Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:36:28 GMT

نخستین شب خاطره جنگ شهرها در لرستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۲۶۶۱

نخستین شب خاطره جنگ شهرها در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین شب خاطره جنگ شهرها با عنوان «سیاوشانه» از سوی حوزه هنری لرستان و با مشارکت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان لرستان و دفتر شب خاطره حوزه هنری به مناسبت سالگرد بمباران انبار شرکت نفت خرم آباد در دهم بهمن ماه و در محل تالار ماه حوزه هنری برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری لرستان در این رابطه گفت: نخستین بار است که در قالب برنامه‌های شب خاطره، به طور تخصصی به جنگ شهرها و به موضوع انفجار مخازن پرداخته می‌شود؛ مخازنی که در دهم بهمن سال ۶۵ هدف بمباران جنگنده‌های بعثی قرار گرفت و ۹ نفر از کارکنان خدوم این مجموعه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهلا ملکی تدین؛ هدف از برگزاری این برنامه را بازخوانی حوادث دوران دفاع مقدس دانست که به معرفی قهرمانان و ترسیم ایستادگی و پایداری مردم لرستان می‌پردازد.

وی؛ همچنین نشان دادن زوایای پنهان جنگ و به تصویر کشیدن خباثت دشمن بعثی و حامیانش در نابود کردن منابع معیشتی و تخریب زیرساخت‌های حیات مردم را از دیگر دستاوردهای شب خاطره «سیاوشانه» برشمرد.

مسئول روابط عمومی حوزه هنری لرستان تصریح کرد: در این برنامه پژوهشی جامع صورت گرفته است که ذیل آن راویان و شاهدان صحنه، به روایت دیده‌ها؛ زخم‌ها و جانبازی و شهادت همکاران می‌پردازند.

ملکی اضافه کرد: تولید فیلم مستند جنگ شهرها، تهیه آثار هنری و ادبی، تولید کتاب با موضوع خاطرات و تاریخ شفاهی این واقعه از برنامه‌های در دست اجرای واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان است.

وی یادآور شد: همچنین خروجی برنامه به صورت مستند از شبکه سیما پخش و پوشش داده خواهد شد.

پاسداشت، تکریم و تقدیر از پایداری خانواده‌های شهدای نفت؛ شعرخوانی و اجرای برنامه‌های متنوع هنری و برگزاری نمایشگاه، از بخش‌های جنبی این برنامه خواهد بود.

براساس این گزارش، این برنامه یکشنبه دهم بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 5409971

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری لرستان شب خاطره خرم آباد دفاع مقدس جنگ تحمیلی بوشهر ویروس کرونا بارش برف دهه فجر آمار کرونا کرمانشاه برف و کولاک واکسن کرونا شیوع کرونا عکس استانها اردبیل تبریز همدان آلودگی هوا حوزه هنری لرستان جنگ شهرها شب خاطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی ساجدی در گفتگو با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر سیما، گفت: آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی در ساعت ۱۹ امشب با معرفی چهره سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. 

وی افزود: هنرمندان هم در ستاد مرکزی حوزه هنری و هم در سطح استان‌ها و مراکزی که در حوزه هنری فعال هستند در گونه‌های مختلف به اجرای برنامه پرداختند. 

ساجدی ادامه داد: تقدیر و تجلیل از هنرمندانی که به عنوان گنجینه‌های ارزشمند در سپهر فرهنگی و هنری کشور فعالیت می‌کنند، یکی از کار‌هایی است که در حوزه هنری انجام شد. 

مدیر بخش خبر و اطلاع رسانی حوزه هنری گفت:گونه دیگر از برنامه ها، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، تئاتر، سینما و دیگر شاخه‌های هنری بود که هنرمندان در سطح کشور از جمله مراکز استان‌ها و ستاد مرکزی حوزه هنری برگزار کردند. 

ساجدی با بیان اینکه استان‌ها و شهرستان‌ها در برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی استقبال خوبی داشتند، افزود: ممکن است به نظر برسد که پرداختن به حوزه فرهنگ فقط در تهران دیده می‌شود، اما ظرفیت بالای فرهنگ در استان‌ها و شهرستان‌ها و فعالیت هنرمندان این مناطق نشان از پیشرفت فرهنگی و هنری این مناطق دارد. 

وی با اشاره به ملاک و معیار انتخاب چهره سال هنر انقلاب، گفت: برای این انتخاب فرایند‌های مختلفی طی شد، از یک بانک اطلاعاتی هزار نفره و تعدادی از فعالان فرهنگی و چهره‌های رسانه‌ای مختلف نظرسنجی صورت گرفت و ۸۶ نفر انتخاب شدند که با تشخیص کمیته تخصصی اعم از آقایان غزوه، مرتضی سرهنگی، احمدضا درویش، کوروش زارعی، سید مسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی که هرکدام نماینده‌ای از از رشته‌های مختلف شامل تئاتر، شعر، نویسندگی، هنر‌های تجسمی و ... به ۵ اسم نهایی رسیدند. 

ساجدی افزود: امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»، افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی و مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی ۵ منتخب کمیته انتخاب بودند که قرار است یکی از این اسامی به عنوان چهره سال امشب معرفی شود. 

مدیر بخش خبر و اطلاع رسانی حوزه هنری با بیان اینکه در فضای فرهنگی و هنری کشور پیوند خوبی بین نسل جوان با نسل گذشته صورت گرفته است، گفت: نسل جوان ما در سال‌های اخیر نشان داد که به هنر متعهد است و جوانان دهه ۶۰ که پیشکسوتان امروز هستند نسل جوان را در مسیر راه هنر انقلاب تربیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آخرین دستاوردهای حوزه پایداری انرژی بررسی شد
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد