Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود بی دل کارگردان فیلم سینمایی «نمور» از آثار راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم توضیح داد: اواسط پاییز امسال بود که مشغول ساخت این فیلم شدیم. فیلمنامه کار را پیش‌تر خوانده بودم و آن را دوست داشتم. تهیه‌کننده کار هم به آن علاقمند بود و وارد مذاکره با نویسنده شدیم تا در دو سه مرحله فیلمنامه بازنویسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از بازنویسی نهایی تولید را شروع کردیم. برای دریافت پروانه ساخت هم دردسر زیادی نداشتیم و بلافاصله و بعد از یک پیش‌تولید جمع‌وجور کار را کلید زدیم.

وی در توضیح محتوا و داستان فیلم «نمور» هم گفت: کار ما یک اثر اجتماعی و خانوادگی است. مهمترین مسئله‌ای که میان ما انسان‌ها وجود دارد، مسئله «روابط» است. هر کس رابطه‌اش با دوست، همسایه و خواهر و برادرش تعریف‌شده است. با توجه به شرایط و فرهنگی که ما داریم، تلاش کردیم در قالب یک قصه، نگاهی به این روابط داشته باشیم.

بی دل که بعد از حضور فیلم «روزگار عشق و خیانت» در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر، حالا با دومین فیلم خود به جشنواره چهلم رسیده است، تأکید کرد: فیلم اول من جزو آخرین فیلم‌هایی بود که با نگاتیو ضبط می‌شد و بعد از آن همه فیلم‌ها به سمت تولید دیجیتال رفت. سینمای امروز با سینمای آن زمان قابل قیاس نیست. ساخت یک فیلم با نگاتیو نیاز به یک پروسه بلندمدت تولید داشت و کارهای جمع‌وجور امروز که به‌صورت دیجیتال تولید می‌شود، اصلاً قابل قیاس با آن شرایط نیستند.

کارگردان «نمور» درباره انتظار خود از جشنواره فیلم فجر هم گفت: تمام جشنواره‌های سینمایی در دنیا براساس یک مانیفست طراحی و برگزار می‌شوند. جشنواره فیلم فجر هم نگاه و رویکرد مشخصی دارد و سعی می‌کند ویترینی از فیلم‌هایی باشد که علاوه‌بر ساختار درست، نگاهی به مشکلات اجتماعی داشته باشند. نگاه این است که حتی اگر مشکلی در یک فیلم پرداخته می‌شود، راهکاری هم در آن ارائه شده باشد. در این شرایط اگر ما به‌عنوان فیلمساز می‌خواهیم به جشنواره «فجر» نزدیک شویم، باید براساس مانیفست این رویداد حرکت کنیم. باید آثاری را بسازیم که در راستای بهبود کیفی زندگی مردم باشد و سطح فرهنگ و روابط آدم‌ها را ارتقا دهد. انتظاری هم که از جشنواره فجر داریم این است که عدالت در آن رعایت و هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود.

این کارگردان سینما درباره افزایش هزینه‌های فیلمسازی و تراکم فیلم‌های تولیدی سال‌های اخیر در صف اکران هم بیان کرد: مشکل اصلی سینمای ما در بخش «عرضه» است. البته که «تقاضا» هم در حوزه فرهنگ و مشخصاً سینما، ضعیف است. اگر بتوانیم به‌گونه‌ای فرهنگسازی کنیم که مخاطب رغبت بیشتری به سینما داشته باشد، خیلی از مسائل برطرف می‌شود. از یک سو تقاضا بالاتر می‌رود و به‌واسطه آن روش عرضه محصولات هم بهبود پیدا می‌کند. خجالت‌آور است که ما با ۸۵ میلیون جمعیت، این تعداد سالن سینما در کشور داریم! مردم ما هم خیلی عادت به دیدن فیلم در سینما ندارند و این مسئله در ۲ سال اخیر تشدید هم شده است. مردم آرام‌آرام دارند از سینما دور می‌شوند و از طرف سینما هم انگیزه‌ای برای بازگشت آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

بی دل ادامه داد: از کیفیت فیلم‌ها گرفته تا مسئله تبلیغات در این زمینه موثر است. از یک طرف باید کیفیت فیلم‌های سینمایی را بالا ببریم و از طرف دیگر باید با افزایش تقاضا، تعداد مخاطبان آثار را بالا ببریم تا بتوانیم سینما را زنده نگه داریم.

کارگردان «نمور» در پایان درباره تأمین بودجه تولید این فیلم تأکید کرد: این فیلم را به‌طور کامل با بودجه مستقل تولید کردیم. ما هم مانند دیگر مشکلات مالی داشتیم و اینگونه نبود که دست‌مان باز باشد اما به هر حال توانستیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

کد خبر 5407507 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم نمور داود بیدل چهلمین جشنواره فیلم فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه تئاتر ایران چهلمین جشنواره تئاتر فجر موسیقی ایرانی روز مادر کارگردان تئاتر فیلم سینمایی سریال ایرانی حوزه هنری عکاسی کنسرت موسیقی آلبوم موسیقی انیمیشن جشنواره فیلم فجر فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد

پوستر این دوره از فستیوال کن صحنه‌ای از فیلم کلاسیک ژاپنی «راپسودی در ماه اوت» را نشان می‌دهد که در سال ۱۹۹۱ در کن از صحنه رقابت حذف شد. براساس گزارش هالیوود ریپورتر، گویا کن دوست دارد تاریخ سینما را در محصولات رسمی خود یادآوری کند به همین دلیل پوستر امسال از این قاعده مستثنی نیست. این پوستر به خوبی با موضوعی که در جشنواره کن امسال به یک موضوع ژاپنی تبدیل شده است، همخوانی دارد.

در اوایل این هفته نیز کن اعلام کرد که امسال جایزه افتخاری نخل طلا را به استودیوی انیمه ژاپنی گیبلی (پسر و گوزن، روح دور) اهدا می‌کند و این اولین‌بار است که جشنواره فرانسوی بالاترین جایزه خود را به یک شرکت به جای یک هنرمند فردی اعطا می‌کند.

پوستر ۲۰۲۴ به هیئت منصفه امسال که توسط کارگردان باربی گریتا گرویگ رهبری می‌شود، نگاه خواهد کرد، در حالی که اعضای هیات منصفه فیلم‌های در حال اجرا برای نخل طلا را قضاوت می‌کنند.

۷۷ امین جشنواره کن در ۱۴ می‌با نمایش دوم کوئنتین دوپیو با بازی لیا سیدوکس و وینسنت لیندون آغاز می‌شود و تا ۲۴ می‌ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران حوان

tags # سینما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی
  • بررسی تصویر قهرمان در سینمای حماسی با نگاه به «آسمان غرب»
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • روز روانشناس ۱۴۰۳ + تاریخ و تعریف رشته مشاوره و انواع Psychology
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ | صحنه‌ای از یک فیلم که در این جشنواره رد شده بود | تصاویر
  • غافلگیری‌های جشنواره کن ۷۷ برای عاشقان سینما
  • تمساح خونی چه چیز را می‌بلعد
  • پوستر جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ رونمایی شد