Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سعید وکیلی در اولین جلسه شورای هماهنگی توسعه منطقه ۵ آمایش کشور در شیراز، با بیان اینکه این سند در قالب سند ملی آمایش سرزمینی استان‌ها طبقه بندی شده است، گفت: استان‌های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد به عنوان منطقه ۵ کشور در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: باید همه تصمیمات اتخاذ شده در زمینه سرمایه گذاری و توسعه استانی با سند آمایش سرزمینی مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس نیز در این جلسه گفت: توجه به سند آمایش حرکات سینوسی در برنامه‌ریزی را کاهش داده و موجب شکل گیری اقدامات جهشی و افزایش هماهنگی و هم افزایی شده و تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین موجب پیشگیری از کار‌های بی نتیجه و کم نتیجه خواهد شد و اهداف بلند پروازانه و منطقی را ایجاد خواهد کرد.

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه تکیه بر سند آمایش سرزمین موجب حذف حرکات سینوسی در برنامه ریزی خواهد شد، گفت: این اقدام جهت گیری برنامه ریزان برای رسیدن به قله اهداف را تصحیح و تسریع خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه ایجاد کارگروه‌های مشترک در برخی زمینه‌ها به ارتقاء و تقویت سند آمایش سرزمین منطقه ۵ کمک خواهد کرد، گفت: کارگروه‌های تخصصی آب، انرژی، راه، گردشگری، محیط زیست و زنجیره صنعت، معدن و کشاورزی و باغداری ذیل شورای هماهنگی توسعه منطقه‌ای منطقه ۵ آمایش کشور ایجاد خواهد شد و با مدیریت روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی سه استان فعالیت خواهند کرد.

ایمانیه گفت: هر سه استان سند آمایش سرزمین را در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خود مصوب و همه طرح‌های بزرگ استان که در راستای این سند باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

در این جلسه استاندار بوشهر با بیان اینکه سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حوزه‌های مختلف مانند گردشگری، درمان، اقتصاد دریامحور و آب مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: تمرکز بر طرح‌های راه آهن و آزادراه بسیار مهم هستند و بستر رشد و توسعه را فراهم می‌کنند.

احمد محمدی‌زاده گفت: نظرات مدیریت ارشد استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سند آمایش سرزمین، توسط روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی این استان‌ها تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با تاکید بر تقویت و ارتقای سطح توجه سند آمایش سرزمین به استان‌های منطقه ۵ گفت: باید با دورنگری و نگاه به اهداف بلندمدت، تقویت سند آمایش سرزمین منطقه ۵ مطالبه شود.

سیدعلی احمدزاده با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار بالایی در سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر وجود دارد که باید بیشتر از قبل برای توسعه این منطقه مورد توجه سند آمایش سرزمین قرار گیرد، گفت: همکاری و هماهنگی سه استان منطقه ۵ زمینه توسعه و افزایش رفاه مردم را فراهم خواهد کرد.

احمدعلی افکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس هم در این نشست گفت: از این پس هر فعالیتی، در استان، و هر تصمیم گیری در شورای برنامه ریزی استان‌ها در کارگروه‌های مرتبط گرفته می‌شودو هر طرح و مطالعه‌ای که در استان صورت می‌گیرد باید بر اسناد آمایش کشور و استان منطبق باشد.

این جلسه عصر چهارشنبه ۵ بهمن به میزبانی استان فارس در شیراز برگزار و مقرر شد که تا قبل از نیمه دوم اسفند، جلسه بعدی به میزبانی استان بوشهر برگزار شود.

هماهنگ کردن اسناد آمایش استان‌ها در یک منطقه و هماهنگی و سازگار کردن اسناد آمایش استانی با سند ملی در راستای پیاده سازی اسناد آمایش استان و محور قرار دادن اسناد آمایش در تمام مراحل تصمیم گیری و اجرای طرح ها، از مهمترین اهداف تشکیل این جلسات به صورت منطقه‌ای اعلام شده است.

در سند آمایش ملی علاوه بر طرح مباحث کلی سرزمینی، به نقش و اهمیت راهبردی استان ها، کلان شهر‌ها و شهر‌های سطح یک و شهر‌های همکار نیز در راستای شکل بندی نظام فضایی مطلوب کشور در افق یاد شده تأکید شده است.

در جلسه یاد شده، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به عنوان رئیس و احمدعلی افکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس به عنوان دبیر این شورا، برای مدت یکسال انتخاب شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تصمیمات استانی سند آمایش سرزمینی سازمان برنامه و بودجه مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سند آمایش سرزمین اسناد آمایش استان فارس سه استان استان ها خواهد شد منطقه ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست شورای معاونان آن وزارتخانه بار دیگر از نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی امنیت ملی به دلیل انجام این عملیات غرورآفرین قدردانی کرد و افزود: وعده صادق یک عملیات بسیار بزرگ بود که با وجود توان پدافندی آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰ سال سرمایه‌گذاری کرده و از حمایت‌های تمام عیار رژیم آمریکا م برخوردار بوده است اما جمهوری اسلامی ایران تنها با اتکا به خدای متعال به توان دفاعی خود متکی است و باید به اقتدار و عزتی که جوانان فرهیخته و دانشگاهی ما خلق کردند، افتخار کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ابعاد این عملیات بسیار حائز اهمیت و قابل واکاوی است، اضافه کرد: مهم تر از این عملیات، تصمیم بزرگ و عظمت آفرینی بود که در سایه رهنمودهای حکیمانه و شجاعانه رهبر فرزانه انقلاب برای اجرای این عملیات اتخاذ شد.

وحیدی، دوراندیشی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی را عامل اصلی تصمیم‌های بزرگ در کشور دانست و یادآور شد: این تصمیمات بزرگ همواره راه انقلاب را در عرصه‌های خطیر گشوده است، هر چند عده‌ای اندک که سروصدای بلندی دارند از روی حسادت و بغض نخواهند این تصمیمات بزرگ را ببینند و بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم بزرگ ایران و جوانان آن قدرشناس هستند. دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه باید به این تصمیمات بزرگ که جهان با حساسیت نظاره‌گر آن بود و درباره این عملیات، دستاوردهای آن و تغییر و تحولاتی که در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی گذاشته است، بحث، گفت وگو، تحلیل و ارزیابی کنند.

دیگر خبرها

  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • «وعده صادق» تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد