Web Analytics Made Easy - Statcounter


سید مهدی حسینی در این برنامه گفت: طی 20 سال گذشته تعداد هیأت‌های مذهبی بیشتر شده اما خروجی آن متناسب با این افزایش نبوده و گناه و فساد در جامعه کاهش نیافته است. واقعیت این است که خروجی، متناسب با افزایش هیأت‌ها نیست.
وی افزود: محبت حقیقی در هیأت و در بین جوانان ایجاد نمی‌شود و دلیل آن هم این است که گرداننده هیأت، آموزش‌های ابتدایی و لازم را سپری نکرده و این مسئله باید آسیب‌شناسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی در خصوص افسانه‌پردازی برای افزایش عزاداران هیأت اظهار کرد: در برخی از هیأت‌ها دیده می‌شود که مداح، هیجان کاذب به مراسم می‌دهد، درباره اهل‌بیت(ع) افسانه‌پردازی و مجلس را نورپردازی و… می‌کنند، تا مخاطب جذب کنند اما این جذب به چه قیمتی است؟ محبت اهل‌بیت(ع) نیاز به این زرق و برق‌ها ندارد.
مداحانی که خشن می‌خوانند و اسمش را اگزوزی‌خوانی می‌گذارند
در ادامه برنامه جواد حیدری شاعر آیینی در رابطه با سبک‌های تازه‌ای که به هیأت‌ها راه پیدا کرده است، گفت: برخی از مداحان سبک‌هایی را ابداع کردند و اسم آن را اگزوزی‌خوانی گذاشتند، که در واقع خشن‌خوانی است و تناسبی با مدح اهل‌بیت(ع) ندارد.
وی افزود: فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه شعر آیینی و مداحی، کاری از پیش نمی‌برد، اگر می‌خواهیم تحول خاصی را شاهد باشیم باید که کار متمرکز داشته باشیم. مداحی دانشی است که همه علوم در آن نقش دارد و اگر به دنبال اثرگذاری آن هستیم، باید جوامع ستایشگری را تجمیع کنیم.
حیدری گفت: مشکل اینجاست که در حوزه مداحی، آن‌هایی که هنجارشکنند، افرادی هستند که بیشتر به چشم می‌آیند.
این شاعر آیینی با اشاره‌ای به هشدارهای رهبری گفت: جوانی که نتواند پاسخ سؤالاتش را در هیأت‌های مذهبی بگیرد به کجا برود؟ وقتی رهبر معظم انقلاب می‌گوید مداحی یک پدیده منحصر به فرد است، ناظر به همین ویژگی‌هاست. عنصر «مستمع» را در دوران کرونا حذف کردیم درحالی‌که می‌شد با رعایت پروتکل‌ها این عنصر را نگه داشت و حفظ کرد.

23302

کد خبر 1596814

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مداحان جوانان هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیسی با نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی ظهر سه‌شنبه در دیدار شیخ «علی خطیب» نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ضمن قدردانی از مواضع وی و این تشکل سیاسی در حمایت از رویکرد مقاومت و نیز تلاش برای حفظ و تقویت انسجام و وحدت در این کشور، لبنان را رکنی مهم برای جریان مقاومت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در ناکارآمدی رویکرد سازش و تسلیم در قبال حل مسئله فلسطین و نتیجه‌بخش بودن مقاومت در مقابله با سلطه و ظلم بر همگان اثبات شده است، گفت: تصویر خون‌بار امروز غزه، تصویر بدون نقاب و آینه و جلوه تمام نمای حقیقت و باطن تمدن غرب و فرهنگ آمریکایی است.

رئیسی برگزاری متفاوت روز قدس امسال در نقاط مختلف جهان را گواه بر پذیرش جهانی راهبرد مقاومت و موفقیتی بزرگ برای این راهبرد توصیف و تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی، شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی است و فراتر از شکست‌ نظامی، شکست امنیتی رژیم نیز هست که تغییر معادلات منطقه به نفع آرمان فلسطین را در پی داشته است.

رئیس جمهور شکست فریب سیاسی صهیونیست‌ها در منطقه را از دیگر نتایج تحولات اخیر دانست و افزود: وحدتی که امروز در میان امت اسلامی و فراتر از آن در افکار عمومی جهان شکل گرفته و همچنین تنفری که از آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی در جهان فراگیر شده، در هیچ دوره و زمانی سابقه و نظیر نداشته است.
رئیسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست و با بیان اینکه پاسخ ایران به این حمله صرفاً اقدام تنبیهی علیه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود، تاکید کرد: در صورت ارتکاب هر اشتباهی، صهیونیست‌ها و حامیان آنها معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت.

ایستادگی و اقتدار ایران با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است

شیخ «علی خطیب» نیز در این دیدار با بیان اینکه برخلاف تلاش دشمنان، مردم لبنان دوست‌دار و حامی مقاومت هستند، افزود: حامل سلام‌های گرم مردم لبنان به ملت ایران و درودها و قدردانی لبنانی‌ها از جمهوری اسلامی ایران بابت اقدام مقتدرانه در برابر رژیم صهیونیستی هستم.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، مقاومت را خط قرمز لبنان دانست و با تأکید بر حمایت کامل از مقاومت با وجود همه فشارها و ناملایمات، ایستادگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها را مایه افتخار امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ کشور دیگری نتوانسته این چنین مقتدرانه در مقابل رژیمی که از حمایت همه قدرت‌های جهان برخوردار است، بیایستد.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیسی با نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • برنامه هیأت‌های مذهبی به مناسبت سالروز تخریب بقیع اعلام شد
  • ورود دانشجویان هنجارشکن به این دانشگاه ممنوع شد | اساتید باید به کشف حجاب‌کننده‌ها در کلاس تذکر دهند