Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی می‌تواند در بازی مقابل عراق به پیروزی دست پیدا کند.

مهدی دینورزاده، پیشکسوت فوتبال، در مورد دیدار امروز ایران برابر عراق به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: ما تیم خوبی داریم و همچنین مهره های مستعد و توانایی در اختیار کادر فنی هستند. با این تفاسیر می توانیم در این دیدار که بازی خانگی محسوب می شود، به پیروزی رسیده و کارمان را برای صعود به جام جهانی تمام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاپیتان اسبق تیم ملی در ادامه افزود: در دور قبل و در شرایطی که تیم ملی در برهه ای با مشکلاتی روبرو شده بود، توانستیم پیروزی خوب و قاطعی را برابر عراق کسب کرده و برد مهمی را به دست آوریم. با توجه به شرایط خوب ایران، در حال حاضر هم پیروزی و تکرار موفقیت مان در این دیدار دور از دسترس نیست. همان طور که در لابه لای صحبت‌هایم اشاره کردم ما تیم خوب و نفرات آماده‌ای را در اختیار داریم و می‌توانیم با پیروزی در این بازی در استادیوم آزادی، جشن صعودمان را برگزار کنیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد غیبت چند ستاره تیم ملی در این بازی و تاثیر آن در دیدار پیش‌روی ایران روبروی عراق خاطرنشان کرد: درست است که ما در این دیدار ستاره های مان در خط حمله را در اختیار نداریم و این بازی در غیاب احتمالی مهدی طارمی و سردار آزمون برگزار می‌شود اما خوشبختانه حضور نیروهای خوب در نیمکت ذخیره‌ها در خط حمله، به ما کمک می‌کند تا جایگزینان خوبی را برای حضور در ترکیب داشته باشیم. در بازی قبل  هم ما مهدی طارمی را در اختیار نداشتیم اما دیدید که کار تیمی ما به مشکل نخورد و توانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم.

دینورزاده با اشاره به شرایط تیم ملی عراق به عنوان حریف ایران در بازی امروز به خبرنگار برنا گفت: تیم ملی عراق سال‌های سال است که برای فوتبال ما گربه سیاه محسوب می‌شود. البته این تیم در سال‌های اخیر با افت روبرو شده و قدرت سال‌های قبل را ندارد و من فکر می‌کنم اگر بچه ها فوتبال خود را مثل بازی‌های اخیر انجام دهند، می‌توانند برابر این تیم به پیروزی رسیده و با برد در این بازی صعود خود را به جام جهانی قطعی و نهایی کنند.

این مربی قدیمی فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: بعید است عراق برای ما مشکل خاصی را ایجاد کند. کار اصلی ما در قطر و جام جهانی است. پس از مسجل شدن حضورمان در جام جهانی بعد از پیروزی برابر عراق، ما باید به بازی های باقی مانده مان به چشم بازی های تدارکاتی برای موفقیت در جام جهانی در قطر نگاه کنیم. با توجه به این که شاید امکان برگزاری بازی های دوستانه برای ما ایجاد نشود، کادر فنی می تواند در بازی‌های بعدی‌مان در این مرحله شرایط را برای حضور پرقدرت در جام جهانی میسر کرده تا بتوانیم در قطر نتایج خوب و مطلوبی را کسب کنیم.

انتهای پیام // 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران عراق بازی صعود به جام جهانی تیم ملی فوتبال برنا گربه فوتبال جام جهانی قطر جام جهانی عراق قطر مهدی دینورزاده پیشکسوت تیم ملی جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای در کهکشان راه شیری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ستاره شناسان سیاهچاله‌ای را کشف کرده‌اند که جرم آن حدوداً ۳۳ برابر بیشتر از جرم خورشید و بزرگترین سیاهچاله‌ای است که در کهکشان راه شیری شناخته شده است.

محققان شرح دادند، سیاهچاله تازه شناسایی شده در فاصله ۲ سال نوری از زمین قرار دارد که از نظر کیهانی نسبتاً نزدیک محسوب می‌شود و در صورت فلکی عقاب (Aquila) قرار گرفته است. همچنین یک ستاره همدم به دور آن می‌چرخد.  

سیاهچاله‌های ستاره‌ای از فروپاشی ستارگان بزرگ تشکیل می‌شوند و مواردی که پیش از این در کهکشان راه شیری شناسایی شده اند، به طور میانگین جرمی ۱۰ برابر جرم خورشید دارند. سیاهچاله‌ها اجرام فوق العاده متراکمی با گرانش بسیار قوی هستند که حتی نور هم نمی‌تواند از آنها عبور کند و همین موضوع تشخیص آنها را دشوار می‌کند.

این کشف از طریق مشاهدات انجام شده در ماموریت گایا آژانس فضایی اروپا که مشغول پروژه عظیم سرشماری ستاره‌ای است، شناسایی شد. داده‌های تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا در شیلی و سایر رصدخانه‌های زمینی نیز برای تأیید جرماین سیاهچاله استفاده شد و درنهایت میزان بزرگی آن و مقیاس بار‌ها بزرگ‌ترش نسبت به خورشید، به عنوان یک جرم عظیم فضایی مورد تایید قرار گرفت.

پاسکواله پانازو، ستاره‌شناس رصدخانه پاریس که بخشی از مرکز ملی تحقیقات ملی فرانسه است و نویسنده اصلی این پژوهش در مجله نجوم و اخترفیزیک نظری گفته: این سیاهچاله نه تنها بسیار پرجرم است، بلکه از بسیاری جهات بسیار عجیب و غریب است و ما واقعا انتظار چنین کشفی را نداشتیم. به عنوان مثال، سیاهچاله مذکور که «گایا بی‌اچ ۳» (Gaia BH ۳) نام گرفته و ستارگان آن در کهکشان راه شیری در جهت مخالف نحوه چرخش سایر ستاره‌ها در کهکشان ما هستند.

به گفته محققان، سیاه‌چاله جدید احتمالا پس از مرگ ستاره‌ای که بیش از ۴۰ برابر خورشید جرم داشته شکل گرفته است. سیاهچاله‌هایی که از فروپاشی یک ستاره منفرد به وجود می‌آیند سیاهچاله‌های ستاره‌ای نامیده می‌شوند و «گایا بی‌اچ‌۳» بزرگترین سیاهچاله ستاره‌ای شناخته شده است.

 این کشف جدید اطلاعات جدیدی درباره تشکیل و تکامل راه شیری و زیستگاه میلیارد‌ها ستاره در آن ارائه کرده است و کمک موثری به آینده مطالعات بزرگتر درباره سیاه‌چاله‌ها و اثرات آنها بر کهکشان‌ها و فضا ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف سنگین‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای راه شیری در فاصله بسیار نزدیک به زمین
  • سه امتیاز برای حفظ تار و پود نساجی/ تراکتور بازهم شکست خورد
  • اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند
  • حرف‌های ستاره ایرانی‌الاصل درباره کلوپ و تیمش
  • کلوپ: شرایط نسبت به بازی با بارسلونا متفاوت است؛ اگر شکست می‌خوریم، باید به زیباترین شکل شکست بخوریم
  • دلیل غیبت ناگهانی یک ستاره در ترکیب سپاهان 
  • دلیل غیبت ناگهانی یک ستاره در ترکیب سپاهان
  • غیبت ۵ بازیکن نساجی برابر تراکتور
  • غیبت قطعی ۲ بازیکن استقلال برابر شمس آذر
  • کشف پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای در کهکشان راه شیری