Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عباسیان عصر چهارشنبه در مراسم روز جهانی گمرک در محل مرز رسمی خسروی با تبریک روز جهانی گمرک و در آستانه دهه مبارک فجر و تجلیل از مرزبانان اقتصادی و تجار به عنوان سربازان اقتصادی  که در این منطقه مرزی مشغول خدمگزاری هستند، افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۵۵ هزار کامیون از مرز خارج شده که به طور میانگین روزانه بیش از ۲۵۰ تا ۴۸۰ کامیون کالا از این مرز به عراق خروج یافته است که در طول ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین امسال در گمرک مرز رسمی خسروی در رویه های ترانزیت داخلی و خارجی، ورود موقت و واردات رشد قابل توجهی داشته ایم.

رییس گمرک مرز رسمی خسروی گفت: آمار و عملکرد  امسال مرز خسروی نشان می دهد باید رویکردی جدید نسبت به این مرز برای آینده داشته باشیم که اخیرا طرف عراقی اعلام کرده به زودی ترانزیت به کشور سوریه از این مرز برقرار خواهد شد و طرف عراقی در حال احداث زیرساخت های مورد نظر است.

عباسیان ادامه داد: با توجه به شرایط حساس کنونی، مسوولیت فردفرد کارکنان گمرک در انجام وظایف و صیانت از مرزهای اقتصادی از هر زمان دیگری حساس تر و ملموس تر است.

وی با اشاره به شعار جهانی سازمان گمرک در سال ۲۰۲۲با عنوان توسعه تحول دیجیتالی در گمرک و ایجاد محیطی پویا داده گمرکی  اضافه کرد: این نشان دهنده ی به کار گیری روش های نوین در ارایه ی خدمات گمرکی است.

او گفت: باید از نظر زیرساختی و از لحاظ فناوری همگام با مجامع بین المللی به فناوری های نوین با استفاده از تخصص و منابع داخلی تجهیز شویم، موانع های غیر ضروری بر سر راه فعالیت های تجار حدف شود تا بتوانیم همگام با مجامع بین المللی در بازارهای جهانی توانایی رقابت داشته باشیم.

                                                                                                 

رییس گمرک مرز رسمی خسروی افزود: برای  توسعه تراز تجاری در مرز خسروی هم از جانب گمرک و هم از طرف تجار خواسته های متعددی وجود دارد که مهم ترین آن ها کسب مجوز تردد برای تاجران ۲ طرف در محدوده مرزی همانند دیگر مرزهای کشور با تعیین یک مکان مشخص در محدوده پایانه برای ملاقات و دیدار چهره به چهره تجار در محدوده مرز، مذاکره با طرف عراقی برای اجازه ورود کامیون عراقی به داخل کشور و مجوز تخلیه و بارگیری حداقل نیمی از کالاهای تجاری در داخل کشور است.

عباسین همچنین خواستار تفکیک مسیر تجاری از مسافری با توجه به احتمال بازگشایی مرز خسروی برای تردد مسافر و زائران عتبات عالیات با احداث کمربندی جدید از پارکینگ دهیاری به سمت پارکینگ راهیان غرب و اخذ مجوز برگزاری جلسات با مدیران مرز عراق برای پیگیری مسایل و مشکلات حوزه تجاری بدون محدودیت و خارج از بروکراسی اداری شد.

فرماندار قصرشیرین نیز در آستانه گرامیداشت دهه مبارک فجر با بزرگداشت یاد امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و توفیق برای دولت جهادی و تجلیل از تلاشگران عرصه اقتصادی و گمرک و تمام ادارات هم سو و هماهنگ با گمرک خسروی افزود: مرز خسروی و ظرفیت های این مرز بین المللی متفاوت از سایر مرزها است  و خسروی با سابقه ترین مرز با عراق است.

مرادعلی تاتار افزود: مرز خسروی از دیرباز محل گذر رجال سیاسی و زائران و سیاسی بوده و دارای قدمت بسیار زیادی دارد و با وجود بحران کرونا  فعالیت های بسیار خوبی در زمینه ی ارز آوری و درآمد زایی برای کشور از طریق این مرز انجام شده است.

وی گفت: اعضای گمرک و فعالان در مرز سربازان و مرزبانان اقتصادی و سربازان پا در رکابی هستند که برای رونق تجاری و اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا می کنند.

او اضافه کرد: مبارزه با جرایم سازمان یافته و تلاش برای افزایش صادرات در شرایط کنونی با وجود تحریم های ظالمانه دشمن از نقش های مهم گمرک است که تا کنون بسیار خوب در این زمینه عمل کرده اند.

در پایان از ادارات عضو کمیته هماهنگی و مستقر و اعضای گمرک قدردانی شد.

                                                                                    

کرمانشاه ۲ مرز رسمی و ۵ بازارچه مرزی دارد

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و  ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است. این مرز در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

برچسب‌ها قصرشیرین توسعه صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز خسروی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین توسعه صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران قصرشیرین توسعه صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران مرز خسروی صادرات غیر نفتی مرز رسمی خسروی مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین

قزوین - مدیرکل گمرک قزوین گفت: گمرک قزوین تسهیلات ۹۰ درصدی به واحدهای تولیدی برای ترخیص کالاهای وارداتی ارائه می‌دهد.سعید نادری با اشاره به ارائه امکانات و خدمات متنوع گمرک قزوین، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، استفاده از ضمانت‌نامه بانکی و... به فعالان اقتصادی مجاز از جمله خدمات گمرک قزوین محسوب می‌شود.وی در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: این گمرک در رده‌های مختلفی از جمله واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی فعال است.
نادری تأکید کرد: درآمد گمرک قزوین در ۱۲ ماه منتهی به سال ۱۴۰۲ حدود ۶۱ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲۵ درصدی روبه‌رو بود.
به گفته این مسئول، گمرک قزوین در حوزه صادرات ۸۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار را به کشورهای دیگر از جمله عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه و ترکیه صادر کرد. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • ارز خودرو کجا رفت؟
  • گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا انتخاب شد