی شود. این پروژه می تواند علاوه بر تسهیل در تردد مردم، درآمدزایی برای مدیریت شهری و بخش خصوصی داشته باشد. باید خلاق باشید و به ظرفیت ها اهمیت بدهید، در این راستا می توان مدل های اقتصادی در قطار شهری سایر استان‌ها ایده گرفت. به صورت مستمر روند راه اندازی قطار شهری را رصد و بررسی می‌کنم، باید اراده ای قوی برای این امر شکل بگیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار البرز مترو کرج شهرداری کرج اقدام ملی مسکن قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای نوسازی بافت های فرسوده در کشور از سوی وزیر راه وشهرسازی در تمامی بخش ها و محلات هدف تاکید شده است گفت:  در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تأکید دارد، تصریح کرد: طبق هدف گذاری های صورت گرفته امسال   حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است افزود:  در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

آیینی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند نقش موثری در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند افزود:  استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد