Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره بررسی تحولات سیاسی سوریه، اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه چه از طریق اشغال بخش‌هایی از این کشور و چه با تجاوزات رژیم اسرائیل و تروریست‌ها همچنان نقض می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در سازمان ملل متحد افزود: مشکلات و مصائب مردم سوریه در نتیجه اشغال، تجاوز و اعمال تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد در سال ۲۰۲۱، سوریه شاهد یک وضعیت نسبتا آرام و بازگشت تدریجی آوارگان و پناهندگان سوریه بود. موقعیت منطقه‌ای سوریه و روابط دوجانبه آن با برخی کشورها بهبود یافته است.

وی تاکید کرد در حالی که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد، اما نمی تواند بدون پایان دادن به اشغال آن، احیای حاکمیت و تمامیت ارضی و مقابله با تهدید تروریسم به پایان برسد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد در این راستا، تمامی نیروهای اشغالگر و ناخوانده خارجی باید بدون هیچ پیش شرطی یا تأخیر بیشتر خاک سوریه را ترک کنند.

تخت روانچی گفت شورا باید برگزاری نشست اخیر کابینه رژیم اسرائیل در جولان اشغالی سوریه و بیانیه مقامات این رژیم مبنی بر ساخت دو شهرک جدید در آنجا را به شدت محکوم  و رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغال جولان سوریه کند.

 وی تصریح کرد هرگونه اقدامی با هدف تغییر وضعیت حقوقی و جمعیتی جولان اشغالی سوریه باطل و فاقد اثر قانونی است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: در فرایند سیاسی، ایران از تلاش‌های فرستاده ویژه دبیر کل در امور سوریه برای کمک به حل بحران سوریه حمایت می‌کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: ما بار دیگر فعالیت های جدایی طلبانه و غیرقانونی در سوریه را رد کرده و هر گونه تلاش برای حمایت از این اقدامات غیرقانونی را محکوم می کنیم.

وی تاکید کرد که بحران سوریه باید به صورت مسالمت آمیز و بر اساس اصول حقوق بین الملل، به ویژه احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها حل و فصل شود.

برچسب‌ها سوریه نمایندگی ایران در سازمان ملل مجید تخت روانچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه نمایندگی ایران در سازمان ملل مجید تخت روانچی سوریه نمایندگی ایران در سازمان ملل مجید تخت روانچی ایران در سازمان ملل متحد تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل متحد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجودی که قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل در کمک به مردم فلسطین افزود: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، در نتیجه تنها گزینه‌ای که در برابر ما باقی ماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، اما رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل و عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع در غزه است و آمریکا و متحدین او را متوقف نمی‌کنند. آیا شش ماه جنگ و جنایت و نسل‌کشی رژیم اسرائیل کافی نیست و جامعه جهانی چه وقت برای پایان این نسل کشی و جنایات اقدام خواهد کرد.

امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و دو بار بازدید میدانی ایشان از منطقه رفح قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکار دبیر کل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت پایدار منطقه استقبال می‌کند.

در این گفتگوی تلفنی، آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد، من روز گذشته و بار دیگر هر گونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را محکوم و تاکید کردم اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در ادامه با ابراز خرسندی از موضع جمهوری اسلامی ایران برای توقف عملیات بیشتر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: ما به اسرائیل نیز تاکید می‌کنیم اقدام تلافی جویانه ای انجام ندهد تا تنش‌ها در منطقه به نفع برقراری صلح و گسترش خشونت‌ها کاسته شود.

کد خبر 6079350

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران
  • تداوم یاوه گویی‌های نتانیاهو علیه ایران
  • گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل متحد
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیر کل سازمان ملل متحد