Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری این روزها در جای جای کشورمان ایران شاهد فداکاری عده‌ای از افراد در مشاغل مختلف اعم از معلمی، مرزبانی، آتش‌نشانی، کادر بهداشت و درمان و ... هستیم که جای خالی نام این افراد هم‌چون دهقان فداکار و پتروس در کتاب‌های درسی خالی است، افرادی که آرامش و آسایش خود را در گمنامی فدای خدمت به مردم این مرز و بوم می‌کنند و هیچ جا نیز نامی از آن‌ها برده نمی‌شود، تعداد این افراد کم نیست، اما قصه هر کدامشان شنیدنی‌تر از دیگریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، چهارمحال و بختیاری یکی از مناطق محروم در کشور محسوب می‌شود، ساکنان برخی از روستاهای این استان از امکانات اولیه زندگی از جمله آب شرب، گازرسانی، جاده ارتباطی و ... محروم هستند، اما در این روستاها کودکانی هستند که سراسر شور و شوق زندگی هستند و امید به آینده را مشق می‌کنند.

قطعا دسترسی به امکانات آموزشی برابر حق طبیعی همه فرزندان این سرزمین است، اما متاسفانه به‌علت وجود محرومیت‌های تاریخی در مناطق صعب‌العبور و محروم عدالت آموزشی به‌خوبی محقق نشده است، اما هستند معلمانی که سختی کار و راه را به جان می‌خرند تا فانوس علم و دانش را در جای جای کشورمان زنده نگه دارند.

محمدرضا علی‌اکبری- معلم مدرسه ابتدایی کیکاووس در روستای چشمه قاسم شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری است، این معلم برای اینکه شوق فراگیری علم و دانش را در بین دانش‌آموزان این روستا زنده نگه دارد، در این روزهای سرد و برفی دل به رودخانه خروشان می‌زند، قطعا داستان این معلم فداکار شنیدنی است.

این معلم جوان این‌گونه صحبت خود را آغاز می‌کند: محمدرضا علی‌اکبری هستم، ۲۵ ساله و از حدود چهار سال گذشته در مناطق دوردست چهارمحال و بختیاری شغل معلمی را آغاز کرده‌ام، در این استان مناطق محروم بسیاری وجود دارد که معلمان در این مناطق باوجود سختی‌های بسیار مشغول آموزش به دانش‌آموزان هستند.

روستای چشمه قاسم از داشتن راه ارتباطی و پل محروم است، اهالی برای تردد باید از رودخانه عبور کنند و در زمان بارش و برودت هوا این کار امکانپذیر نیست، در زمان بارندگی برای دسترسی به روستا باید چند ساعت پیاده‌روی کنم و از روستای مجاور به این چشمه قاسم برسم تا بتوانم کلاس درس را دایر کنم، در این مسیر نیز چند رودخانه فصلی وجود دارد.

وی ادامه داد: در روستای چشمه قاسم کو هرنگ تنها یک مدرسه ابتدایی وجود دارد، این مدرسه کانکسی دارای پنج دانش‌آموز دختر است، باتوجه به شرایط سخت تردد و نبود مدرسه راهنمایی و دبیرستان در نزدیکی این روستا امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از اکثر دانش‌آموزان سلب می‌شود، زیرا والدین تمایلی برای فرستادن کودک خود به مدرسه شبانه‌روزی ندارند.

این معلم می‌گوید: دانش‌آموزان مناطق دورافتاده از امکانات تحصیلی برخوردار نیستند، در ایام کرونا به‌علت در  دسترس نبودن زیرساخت‌های آموزش مجازی، تمامی کلاس‌ها به‌صورت حضوری دایر شد.

عموما دانش‌آموزانی که در مناطق محروم تحصیل می‌کنند، شور و انگیزه بالایی برای تحصیل و یادگیری دارند، وقتی که با آن‌ها هم صحبت می‌شوی، آرزوهای بزرگی در سر دارند، آن‌ها می‌خواهند در آینده پزشک، بازیگر، معلم، خلبان و ... شوند، اما بعد که می‌بینند امکان تحصیل در مقاطع بالاتر برای آن‌ها وجود ندارد و شرایط برای رسیدن به آرزوهایشان مهیا نیست از آرزوهای خود دست می‌کشند.

علی‌اکبری در پاسخ به این سوأل که آیا با میل باطنی در مناطق محروم خدمت می‌کنی یا به‌علت تعهد خدمت؟ عنوان می‌کند: خدمت در مناطق محروم و روستایی بسیار دلنشین و شیرین است، وقتی پس از تحمل سختی و عبور از مسیر دشوار به مدرسه می‌رسم و با استقبال بچه‌ها روبرو می‌شوم، خستگی از من دور می‌شود.

مردمان این مناطق بسیار مهمان‌نواز  و خونگرم هستند، این رفتار و برخورد اهالی باعث می‌شود تا لحظه‌ای برای ماندن و خدمت در این منطقه مردد نشوم، ترجیح می‌دهم در مناطق محروم خدمت کنم تا دانش‌آموزان از فراگیری علم محروم نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری مدرسه کانکسی راه های صعب العبور شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری مناطق محروم دانش آموزان چشمه قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور بهسازی و زیباسازی می شوند
  • ضرورت همکاری کشاورزان برای بکارگیری از روشن‌های نوین در مزارع
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ