Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جامعه هتلداران کشور نرخ قیمت هتل‌ها را تا پایان مهر ماه سال 1401 تشریح کرد.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا درباره تاسیس هتل‌های جدید و تجهیز هتل‌های فرسوده اظهار کرد: بسیاری از هتل‌ها درحال بازسازی هستند و بخشی از آن‌ها به دنبال آن هستند. در این زمینه برای اولین بار با پیگیری‌های وزارت گردشگری از چند هفته گذشته بر اساس تبصره 18قرار شد تا برای بازسازی هتل‌ها وام ارائه شود بنابراین هتل‌ها می‌توانند از طریق اداره کل گردشگری استان خود برای دریافت این وام اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جامعه هتلداران کشور افزود: مبلغ این وام بستگی به نیاز هر هتل متفاوت است اما نکته مهم این است که درصد بهره این تسهیلات نسبت به سایر وام‌ها کمتر است علاوه براین از محل صندوق توسعه ملی نیز در این زمینه می‌توان استفاده کرد.

وی به اقدامات لازم جهت ارتقا کیفیت و خدمات هتل‌ها اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش‌های ضمن خدمت برای ارتقا سطح معلومات کارکنان هتل‌ها، بازسازی تجهیزات و نوسازی هتل‌ها به‌صورت جدی درحال پیگیری است همچنین هتلداران دریافتند مسافران نسبت به گذشته سنتی فرق کرده‌اند و نیازمند خدمات هستند. این امر سبب شده تا همه به سمت ارتقا کیفیت و خدمات بروند.

حمزه‌زاده با تاکید براینکه ماهیت هتل‌ها با ماهیت بوم‌گردی‌ها کاملا متفاوت است اذعان کرد: بوم‌گردی‌ها اغلب در مناطق ییلاقی و روستایی هستند این درحالیست که هتل‌ها در شهرها هستند بنابراین مسافران آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اینکه گفته می‌شود بوم‌گردی‌ها رقیب هتل‌ها شدند را قبول ندارم. تفریحات سالم و ارائه خدمات سالم با رعایت شئونات اسلامی همیشه در دستور کار هتل ها بوده است.

 رئیس جامعه هتلداران کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های برای افزایش قیمت هتل‌ها برای سال جدید دارید یا خیر اظهار کرد: هیچگونه برنامه ای برای افزایش قیمت هتل‌ها در سال 1401 و ایام نوروز نداریم. تا مهرماه سال 1401 هیچگونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت هتل‌ها نخواهیم داشت.

وی با اشاره به یکی از معضلات مهم که تعطیلی برخی هتل‌ها را به دنبال خواهد داشت تاکید کرد: افزایش بی‌رویه قیمت گاز و آب یکی از مشکلات مهم است. قیمت گاز 4 برابر شده و این امر باعث شده تعدادی از هتل‌ها به زودی تعطیل شوند. نوع نگاه شرگت گاز تخصصی نیست و مراکز اقامتی را با منزل مسکونی در یک سطح می دانند. در منزل مسکونی میتوان میزان مصرف را مدیریت کرد اما هتل ها را نمیتوان مدیریت کرد چراکه ما نمیتوانیم به مسافران بگوئیم کمتر مصرف کنند و این امر در نهایت ضربه سنگینی بر توسعه گردشگری در کل کشور وارد می‌کند.

حمزه‌زاده درپایان تصریح کرد: با استفاده از سیستم‌های هوشمند می‌توان بخشی از مصرف را کنترل کرد اما هتل‌های ما اکثرا قدیمی بوده و دارای این سیستم ها نیستند و راه‌اندازی آن نیز هزینه سنگینی برمی‌دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری گردشگری استان جامعه صندوق توسعه ملی مسافران افزایش قیمت ایام نوروز گاز مشکلات گردشگری مسافران نوروز سفر بازسازی هتل مسافرت وزارت گردشگری قیمت هتل رئیس جامعه هتلداران کشور قیمت هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور تا پایان هفته خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۴ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. طی این روز بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهار محال بختیاری، اصفهان یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد. پنجشنبه (۶ اردیبهشت)در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: جمعه و شنبه (۸ اردیبهشت) در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت. سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد، گاهی افزایش ابر ، با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ( ۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۵ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898530

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته
  • باشگاه قطری روی سه ستاره پرسپولیس دست گذاشت
  • قطری‌ها ۳ بازیکن پرسپولیس را می‌خواهند
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها