Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان راضی‌کننده نیست و مسئولان ملی و استانی باید به ابعاد فراگیر اجرای این طرح توجه کنند. - اخبار استانها -

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره آخرین وضعیت اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی تاکستان اظهار داشت: روند و سرعت اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان راضی‌کننده نیست و مسئولان ملی و استانی باید به ابعاد فراگیر اجرای این طرح توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که منافع اجرای این طرح از قالب شهرستان و استان فراتر رفته و ابعاد ملی دارد.

وی با بیان اینکه اجراح این طرح می‌تواند سبب تسریع در اجرای طرح هاب لجستیک و بندر خشک صادراتی در استان قزوین شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان تاکستان در مجاورت استان زنجان، گیلان و همدان قرار دارد، می‌تواند به یک کریدور بزرگ حمل کالاهای تولیدی در منطقه غرب و شمال کشور تبدیل شود که به همین خاطر می‌تواند ساخت بندر خشک در استان را از نظر اقتصادی توجیه کند.

رحمانی ادامه داد: طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در نقاط مختلف کشور طرح موفقی بوده که نشان می‌دهد وقتی موانع اداری و مالیاتی زاید برداشته می‌شود و به بازار آزاد اقتصادی در ابعاد واقعی آن توجه می‌شود، چطور مناطق محروم ما به نقاط برخوردار تبدیل می‌شوند و ما چنین تجربه‌هایی را در مناطق مانند کیش و چابهار شاهد بودیم.

وی یادآور شد: به هر حال طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در کنار 11 منطقه ویژه دیگر در کشور به تصویب شورای نگهبان رسیده و باید به اهتمام دولت و مجلس برای چکش‌کاری اجرای چنین طرحی توجه شود و طرح هر چه زودتر در ریل اجرا قرار بگیرد؛ چرا که اجرای چنین طرحی می‌تواند به اندازه اجرای چندین طرح ملی برای استان قزوین و حتی استان‌های همجوار عایدی داشته باشد.

منطقه ویژه اقتصادی در استان قزوین ایجاد می‌شودگزارش تسنیم نتیجه داد؛ خرید تضمینی کشمش در قزوین جایگزین خرید توافقی و حمایتی شد + فیلممنطقه آزاد تاکستان در مجلس نهم مصوب شد / تصویب طرح در مجمع تشخیص مصلحت حاصل همراهی مجلس و دولت بود

در توسعه گردشگری تاکستان کم‌کاری دیده می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از این گفتگو به کم‌کاری در توسعه گردشگری تاکستان در سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه با وجود شعارهای فراوان همچنان معضل تمرکزگرایی در اعطای امکانات و تسهیلات در استان قزوین وجود دارد و توقع ما از تیم مدیریت جدید استان این است که به توسعه گردشگری در شهرستان تاریخی و زیبای تاکستان توجه بیشتری کنند.

رحمانی افزود: تاکستان شهری است که به وجود باغ‌های فراوان انگور و سایر میوه‌ها شهرت دارد و به همین خاطر سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی می‌توانند با یک تعامل سازنده این تاکستان را به پایلوت اجرای طرح توسعه توریسم کشاورزی در سطح ملی مبدل کنند و از دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان هم انتظار داریم که به تهیه مستندهای زیبا از چشم‌اندازهای زیبای این بخش توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین اقتصاد قوی مجلس استانداری قزوین اقتصاد قوی اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی ویژه اقتصادی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغر انصاری معاون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان