Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:02:46 GMT

هواشناسی نسبت به وقوع طوفان در کرمان هشدار داد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۱۰۰

هواشناسی نسبت به وقوع طوفان در کرمان هشدار داد

مریم سلاجقه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، زمان آغاز طوفان شن و بروز گرد و غبار را پیش از ظهر امروز و زمان پایان آن را اواخر وقت جمعه هفته جاری و نوع مخاطره را وزش باد به نسبت شدید، با احتمال وقوع طوفان شن گزارش کرد.

وی اظهار داشت: منطقه اثر این سامانه با وزش باد به نسبت شدید، طوفان شن و ریزگردها طی امروز در مناطق شمال غرب و غرب استان کرمان مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلاجقه عنوان کرد: همچنین این سامانه روز جمعه هفته جاری بر مناطق شرق، غرب و شمال غرب از جمله شهرستان های انار، بردسیر، نرماشیر، فهرج، ریگان، بردسیر، بافت، شهربابک، صفاییه، لاله زار، رفسنجان، کرمان، رابر، راور، راین، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، قلعه گنج، کوهبنان، ماهان تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: وزش باد به نسبت شدید، احتمال وقوع طوفان شن و اختلال در تردد راه های مواصلاتی کرمان به استان های همجوار از اثرات و مخاطرات این سامانه است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان به مردم توصیه کرد: ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری، فعالیت خود را در فضای باز کاهش دهند و از تردد در مجاورت ساختمان های نیمه کاره فرسوده و درختان کهنسال نیز خودداری کنند.

وی با اشاره به ضرورت کنترل ایمنی مقاومت تاسیسات و خطوط انتقال نیرو، گفت: همچنین در خصوص تقویت سقف موقت و روکش نایلونی خزانه های کشاورزی باید مراقبت شود.

طبق نقشه های هواشناسی هشدار رنگ زرد به معنی آگاهی و اقدام در صورت نیاز با احتمال وجود خسارت و یا خسارت نقطه ای است.

برچسب‌ها وضعيت هوا کرمان توفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا کرمان توفان وضعيت هوا کرمان توفان طوفان شن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید خلیلی افزود: بارشها روز جمعه در مرکز و شمال، یکشنبه جنوب، دوشنبه در تمامی مناطق و سه‌شنبه مجدد در شمال آذربایجان غربی محقق می شود.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی و وقت سیلاب و طغیان رودخانه های استان وجود دارد و لازم است تدابیر لازم توسط شهروندان و مسوولان بکار گرفته شود و خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و نقاط کوهپایه ای نیز لازم است تا پایان فعالیت این امواج بارشی مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: لازم است شهروندان و دستگاهها با توجه به احتمال تند بادهای لحظه ای نسبت به محکم سازی سازه های فلزی و ساختمانی اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان