Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:11:46 GMT

نظام اسلامی زمینه‌ساز درخشش بانوان در جامعه شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۲۵۵۲

نظام اسلامی زمینه‌ساز درخشش بانوان در جامعه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب‌علی نظری ظهر چهارشنبه در جمع بانوان مدیر خراسان رضوی با بیان اینکه استقرار نظام اسلامی فرصت برای شکوفایی زنان در جامعه را فراهم کرد، افزود: فراهم شدن زمینه و فضای سالم برای حضور زنان در جامعه را مدیون نهضت و اندیشه امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب، اندیشه محصور بودن زنان در خانه و محدود بودن آنان و همچنین اندیشه بی بند و باری زنان در جامعه کنار گذاشته شد و این از هنرنمایی امام راحل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی گفت: تنفس در فضای مقدس اسلامی نعمت بزرگ است، شرایطی که این نظام برای همه و بخصوص زنان فراهم کرده است یک نعمت الهی است و شکر این نعمت لازم است. زندگی در نظام مقدس اسلامی را باید قدر بدانیم و از این هدیه الهی پاسداری کنیم.

وی افزود: بانوان ثابت کردند در عین حال که قدرت و توان اعمال مدیریت در جامعه دارند، مدیریت خانواده و تربیت فرزندان را نیز به عنوان یک واحد اجتماعی انجام می‌دهند.

کد خبر 5409667

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد استاندار خراسان رضوی یعقوبعلی نظری خراسان رضوی زنان ویروس کرونا بوشهر بارش برف دهه فجر آمار کرونا کرمانشاه برف و کولاک واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا اردبیل تبریز همدان برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است

مرتضی موصلی در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری با بیان اینکه یکی از جهت‌گیری‌های کمیته امداد، توسعه انفاق و نیکوکاری و گسترش سنت‌های حسنه اسلامی است، گفت: یکی از بزرگترین برجستگی‌های استان فارس، نیکوکار بودن مردم استان و بی‌تفاوت نبودن نسبت به حال یکدیگر است و ما باید زمینه هم‌افزایی مردم و خیرین در این راه را فراهم کنیم.

او یکی از اهداف کمیته امداد در سال جاری را حرکت جمعی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در راستای شعار سال عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های ما در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

موصلی با بیان اینکه شناسایی و معرفی الگو‌های موفق در میان خیرین، یکی از کار‌هایی است که می‌تواند در زمینه ترویج کمک به نیازمندان موثر باشد، گفت: به‌عنوان مثال مجموعه‌ای را می‌شناسیم که بیش از ۴۰۰ مسکن را برای خانواده‌های نیازمند در دست احداث دارند، برخی موسسات از ظرفیت‌های خیرین استان فارسی خارج از کشور استفاده می‌کنند و بعضی دیگر هم در عرصه بین‌المللی فعالیت دارند که ما در تلاش هستیم تا از این الگو‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با تاکید بر اینکه نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی، انقلابی و حاکمیتی است، گفت: کمیته امداد امام راحل بیش از چهار دهه است که در عرصه خدمتگزاری و فراهم کردن زمینه خدمت شایسته به خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند تلاش می‌کند و هدف اصلی کمیته بر توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه‌های مختلفِ اقتصادی، فکری، فرهنگی و اجتماعی است.

موصلی در پایان به محور‌های پیشنهادی خود در جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها پرداخت و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، توسعه کارکرد‌های کارآفرینی، احداث و یا خرید مسکن نیازمندان به خصوص با بهره‌گیری از ظرفیت نهضت ملی مسکن، کمک به تامین جهیزیه و تسهیل ازدواج، کمک به درمان بیماران صعب العلاج و زمین گیر، فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و هم‌افزایی در تامین منابع قرض الحسنه، از جمله مهمترین مسائلی هستند که آنها را در کمیته امداد دنبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی